יום שישי , 26 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בתפקיד המסביר הלאומי: ביבי

בתפקיד המסביר הלאומי: ביבי

בתפקיד המסביר הלאומי: ביבי יו"ר האופוזיציה נתניהו התגייס למערך ההסברה ויצא לבריטניה על מנת להגן על צדקת המלחמה בנימין נתניהו ידוע כאחד הדוברים הרהוטים ביותר בישראל, ובימים שבהם ההסברה משחקת תפקיד מרכזי, הוא אחד מכלי הנשק המובילים, אפילו שמדובר במי שבימים כתיקונם יוצא בחריפות נגד מדיניות הממשלה בתוקף תפקידו כיו"ר האופוזיציה. – ישראל נלחמת – סיקור מיוחד ב-nrg מעריב בשבוע האחרון ...

בתפקיד המסביר הלאומי: ביבי

יו"ר האופוזיציה נתניהו התגייס למערך ההסברה ויצא לבריטניה על מנת להגן על צדקת המלחמה

בנימין נתניהו ידוע כאחד הדוברים הרהוטים ביותר בישראל, ובימים שבהם ההסברה משחקת תפקיד מרכזי, הוא אחד מכלי הנשק המובילים, אפילו שמדובר במי שבימים כתיקונם יוצא בחריפות נגד מדיניות הממשלה בתוקף תפקידו כיו"ר האופוזיציה.

– ישראל נלחמת – סיקור מיוחד ב-nrg מעריב

בשבוע האחרון נמצא נתניהו בלונדון והוא הספיק כבר להתראיין לכל ערוצי התקשורת המובילים בממלכה, לתחנות השידור המובילות וגם לעיתונות הכתובה. בנוסף הספיק נתניהו להיפגש עם נציגי הקהילה היהודית ותדרך את העיתונאים הישראלים.

המטרה העיקרית של נתניהו, כפי שהוא מגדיר אותה, היא לגרום לציבור האירופי להבין את מהות המלחמה. "למרות שדעת הקהל נגדנו אין תמיכה בצד השני, במיוחד לא בחיזבאללה", הוא מסביר. "חוסר התמיכה לחיזבאללה יכולה להפוך לאהדה אלינו. הציבור הבריטי צריך להבין את המציאות ואת מהות המלחמה".

בראיונות השונים הוא אומר לבריטים שהמלחמה נגדנו היא בעצם מלחמה נגד המערב. "זו לא מלחמה בין שני שבטים שקמים אחד על השני. זו לא מלחמה בין  הבית שלהם לבית שלנו, זו מלחמה שלהם נגד הבית שלנו. הבית שלנו זו גם אירופה. אנחנו מדינה נורמלית, פלורליסטית ודמוקרטית בדיוק כמו כמוכם", אומר נתניהו. "הם לא שונאים את המערב בגלל ישראל. הם שונאים את ישראל בגלל המערב, כי אנחנו זה אתם".

בתדרוך לעיתונאים הישראליים סיפר נתניהו על המלצה פרטית מהבן שלו. "הוא רק בן 15 ואמר  לי תגיד להם להסתכל על התגובות. כשאנחנו הורגים אזרחים, אנחנו מתנצלים. כשהם הורגים אזרחים, הם רוקדים, אבל כשהם הרגו את האזרחים הבריטים, ב-9.11 (פיגועי התאומים) ופה בלונדון, אנחנו התאבלנו אתכם והם חגגו".

"לא מטפלים בגידול סרטני באספירין"

כאשר עולה סוגיית התגובה הישראלית שהביאה למותם של מאות אזרחים לבנונים, לא נשאר נתניהו חייב. "יותר אזרחים גרמנים נהרגו במלחמת העולם מאשר אנגלים ואמריקנים ביחד וזה בגלל התוקפנות של גרמניה", הוא אומר למראיין שמעלה את השאלה. "בנוסף, אנגליה בתגובה אחרי ה'בליץ' הפציצה ומחקה את העיר הגרמנית האזרחית דרזדן לחלוטין. ואני רוצה להזכיר לך שבשנת 1944 כשהבריטים רצו להפציץ את מטה הגסטפו בקופנהאגן, הטייסים שלכם החטיאו ושרפו בית חולים לילידים עם 83 ילדים דנים בתוכו".

את ההצעה

להודיע על הפסקת אש מיידית, שולל נתניהו באופן מוחלט. "לא מטפלים בגידול סרטני באספירין. עלינו להוציא את הגידול הזה שגורם נזק עצום לישראל, נזק עצום ללבנון ואף לשלום העולם", הוא מסביר.

ומהי נקודת הסיום של המלחמה לפי נתניהו? "ההכרעה תבוא עם הסרת האיום", הוא אומר. "מול איום אסטרטגי צריכה לבוא הכרעה אסטרטגית". לדבריו, כל הסכם לאחר הכרעה כזו צריך למנוע אספקה מחודשת דרך הגבולות של לבנון. "זה יעד שהציבה הממשלה, ואנחנו כולנו והעם כולו עומדים מאחורי היעד הזה".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


+ 2 = תשע

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com