יום שישי , 26 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בריטניה: ידידו של בלייר נעצר

בריטניה: ידידו של בלייר נעצר

בריטניה: ידידו של בלייר נעצר הלורד מייקל לוי נעצר לחקירה במסגרת פרשת "מזומן תמורת תארי אצולה". עכשיו גם בלייר? סערה בבריטניה בעקבות מעצרו לחקירה של הלורד מייקל לוי, מקורבו של ראש הממשלה טוני בלייר, בחשד למעורבות בפרשת "מזומן תמורת תואר אצולה". ההערכות הן כי לא יהיה מנוס גם מחקירתו של בלייר עצמו בפרשה. חקירת הפרשה החלה בעקבות תלונות של חברי פרלמנט סקוטים ...

בריטניה: ידידו של בלייר נעצר

הלורד מייקל לוי נעצר לחקירה במסגרת פרשת "מזומן תמורת תארי אצולה". עכשיו גם בלייר?

סערה בבריטניה בעקבות מעצרו לחקירה של הלורד מייקל לוי, מקורבו של ראש הממשלה טוני בלייר, בחשד למעורבות בפרשת "מזומן תמורת תואר אצולה". ההערכות הן כי לא יהיה מנוס גם מחקירתו של בלייר עצמו בפרשה.

חקירת הפרשה החלה בעקבות תלונות של חברי פרלמנט סקוטים וולשים, לאחר שנודע כי בלייר המליץ על תארי אצולה לארבעה אנשים שתרמו בסתר למפלגת הלייבור. במהלך חקירת המשטרה נעצר גם יועץ לשעבר של בלייר, שסיפר לעיתונאי סמוי כי משרדו של ראש הממשלה הציע להמליץ כי מי שיתרום לתוכנית החינוך העצמאית שיזם בלייר, יוכל לקבל אחד מתארי האצולה.

החקירה העלתה כי 12 אנשי עסקים נתנו הלוואות בשווי של 14 מיליון ליש"ט למפלגת הלייבור, וחלק מהם אף זכו למושבים בבית הלורדים לאחר מתן ההלוואות.

אתמול חלה התפתחות דרמטית בחקירת הפרשה עם מעצרו לחקירה של הלורד לוי, שנחשב למגייס הכספים הרשמי של בלייר. המעצר התבצע יומיים לאחר שהתגלה כי לוי אמר לאיש עסקים שהוא לא צריך לדווח לועדת הבדיקה של בית הלורדים שהוא הלווה רבע מיליון פאונד למפלגת הלייבור.

הלורד לוי נחקר ביחס לאפשרות שעבר על חוקי הבחירות ואי כיבוד החוק. הוא שוחרר בערבות עד להמשך החקירה מבלי שהוגש נגדו כתב אישום. לוי מכחיש שעבר על החוק והוא טוען שהמעצר היה מיותר.

"משתפים פעולה באופן מלא"

ההערכה היא שהמעצר של הלורד לוי מזיק ביותר לטוני בלייר ואורות הזרקורים מופנים גם אליו. "אני חושש שאם המשטרה מדברת עם לורד לוי, בנקודה מסוימת הם ידברו גם עם טוני בלייר", אמר דיוויד דיוויס, מזכיר המדינה ממפלגת השמרנים.

עם זאת, בדאונינג 10 ממשיכים להקפיד ולהתרחק מהפרשה. בתגובת

משרד ראש הממשלה נאמר כי המעצר הוא עניין של מפלגת הלייבור. דובר מפלגת הלייבור אמר כי "המפלגה שיתפה פעולה ותמשיך לשתף פעולה באופן מלא עם חקירת המשטרה".

דווקא החוקר הסכיר של הפרשה עשוי להיחקר בקרוב, הפעם בפני חברי הפרלמנט שצפויים לשאול אותו לגבי מעצרו של הלורד לוי.

 

משחק טניס עם בלייר

הלורד מייקל לוי, בן 61, הוא חבר פרלמנט יהודי מטעם הלייבור המייצג את פרבר מגוריו בצפון-מערב לונדון. הוא משמש גם כשגרירו המיוחד של בלייר לארצות המזרח התיכון. ידידותו עם בלייר עמוקה ובשעות הפנאי הם גם משחקים יחד טניס.

לוי עשה את הונו מאמרגנות מוזיקה והוא גם ייסד חברת תקליטים בשם "מגנט" שהקליטה להיטים בשנות ה-70 וה-80. ב-1997 לוי בעצמו זכה לקבל תואר אצולה. הוא גם תומך של "חברי ישראל בלייבור".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


תשע − 3 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com