יום שישי , 26 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "חמאס וחיזבאללה יהרסו את השלום"

"חמאס וחיזבאללה יהרסו את השלום"

"חמאס וחיזבאללה יהרסו את השלום" המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, מזהיר מפני חוסר יציבותן של יוזמות השלום החדשות המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, טוען כי ארגוני החמאס והחיזבאללה יהרסו את יוזמת השלום הערבית החדשה. בראיון שמתפרסם הבוקר בעיתון הבריטי גרדיאן, מעריך פרס כי לאור האירועים "קשה מאוד" בתקופה זו לפנות התנחלויות. "כל עוד ממשלות ערביות עדיין נמצאות במאבק לריסון קבוצות ...

"חמאס וחיזבאללה יהרסו את השלום"

המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, מזהיר מפני חוסר יציבותן של יוזמות השלום החדשות

המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, טוען כי ארגוני החמאס והחיזבאללה יהרסו את יוזמת השלום הערבית החדשה. בראיון שמתפרסם הבוקר בעיתון הבריטי גרדיאן, מעריך פרס כי לאור האירועים "קשה מאוד" בתקופה זו לפנות התנחלויות.

"כל עוד ממשלות ערביות עדיין נמצאות במאבק לריסון קבוצות חמושות, יוזמות השלום באזור לא יהיו יציבות", אמר פרס והתייחס במרומז ליוזמת השלום הסעודית, אודותיה פורסם בימים האחרונים.

פרס רואה בדבריו כאזהרה ראשונה מצד ישראל לכך שהניסיונות מצד הערבים לחדש את שיחות השלום ולבסס את הקמתה של מדינה פלשתינית ייכשלו, ומוסיף כי בעקבות המלחמה בלבנון והעימות המתמשך ברצועת-עזה, "קשה במיוחד", לדבריו, בתקופה זו, לפרק התנחלויות בגדה המערבית.

פרס ייצא מחר לביקור תמיכה בארגון יהודי בבריטניה, במהלכו ייפגש גם עם שרת החוץ, מרגרט בקט. לדבריו, יפנה לממשלת בריטניה בבקשה לתמוך בתוכנית לפיתוח כלכלי מהים האדום ועד לגבול סוריה, בהתאם להשקפתו כי יש לקדם תכניות כלכליות במקביל לשיחות השלום.

"מדינה קטנה שעליה לנהוג כגדולה"

פרס טוען עוד בראיון, כי צה"ל זקוק לגורם הרתעה נוסף על מנת לטפל באיום הנשקף לו מלחימת הגרילה, כפי שהודגם במלחמה האחרונה מול ארגון החיזבאללה. לדבריו, הפיתרון מצוי באיתור טכנולוגיה

"מזוקקת".

בהתייחסותו לבעיות האסטרטגיות הניצבות מול ישראל, אומר פרס כי "אנחנו מדינה קטנה ועדיין עלינו לנהוג כמדינה גדולה. עלינו להיות גדולים כאוייבנו ולהישאר קטנים כאדמתנו".

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− שתיים = 1

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com