יום שישי , 26 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> מחכים לפרישה, מקווים לחתונה

מחכים לפרישה, מקווים לחתונה

מחכים לפרישה, מקווים לחתונה בלייר הולך בקרוב הביתה, הנסיך ויליאם וחברתו אולי יתארסו ולאזרחים יהיה יותר מה לומר בענייני ממשל. יומן לונדון על האירועים הצפויים בבריטניה ב-2007 סיכומי סוף השנה כבר הסתיימו וכך גם השפעת השמפניה של חגיגות הסילבסטר: 2007 כבר נמצאת פה איתנו. "יומן לונדון" מציג השבוע את האירועים המרכזיים וההערכות לגבי מה שצפוי לנו ב-12 החודשים הקרובים. חלק ...

מחכים לפרישה, מקווים לחתונה

בלייר הולך בקרוב הביתה, הנסיך ויליאם וחברתו אולי יתארסו ולאזרחים יהיה יותר מה לומר בענייני ממשל. יומן לונדון על האירועים הצפויים בבריטניה ב-2007

סיכומי סוף השנה כבר הסתיימו וכך גם השפעת השמפניה של חגיגות הסילבסטר: 2007 כבר נמצאת פה איתנו.

"יומן לונדון" מציג השבוע את האירועים המרכזיים וההערכות לגבי מה שצפוי לנו ב-12 החודשים הקרובים. חלק מהדברים כבר ידועים, אך כמדי שנה בוודאי יצטרפו אליהם עוד אירועים רבים, שלא פעם יפתיעו אותנו.

בלייר הולך ואולי גם בחירות

הפוליטיקה הבריטית מצפה לראות כיצד תתנהל פרישתו של טוני בלייר, שסירב לנקוט בתאריך המדויק, אך ההערכות הן שהוא צפוי להעביר את השרביט בחודש מאי, ואולי אף לפני כן.

היורש הצפוי, באופן לא מפתיע, יהיה שר האוצר גורדון בראון, וזאת אחרי שיתר המועמדים, בהם שר החינוך אלן ג'ונסון, יצאו מהמרוץ. שר הפנים, ג'ון ריד, אמנם נראה מועמד אטקרטיבי יותר, אך נראה כי הוא לא יתמודד על התפקיד. בראון מצדו כבר החל לצאת בנאומים תואמי בלייר על הטרור, הכלכלה וסדר היום של הלייבור. מנסה לייצב את מקומו כמחליף.

יו"ר השמרנים, דיוויד

קמרון, ומנהיג מפלגת הליברלים, סר מנזיס קמפבל, החלו כבר בקמפיין הבחירות הכלליות למרות שהתאריך בו הן צפויות להתקיים עוד לא ידוע. הם מתכוננים לאפשרות שבראון יעמיד את עצמו לחסדי הציבור ויכריז על בחירות  כלליות עוד לפני שיתייצב בתפקיד ראש המפלגה המחליף. צעד כזה יוביל את בריטניה לא רק לשינוי ראש ממשלה אלא גם לבחירות כלליות עוד ב-2007.

אין ספק שימי רביעי, בהם מתקיים נוהג "שאלות ותשובות לראש הממשלה בפרלמנט" – זמן בו ניתנת אפשרות לכל חברי הבית להעלות נושאים בפני ראש הממשלה – יהיו סוערים ועסיסיים השנה.

בלייר ובראון

בלייר ובראון רויטרס

 

בקרוב עוזבים את בצרה?

הביקורת על המלחמה בעיראק רק הולכת וגוברת והשמאל הבריטי ממשיך לעסוק בסוגיית החוקיות של היציאה למלחמה. דוח בייקר-המילטון גרם גם להנהגה, הן בארה"ב והן בבריטניה, להודות בכך שהמלחמה לא מתנהלת כמתוכנן ואפילו הוצאתו להורג של סדאם חוסיין לא צפויה להביא לשינוי המיוחל.

בשל כך החלו בבריטניה להתכונן ליציאה הדרגתית מעיראק. שרת החוץ, מרגרט בקט, הודיעה על יציאת הכוחות הבריטים מבצרה כבר באביב 2007. "ההתקדמות של הפעולות הנוכחיות שלנו בבצרה נותנות לנו ביטחון שאפשר יהיה להשיג העברה של המחוז בנקודה מסוימת באביב הבא", אמרה בקט לחברי הפרלמנט לפני שבועות אחדים.

כמו כן צפויים להימשך הניסיונות למשא ומתן עם סוריה, שהובילה בריטניה לקראת סוף 2006 ורואים עליות ומורדות. בימים האחרונים של השנה הושם גם דגש על מגעים עם מדינות ערביות אחרות כדי למצוא דרך להביא לרגיעה  במזרח התיכון ואולי גם בבית.

