יום שישי , 26 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> אולמרט רומז על הגרעין: זכותנו לביטחון

אולמרט רומז על הגרעין: זכותנו לביטחון

אולמרט רומז על הגרעין: זכותנו לביטחון בראיון לרשת בי-בי-סי הכחיש ראש הממשלה את ההתבטאות בה כלל אותנו במועדון הגרעין, אך באותה נשימה הבהיר כי לישראל יש "זכות להגן על עצמה כמו לבריטים ולאמריקנים" נראה כי ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לא לומד מהסערה הציבורית שעוררה "פליטת הפה" בה כלל את ישראל ברשימת המדינות בעלות היכולת הגרעינית. בראיון לרשת החדשות הבריטית בי-בי-סי שהוקלט ...

אולמרט רומז על הגרעין: זכותנו לביטחון

בראיון לרשת בי-בי-סי הכחיש ראש הממשלה את ההתבטאות בה כלל אותנו במועדון הגרעין, אך באותה נשימה הבהיר כי לישראל יש "זכות להגן על עצמה כמו לבריטים ולאמריקנים"

נראה כי ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לא לומד מהסערה הציבורית שעוררה "פליטת הפה" בה כלל את ישראל ברשימת המדינות בעלות היכולת הגרעינית. בראיון לרשת החדשות הבריטית בי-בי-סי שהוקלט לפני יומיים ושודר הלילה, הוא אמר מצד אחד כי דבריו בראיון האומלל ההוא הובנו שלא כהלכה, אך באותו הקשר אמר כי לישראל יש את הזכות לחיות בביטחון. "יש לנו זכות בסיסית לחיות בביטחון ולהגן על עצמנו, בדיוק כפי שלכם, הבריטים, ולאמריקנים יש, מבלי שאויבים יפגעו בנו כמו ב-60 השנים האחרונות", הוא אמר.

לאחר שנשאל בראיון על האיום האיראני, קרא אולמרט לקהילה הבינלאומית לנקוט באמצעים נגד ההתחמשות הגרעינית של טהרן. "איראן היא איום רציני, הבהרתי זאת כבר בעבר", אמר רה"מ. "איראן אמרה באופן גלוי ומפורש שהיא רוצה למחוק את ישראל מהמפה. אני מופתע שהרבה מדינות שותקות. לפני 60 שנה היה מישהו שדיבר בדיוק כמו אחמדינג'אד. אני רוצה שכל מדינות העולם ינקטו בצעדים לעצור את איראן. אני מאמין שאפשר להגיע לפשרה, והפשרה הגרועה ביותר היא טובה מאמצעים אחרים".

אולמרט הביע דאגה עמוקה מהגרעין האיראני. "סאדם חוסיין הכחיש שיש לו נשק גרעיני", הזכיר, "אבל אחמינג'אד רוצה להעשיר את האורניום באותו זמן שהוא רוצה למחוק את ישראל מהמפה. כיהודי וכראש ממשלת ישראל אני מאוד מודאג מכך". בראיון, סירב אולמרט לענות על השאלה האם ישראל תפתח במלחמה נגד איראן.

מוכן להתחיל בבוקר במו"מ

בדבריו התייחס אולמרט גם להפסקת האש ברצועת עזה, ואמר כי ישראל ממשיכה לכבד את ההפרות הפלשתיניות. "אנו נמנעים לירות בחזרה על הפלשתינים על בסיס הסכם הפסקת האש, למרות שהם ממשיכים לירות", הוא אמר. "כפי שאמרתי באזכרה לבן-גוריון, אנו מושיטים את ידנו ואנו מוכנים לפשרות כואבות. אני מקווה שהם גם יהיו מוכנים. אנחנו מוכנים לקחת סיכונים במטרה להתחיל בשיחות שלום.

"נסוגנו מרצועת עזה, אנחנו יזמנו את המהלך, ואנו מוכנים להתחיל מחר בבוקר בתהליך משא ומתן", הוסיף אולמרט. "אנחנו מוכנים לצאת מטריטוריה רחבה, אנחנו מוכנים לפשרות כואבות ולסייע לפלשתינים במישור ההומניטרי. אנו פונים למנהיגים המתונים, אנו מדברים בשפה אחרת היום".

אולמרט התייחס למהומות שפרצו בסוף השבוע ברשות הפלשתינית,

ולבעיות הפנים פלשתיניות, ושלח חיזוק ליו"ר הרשות הפלשתינית, אבו-מאזן. "למרות הקשיים, אני מאחל לאבו-מאזן שיהיה חזק ובעל כוח להביס את אלה שהם נגד שלום".

בראיון נשאל ראש הממשלה לגבי תוכנית ההתכנסות, אותה הציג לפני הבחירות. "מה שהבטחתי לפני הבחירות הוא שאקדם ככל האפשר שלום עם הפלשתינים, או התכנסות", הוא אמר. "אני מאמין בפתרון של שתי מדינות לשני העמים, אני מקווה שדרך משא ומתן אני אגיע עם אבו-מאזן להסכמה".

לבסוף התייחס ראש הממשלה למהלכים האחרונים שהנהיג ראש הממשלה לשעבר. "שרון שילם מחיר פוליטי כבד על ההתנתקות", הוא אמר. "אני לא יודע כמה מנהיגים אחרים היו עושים את מה ששרון עשה לפיוס הפלשתינים. אלה הם צעדים אמיצים, אני מקווה שאוכל לעמוד במורשת שלו".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


3 × אחד =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com