יום שלישי , 23 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> אחמדינג'אד זעזע את בלייר

אחמדינג'אד זעזע את בלייר

אחמדינג'אד זעזע את בלייר ראש ממשלת בריטניה הביע שאט נפש מדבריו של נשיא איראן שקרא למחוק את ישראל מעל פני האדמה ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, נדהם מקריאתו של נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד למחוק את ישראל. "זו אמירה שלא תיאמן. אם כל אחד אחר היה אומר שהפיתרון הוא למחוק את איראן או את סוריה, אנשים היו משתוללים. אבל כשזה נאמר ...

אחמדינג'אד זעזע את בלייר

ראש ממשלת בריטניה הביע שאט נפש מדבריו של נשיא איראן שקרא למחוק את ישראל מעל פני האדמה

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, נדהם מקריאתו של נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד למחוק את ישראל. "זו אמירה שלא תיאמן. אם כל אחד אחר היה אומר שהפיתרון הוא למחוק את איראן או את סוריה, אנשים היו משתוללים. אבל כשזה נאמר על ישראל, זה עובר ללא תגובה". ראש הממשלה הבריטי הדגיש את הצורך בטיפול יסודי בשורשי הקונפליקט במזרח התיכון, ולא מתמקד בקריאה להפסקת אש מיידית.

לדברי בלייר, העמדה לפיה יש לטפל באופן עמוק בסכסוך באזור, איננה בלעדית לבריטניה ולארה"ב. "גם שמונה המדינות המתועשות תמכו בכך", הזכיר, "כמו גם פולין וצ'כיה". בדבריו, הביע ראש הממשלה הבריטי הבנה להמשך פעילות צבאית מצד ישראל. "גם הפסקת האש לא יכולה להיות חד צדדית", אמר. "אף אחד לא נתן 'אור ירוק' לישראל, אבל אם לא תהיה הפסקת אש הדדית, משני הצדדים – ישראל תמשיך לפעול".

בהתאם להשקפתו כי יש לאתר את שורשי הקונפליקט, קשר בלייר בין סוריה, איראן והחיזבאללה. "הטילים שנורים לצפון ישראל, מאוד דומים, אם לא זהים, לאלה שנורו בבצרה נגד חיילים שלנו. אז אם אנחנו רוצים פתרון, מדינות כמו איראן וסוריה צריכות לעזור בתהליך הזה ולא להוות מכשול". אך לדבריו, איראן מעוניינת בשפיכות דמים, והאמירות שיוצאות משם ממש "לא עוזרות".

קשר בין כל ארגוני הטרור

בלייר הצביע על המשותף, לדעתו, בין גורמי טרור ברחבי העולם. "הגיע הזמן שנחבר בין האנשים, שמגיעים מאותה האידיאולוגיה והמוטיבציה, וגרמו מוות כאן, במדריד, ב- 11 בספטמבר באמריקה, ובאינספור פעולות טרור סביב העולם", ציין.

בתדרוך לעיתונאים הציג בלייר שתי אפשרויות שעומדות, לשיטתו, בפני המזרח התיכון. האחת, האזור יתפצל לקבוצות העוינות זו את זו, ובהן "מוסלמים נגד יהודים, סונים נגד שיעים, דיקטטורים חילונים ודתיים פנאטים השולטים באזור".

האלטרנטיבה השנייה שמנה בלייר היא חזון לפיו כולם חיים בשלום, זה לצד זה. אפשרות זו כוללת מדינה פלשתינית עצמאית, ממשלת לבנון האחראית על ארצה ועיראק דמוקרטית. בלייר ציין כי הוא רואה את השבועות הקרובים כתקופה מכריעה לטיפול בבעיות היסודיות של הקונפליקט.

בנוגע לעימות בין ישראל לפלשתינים, הדגיש ראש הממשלה הבריטי את חשיבות החזרה למפת הדרכים ואף ציין כי נעשים מהלכים קונקרטים שיובילו לשלום, אך לדבריו דורש העניין תמיכה של העולם הערבי.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


7 − שתיים =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com