יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בכיר סורי קורא להחזיר את החייל החטוף

בכיר סורי קורא להחזיר את החייל החטוף

בכיר סורי קורא להחזיר את החייל החטוף גורם בכיר בשגרירות סוריה בלונדון אומר היום כי יש להפריד בין האלמנטים הפוליטיים להומניטריים באזור. "יש לנהל משא ומתן, אבל כשהאדמה תחת אש זה לא הזמן המתאים לקיום שיחות" תמיכה מכיוון בלתי צפוי? גורם בכיר בשגרירות הסורית בלונדון אמר היום כי "רב"ט גלעד שליט צריך לשוב לאמו". לדברי הגורם, יש להפריד בין האלמנטים ...

בכיר סורי קורא להחזיר את החייל החטוף

גורם בכיר בשגרירות סוריה בלונדון אומר היום כי יש להפריד בין האלמנטים הפוליטיים להומניטריים באזור. "יש לנהל משא ומתן, אבל כשהאדמה תחת אש זה לא הזמן המתאים לקיום שיחות"

תמיכה מכיוון בלתי צפוי? גורם בכיר בשגרירות הסורית בלונדון אמר היום כי "רב"ט גלעד שליט צריך לשוב לאמו". לדברי הגורם, יש להפריד בין האלמנטים הפוליטיים וההומניטריים המתרחשים כרגע באזור. "יש לנהל שיחות ומשא ומתן, אבל כשהאדמה תחת אש – אין זה הזמן ההמתאים לקיום שיחות".

– מתקפה על עזה – סיקור מיוחד ב-nrg מעריב

על רקע ההתבטאות הזו, התייצבה אחר הצהריים משלחת מעורבת של מנהיגים יהודים ולא-יהודים בשגרירות הסורית בלונדון, והעבירה מכתב לשגריר ובו קריאה לפעול לשחרור החייל החטוף.

מדובר בחלק ממערכת הסברה כלל עולמית משולבת שארגנו הסוכנות וגופים יהודיים נוספים בערים ראשיות בעולם, שעה שבמקביל, מתקיימות היום עצרות מחאה רבות מול שגרירויות סוריות ברחבי העולם, תחת הכותרת: "שחררו את גלעד שליט".

בבריטניה לא תתקיים עצרת המונית, והמשלחת המיוחדת מילאה את המשימה ההסברתית. במשלחת לקחו חלק חברי פרלמנט, בהם חברת הפרלמנט היהודיה לואיז אלמן מליברפול, וכן ראש הפדרציה היהודית, אסטל גילסטון. בנוסף, הגיע רוי טורולי, נציג ארגון "החברים הנוצרים של ישראל", נציג סטודנטים, אנשי דת מבית הכנסת יונייטד, ודיוויד ג'ייקוב מהתנועה הרפורמית. גם נשיא ארגון הגג של יהדות בריטניה, פלו קאופמן, ואישים נוספים הם בין חברי המשלחת.

המשלחת היהודית בשגרירות סוריה בלונדון. צילום: אדריאן קורשר, סאונד אימאג' רויאליטי

המשלחת היהודית בשגרירות סוריה בלונדון. צילום: אדריאן קורשר, סאונד אימאג' רויאליטי  הפדרציה הציונית
פגישה מפתיעה

השגריר הסורי, סמי חיאמי, נפגש עם שתיים מחברות המשלחת, אלמן וגילסטון. השתיים הקריאו בפניו את המכתב. חיאמי הבטיח כי יעביר את המכתב לדמשק, והזמין אותן לביקור בסוריה, כיהודיות, אבל לא כציוניות. הוא הוסיף כי חבל לו שכבר אין קהילה יהודית בסוריה, ושהוא חושב שהקהילה היהודית בלונדון צריכה להיות יותר ביקורתית כלפי ישראל. כמו כן הציע חיאמי להמשיך את הדיונים.

כשיצאו מהפגישה סיפרו חברות המשלחת שבחדרו של השגריר יש תמונה ענקית של אסד וממתקים רבים על השולחן. השגריר גם הציע לשתיים תה וקפה, ואמר, "אולי אם היתה קהילה יהודית בסוריה, הייתן יושבות היום מול שגריר יהודי סורי בלונדון".

הפגישה עם השגריר הסורי לא היתה מתוכננת, וחברי המשלחת הופתעו מהצעד הבלתי רגיל מצידו. המכתב שהוגש מאשים

את סוריה בהענקת חסות לטרור, ומבקש מהנהגתה ל"התרחק ממדיניותה המוכתמת בדם", בשל התמיכה ברוצחים ובטרור. "אנו יוצאים בקריאה למנהיגות הסורית להבטיח שהחייל החטוף, רב"ט גלעד שליט, יוחזר בבטחה למשפחתו", נכתב באיגרת. עוד נאמר בה כי "אנו קוראים להנהגה הסורית להצטרף לקהילה הבינלאומית, ולתמוך בפתרון של שלום לקונפליקט".

מנכ"ל הפדרציה הציונית, אלאן עזיז, העומד מאחורי התארגנות המשלחת בבריטניה, הסביר את מטרת הצעד. "המכתב מבהיר שהמצב הנוכחי בקונפליקט הישראלי-פלשתיני מורכב ביותר, והסבל של שני הצדדים צריך להדאיג את כולנו", אמר עזיז. "בכל אופן, דבר אחד צריך להישאר ברור, והוא שלכולנו יש את האחריות להילחם נגד טרור. על אף זאת, סוריה ממשיכה לתמוך בטרור, מבחינה פוליטית ומבחינה כספית".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


חמש + = 7

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com