יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> סקוטלנד: מחאה בשדה תעופה

סקוטלנד: מחאה בשדה תעופה

סקוטלנד: מחאה בשדה תעופה בפעם ה-3 השבוע נעצרו פעילים אנטי-מלחמתיים שפרצו לשדה סקוטי, דרכו הועבר נשק לישראל חמישה פעילים אנטי-מלחמתיים נעצרו לפנות בוקר לאחר שפרצו שדה התעופה פרסטוויק שבסקוטלנד, שדרכו הועבר נשק לישראל על ידי מטוסים אמריקניים. זו הפעם השלישית בימים האחרונים שמפגינים פורצים למקום. המפגינים, חברי "הקבוצה נגד נשק גרעיני", הצליחו לעלות על אחד המטוסים האמריקניים במקום והחלו לחפש מסמכים. כאשר ...

סקוטלנד: מחאה בשדה תעופה

בפעם ה-3 השבוע נעצרו פעילים אנטי-מלחמתיים שפרצו לשדה סקוטי, דרכו הועבר נשק לישראל

חמישה פעילים אנטי-מלחמתיים נעצרו לפנות בוקר לאחר שפרצו שדה התעופה פרסטוויק שבסקוטלנד, שדרכו הועבר נשק לישראל על ידי מטוסים אמריקניים. זו הפעם השלישית בימים האחרונים שמפגינים פורצים למקום.

המפגינים, חברי "הקבוצה נגד נשק גרעיני", הצליחו לעלות על אחד המטוסים האמריקניים במקום והחלו לחפש מסמכים. כאשר ניסו לעלות על מטוס נוסף, עצר אותם צוות שדה התעופה.

דובר הקבוצה אמר היום כי הפעילים בדקו שאין העברת נשק אמריקני לישראל דרך בריטניה. "הלילה המפקחים חקרו את  מטוסי חיל האוויר האמריקני ואת  המסמכים שלהם", אמר.

אתמול נעצרו שמונה מפגינים שהצליחו לעלות על מטוס מטען ויום קודם לכן נעצרו ארבעה אנשים נוספים, חברי ארגון "אזרחים לפיקוח על נשק", שהגיעו למסלול הראשי של השדה בפרסטוויק.

שורת הפריצות הפנתה את תשומת הלב הציבורית לליקויים בביטחון שדה התעופה. אתמול אמר קצין  משטרה שהפריצות מהוות "דאגה" הדורשת בדיקת ביטחוניות מצד שדה התעופה. היום אמר דובר שדה התעופה כי "אמצעי הביטחון של שדה התעופה הם יעילים".

בוש התנצל, ההעברה נפסקה

לפני כשבועיים נחשף ששדה התעופה פרסטוויק הוא תחנת מעבר ותדלוק למטוסים אמריקנים הנושאים פצצות מונחות לישראל.שרת החוץ הבריטית, מרגרט בקט, הצהירה "שהיא לא מאושרת" מהעברת הנשק.

ימים אחדים לאחר מכן, בעת פגישת ראש הממשלה, טוני בלייר,

עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, התנצל בוש על התקרית ואמר כי לא יועבר נשק לישראל דרך השדה ללא ידיעת השלטונות הבריטיים.

בשבוע שעבר הוחלט שטיסות אמריקניות נושאות נשק יפסיקו להשתמש בשדה התעופה פרסטוויק ובכל שדה תעופה אזרחי בבריטניה.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


2 + = עשר

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com