שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> היטלר עומד למכירה פומבית

היטלר עומד למכירה פומבית

היטלר עומד למכירה פומבית בית המכירות האנגלי ג'פריס מוכר 21 מציורי הצורר. נציגת גרמניה: אצלנו זה לא היה יכול לקרות ציורים פרי מכחולו של גדול צוררי ישראל, אדולף היטלר, הועמדו היום למכירה פומבית במחוז קורנוול בבריטניה. אתר בית המכירות הפומביות ג'פריס (jefferys) מוכר 21 ציורי מים ורישומים עליהם חתום א. היטלר. המכירה הייתה אמורה למשוך בין 50 ל-100 משתתפים, אך ...

היטלר עומד למכירה פומבית

בית המכירות האנגלי ג'פריס מוכר 21 מציורי הצורר. נציגת גרמניה: אצלנו זה לא היה יכול לקרות

ציורים פרי מכחולו של גדול צוררי ישראל, אדולף היטלר, הועמדו היום למכירה פומבית במחוז קורנוול בבריטניה. אתר בית המכירות הפומביות ג'פריס (jefferys) מוכר 21 ציורי מים ורישומים עליהם חתום א. היטלר. המכירה הייתה אמורה למשוך בין 50 ל-100 משתתפים, אך כריסטופר וולטון, האחראי על יחסי הציבור של המכירה, עדכן את nrg מעריב שהכניסה חופשית לכולם.

המארגנים ציפו שבנוסף לאנשי התקשורת, לאולם יגיעו גם קונים מרוסיה ומאטסוניה, שנחשבים לאספנים פרטיים, ושאינם קשורים למוזיאונים. לדבריו של וולטון, התמונות הגיעו מבלגיה ומחיר כל אחת מהן  נאמד בין 2,500 ל-3,000 לירות שטרלינג.

היטלר, שהגיע לוינה לפני 99 שנים, בשנת 1907, לא התקבל ללימודי הציור באקדמיה לאמנויות, אך את האכזבה הוא שמר בסוד מאמו וגם מחברו הטוב. הם חשבו שהוא לומד באקדמיה לאמנות, אך למעשה הוא התגורר במעון לגברים, ורכל בציוריו למרות שהוא עצמו חש "בוז לאיכות החובבנית" של ציוריו, כדבריו, וכך הצליח לכלכל את עצמו.

באתר המפרסם את המכירה אפשר לראות כמה מהציורים של הפירהר.

"בגרמניה זה לא חוקי"

מכירת חפצי אומנות ואחרים הקשורים לנאציזם אינה חוקית בכל מדינות אירופה. בחוגי הקהילה היהודית בלונדון, התחבטו אם להוציא צו מניעה כדי לעצור את המכירה.

הרב הרשל גלוק, למשל מחזיק בדעה שבעולם שמבקש סובלנות, חופש דיבור ודעה, אין מקום לנסות

ולעצור את המכירה, לפני שיודעים לאן הולך הכסף. הוא מזכיר שהציורים לאו דווקא מייצגים דברים שיש להוקיע, למרות שצויירו בידי אדם ש"מייצג רשע".

הצירה הגרמנית בבריטניה, הזדעזעה מקיום מכירה פומבית של חפצי היטלר בממלכה הבריטית, ואמרה ל-nrg מעריב שבגרמניה, לא חוקי לסחור בדברים שכאלה. לדעתה, חפצים כאלה צריכים להיות מוצגים בקונטקסט היסטורי, בתערוכות שמספרות על השואה ולא להיות חלק ממסחר חופשי.

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


3 − אחד =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com