שבת , 27 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> חבית נפץ ושמה בריטניה

חבית נפץ ושמה בריטניה

חבית נפץ ושמה בריטניה גל המעצרים הנרחב במדינה מניב חשש מהתלקחות מחודשת של המיעוט המוסלמי שחש מקופח גל המעצרים הנרחב שביצעה אתמול משטרת בריטניה, בו נעצרו 21 צעירים בריטים-מוסלמים, החשודים בכוונה לפוצץ מטוסים באוויר, מאיים לעורר מחדש את המתיחות בין הקהילה המוסלמית בממלכה לבין המשטרה, יותר משנה לאחר הפיגועים בתחבורה הציבורית בלונדון. בינתיים, מגלים תושביה המוסלמים של בריטניה איפוק ומנסים ...

חבית נפץ ושמה בריטניה

גל המעצרים הנרחב במדינה מניב חשש מהתלקחות מחודשת של המיעוט המוסלמי שחש מקופח

גל המעצרים הנרחב שביצעה אתמול משטרת בריטניה, בו נעצרו 21 צעירים בריטים-מוסלמים, החשודים בכוונה לפוצץ מטוסים באוויר, מאיים לעורר מחדש את המתיחות בין הקהילה המוסלמית בממלכה לבין המשטרה, יותר משנה לאחר הפיגועים בתחבורה הציבורית בלונדון. בינתיים, מגלים תושביה המוסלמים של בריטניה איפוק ומנסים להבין את פרטי האירוע.

חלק מהמעצרים בוצעו הלילה בשכונה האקני בלונדון, הסמוכה לשכונה היהודית סטמפורד היל. הפורום המוסלמי-יהודי, הפועל במקום מזה שמונה שנים, סייע לגבש יחסים טובים בין השכונה היהודית לבין התושבים המוסלמים, ובעיקר עם המשטרה. בין הצדדים גם מתקיים דיאלוג שוטף, שעשוי להתגבר כעת במטרה להבטיח כי המעצרים לא יפגעו ביחסים.

יו"ר המרכז המוסלמי בצפון לונדון, מוחמד מנאף, המתגורר בתים ספורים ממקום המעצרים, אמר ל-nrg מעריב כי הוא תומך בפעילות המשטרה, כאשר היא באה למנוע פיגועי טרור. "עלינו לשתף פעולה עם כוחות הביטחון והמשטרה. אנחנו לא מעוניינים שטרוריסטים פוטנציאלים יסתובבו ברחובותינו", אמר. "על המשטרה לספק ביטחון לכל אזרחי המדינה והמבקרים בה ועלינו לתמוך בכך", הוסיף.

במהלך הלילה, בתום מבצע שנמשך חודשים, פשטו שוטרי הסקוטלנד יארד, משטרת לונדון ויחידות ללוחמה בטרור על דירות בבירה הבריטית ובברמינגהם ועצרו 21 חשודים בתכנון לפוצץ לפחות שישה מטוסי נוסעים של חברות אמריקניות בדרך מבריטניה לארה"ב בעזרת מטענים בתיקי יד.

27 הרשעות מתוך 1000 מעצרים

שכן מקומי של העצורים סיפר ל-nrg מעריב על שהתרחש הלילה. "המשטרה פינתה את כל בני המשפחה. העצור חי בבית עם נכה וכל בני הבית הועברו מהבית והם בבית מלון עכשיו", אמר והוסיף כי לדעתו לא מדובר בפעיל טרור. "ממה שאני מכיר אותו, לא נראה לי סביר שהוא קשור לטרור, אבל בימינו אי אפשר לדעת".

אלא שיחד עם זאת, המוסלמים יודעים כי מדובר במצב נפיץ שעלול להשתנות בכל רגע. מאז פיגועי יולי 2005 ערכו כוחות הביטחון הבריטיים לא מעט פשיטות ומעצרים של חשודים בטרור. במקרים לא מעטים הסתיימו המעצרים ללא כל ראיות לכתבי אישום והדבר עורר את זעמה של הקהילה המוסלמית. "מתוך אלף מעצרים

שנעשו השנה רק 27 אנשים הורשעו", קובלים חברי הקהילה.

גם מנאף מביע תקווה כי ייעצרו רק מי שיש לגביהם ראיות מוצקות. "עלינו לתמוך במשטרה בפעולותיה ולדאוג שהמודיעין עליו היא מתבססת מדויק, אלא שיחד עם זאת חשוב שלא ייגרם נזק לאנשים חפים מפשע הקשורים לחשודים, שלא יהפכו למטרה לאנשים אחרים ללא סיבה", אמר.

בינתיים מתקיימת בשכונת האקני פעילות מואצת במטרה להרגיע את הרוחות בתוך הקהילה המוסלמית ולקיים שיתוף פעולה עם המשטרה. גם כוחות הביטחון מצדם מנסים להרגיע את הרוחות ולהסביר לקהילה שהם עובדים בשבילה ולא נגדה.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שמונה × = 48

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com