חיילים בריטים בבצרה

חיילים בריטים בבצרה אי-פי

 

כוח לעם

השנה הקרובה גם תראה יותר מעורבות של האזרחים בקביעת המדיניות של הממשלה. כבר בימים הקרובים יקבלו 100 בריטים צו גיוס להופיע בפורומים אותם מנהלים שרי ממשלה ודנים בקביעת מדיניות בסוגיות כמו סגנון חיים ושירותים הניתנים לציבור.

הדיונים צפויים להתחיל כבר בחודש פברואר 2007, אז יתקיימו פגישות אזוריות בהם ישמעו חברי הפורום תקצירים של הצעות שיוגשו לשרים. חודש לאחר מכן יכונס פורום נרחב יותר, בו ישותפו גם שרים זוטרים ועובדי ציבור.

השנה גם יעקבו אחר הרגלי הצריכה של קונים שיש להם כרטיסי קנייה ונאמנות בחנויות השונות, על מנת להתאים את המדיניות לצורכיהם.

עתיד חדש לצפון אירלנד

תקווה מחודשת השנה יש גם בצפון אירלנד, שם מסתמנת התקדמות חיובית ביישומה של "מפת הדרכים". מנהיג מפלגת השיין פיין , ג'רי אדאמס, כינס ועדה מיוחדת שקוראת לחברי המפלגה, שעד כה היוו אופוזיציה אגרסיבית לשלטון, לשתף פעולה עם כוחות המשטרה, החוק והמשפט.

הוועדה של המפלגה הסתיימה בגישה תומכת  לשיתוף פעולה בצפון אירלנד ובממשלת בריטניה ברכו על הצעד. הצבעה רשמית של השיין פיין תתקיים במהלך ינואר ומסתמן כי שני שלישים מחברי המפלגה תומכים בהצעתו של אדאמס.

אם אכן תתקבל ההצעה, יגבר הסיכוי להעברת השליטה ב-13 מחוזות ורשויות מהבריטים למקומיים בחודש מרס. השר לענייני צפון אירלנד בממשלת בריטניה, פיטר היין, אמר כי מדובר בצעד בעל משמעות היסטורית.

כניסה לאזור הפרוטסטנטי בבלפסט

כניסה לאזור הפרוטסטנטי בבלפסט צילום: אי-פי

 

מנסים למנוע את הפצצה המלוכלכת

המלחמה בטרור תמשיך להיות בראש סדר העדיפויות הלאומי גם במהלך 2007. השנה נפתחת "בהתרעה חמורה", המעידה על הסכנה הגבוהה ביותר מפני פיגוע בסולם ההתרעות.

ראש שירות הביטחון אם-איי-5 הודיעה לא מכבר כי הטרור הוא מאבק מתמשך והתריעה מפני ניסיונות לפיגועים גם בדרכים לא קונבנציונליות, שיכללו גם שימוש ב"פצצות מלוכלכות" ובחומרים ביולוגיים.

"האיום מולו אנו עומדים הוא לא קונבנציונלי. זהו אתגר אחר מכל מה שעמדנו מולו קודם לכן", אמר גם ראש הממשלה בלייר ובבריטניה כבר אומנו שבעת אלפים שוטרים חדשים מכוחות הביטחון לטיפול במקרה של "פצצות מלוכלכות". משרד הפנים כבר קנה 12 אלף חליפות הגנה למקרה של התקפה ב"פצצה מלוכלכת".

כוס תה וזוג מלכותי

ואת הסקירה נקנח בתקווה אופטימית לנסיכה שתהפוך למלכה. ההערכות הן שבמהלך השנה יכריז יורש העצר לעתיד, הנסיך ויליאם, על אירוסיו לחברתו קיית מידלטון, שבעתיד תהפוך למלכה לצדו של ויליאם.

מידלטון כבר כבשה לעצמה עדת מעריצים שאפילו מפעילה עבורה אתר אינטרנט ותעשיית כלי הבית כוללת ספלי חרסינה לתה, עליהם מודפסות תמונות הזוג הצעיר.

במקביל תימשך חקירת מותה של אמו של ויליאם, הנסיכה דיאנה. אמנם לאחרונה נקבע כי דיאנה ובן זוגה, דודי אל-פאייד, נהרגו בתאונה טרגית שנגרמה בשל מהירות מופרזת ולא בשל קונספירציה. כבר ב-8 בינואר ישמעו המושבעים בבית המשפט את ממצאי הדוח בן 850 העמודים ואת הטענות הנגדיות של אביו אל-פאייד שטוען כי היתה יד מכוונת שגרמה למות בני הזוג.

קייט מידלטון

קייט מידלטון רויטרס

 

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× ארבע = 16

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com