יום שישי , 26 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> 'לא ניתן להביס את החיזבאללה'

'לא ניתן להביס את החיזבאללה'

'לא ניתן להביס את החיזבאללה' מפקד כוחות האו"ם בלבנון, הגנרל פלגריני, מתאר בראיון עיתונאי את רשמיו מהחיים סמוך לחיזבאללה "אי אפשר להביס את החיזבאללה"- את הדברים לא אומר חסן נסראללה, אלא מפקד היוניפי"ל, כוח האו"ם המוצב בדרום לבנון. בריאיון ל"טיימס" הבריטי, סיפרו פלגריני והנציג הפוליטי ריצ'רד מורקוזינסקי על החיים לצד החיזבאללה, על הדיבור הממודר במכשירי הקשר של פעילי הארגון, ועל ...

'לא ניתן להביס את החיזבאללה'

מפקד כוחות האו"ם בלבנון, הגנרל פלגריני, מתאר בראיון עיתונאי את רשמיו מהחיים סמוך לחיזבאללה

"אי אפשר להביס את החיזבאללה"- את הדברים לא אומר חסן נסראללה, אלא מפקד היוניפי"ל, כוח האו"ם המוצב בדרום לבנון. בריאיון ל"טיימס" הבריטי, סיפרו פלגריני והנציג הפוליטי ריצ'רד מורקוזינסקי על החיים לצד החיזבאללה, על הדיבור הממודר במכשירי הקשר של פעילי הארגון, ועל התחושה הכללית של חיילי האו"ם באזור הקרבות: "אנחנו לא בנויים לטיפול ברמה כזו של עימות".

ישראל נלחמת- סיקור מיוחד ב-nrg מעריב

מפקד כוחות האו"ם בלבנון, גנרל אלאין פלגריני, התראיין ל"טיימס" הבריטי, והתייחס למצב בארץ רווית ההפגזות בה הוא שוהה. "אי אפשר להביס את החיזבאללה", קבע בנחרצות, "ניצחון צבאי לעולם לא יהיה אפשרי,  רק פתרון פוליטי יפתור את הבעיה עם הארגון המיליטנטי". פלגריני אף סיפר כי "לאחר שבועיים של לחימה קשה המיליציה הלבנונית עדיין חזקה".

הנציג הפוליטי הבכיר של האו"ם בלבנון, ריצארד מורקוזינסקי, סיפר אף הוא על רשמיו מארגון הטרור. הנציג העריך שבין 800 ל-1,000 לוחמי חיזבאללה פרוסים באזור דרום לבנון, ופועלים בקבוצות קטנות של בין 12 ל-15 איש.

מורקוזינסקי אף סיפר כי בשל קירבתו בשטח אל לוחמי החיזבאללה, מזדמן לו לא אחת לשמוע את פעילי ארגון הטרור מעבירים מסרים בקשר. "זה אח 13, אנחנו עומדים להפעיל מבצע 7, מקווים שאתם בטוחים", כך מתאר  השליח את אופן המידור של אנשי חיזבאללה.

משקיף חסר יכולת

היום הייתה בינת-ג'בל שרויה תחת ירי תותחים במטרה לאלץ את אחרוני תושביה לעזוב אותה לפני שהיא תיהרס באופן מוחלט על ידי צה"ל, כך מעריך מפקח האום. "אני חושב שהישראלים מתכננים לשטח את העיר עד לבית האחרון" אמר ריצארד מורקוזינסקי.

מפקח האו"ם הבכיר הוסיף שהחיזבאללה

לא מראים סימני היחלשות למרות ההסתערות התקיפה של ישראל עליהם. "הם ניידים, מסורים ומוכנים לפעול, בזמן ההפגזות הם לא פוחדים, הם לא יושבים בבונקרים".

שני בכירי האו"ם בלבנון מתוודים כי ככל שהמצב באזור מסלים, כך הופך האו"ם למשקיף חסר יכולת. השניים אף התייחסו להרג 4 חיילי יוניפי"ל, והסבירו כי החיזבאללה יורה מנקודות קרובות  לעמדות האו"ם, והצבא הישראלי לא מהסס להשיב אש.

מפקד היוניפי"ל פלגריני סיפר כי הפגזת הכבישים מונעת מפעילי האו"ם להגיע לאזורים מבודדים, בהם נחוצים עזרה הומניטארית, חילוץ לכודים או שינוע אספקה בסיסית. מפקד יוניפי"ל תמצת אתחושותיו מאז פרוץ המלחמה: "אנחנו מנסים כמיטב יכולתנו לעשות את הטוב ביותר, אבל אנחנו פשוט לא בנויים לטיפול ברמה כזו של עימות".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


8 − חמש =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com