יום שישי , 26 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הנשק לישראל גרם למתיחות

הנשק לישראל גרם למתיחות

הנשק לישראל גרם למתיחות בריטניה זועמת לאחר שהתברר כי ארה"ב העבירה נשק לישראל דרך סקוטלנד ללא ידיעת הממשלה מתיחות בין בריטניה לארה"ב לאחר שהתברר כי האמריקנים השתמשו בשדה תעופה סקוטי להעברת תחמושת וטילים לישראל בלא ידיעת הממשלה הבריטית. שרת החוץ הבריטית אף הודיעה כי בכוונתה להגיש מחאה רשמית. לפי הדיווחים, שדה התעופה פרסטוויק בסקוטלנד שימש בסוף השבוע האחרון כנקודת עצירה ...

הנשק לישראל גרם למתיחות

בריטניה זועמת לאחר שהתברר כי ארה"ב העבירה נשק לישראל דרך סקוטלנד ללא ידיעת הממשלה

מתיחות בין בריטניה לארה"ב לאחר שהתברר כי האמריקנים השתמשו בשדה תעופה סקוטי להעברת תחמושת וטילים לישראל בלא ידיעת הממשלה הבריטית. שרת החוץ הבריטית אף הודיעה כי בכוונתה להגיש מחאה רשמית.

לפי הדיווחים, שדה התעופה פרסטוויק בסקוטלנד שימש בסוף השבוע האחרון כנקודת עצירה עבור שני מטוסים של חברת איירבוס האירופית, שהיו מלאים בתחמושת אמריקנית, בעיקר טילים מונחים, בדרך לישראל. פרסטוויק גם הוזכר כאחד משדות התעופה שדרכם הועברו חשודים בטרור על ידי סוכנות הביון האמריקנית.

שרת החוץ הבריטית, מרגרט באקט, הודיעה כי היא "לא מאושרת" מהדיווחים, וכי בכוונתה למחות בפני הממשל האמריקני. עוד אמרה באקט כי נראה שארה"ב התעלמה מנוהלי העברת נשק , ודברים ברוח זו אמרה לשרת המדינה האמריקאית, קונדליסה רייס. מחר אמור ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, להיפגש בבית הלבן עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, וסוגיית העברת הנשק עשויה לעלות בדיונים.

"בריטניה היא לא מובנת מאליו"

הגילוי עורר תגובות נזעמות בממלכה. מנהיג המפלגה הסקוטית, אלכס סלמונט, אמר שעל בריטניה להחליט אם היא "נושאת מטוסים של ארה"ב". "עלינו לחשוב אם זה רעיון טוב, במיוחד בזמן זה, כשיש הסלמה בקונפליקט במזרח התיכון, לשלוח נשק (פצצות מונחות לייזר) לצד אחד", אמר סלמונט. הוא הוסיף שעל בריטניה לנקוט עמדה מול ארה"ב ולנהל מדיניות חוץ עצמאית, ולא לקבל כל פעולה ורצון של ארה"ב ללא עוררין.

ראש המפלגה הליברל-דמוקרטית, סר מנזיס קמפבל, תקף את

ארה"ב על שהיא לוקחת את בריטניה כמובן מאליו. "אם הדיווח נכון, זה מקומם במיוחד, שארה"ב נהגה בדרך זו. התנהגות כזו רק מחזקת את התחושה הרווחת בקרב בריטים רבים שארה"ב לוקחת את בריטניה כמובן מאליו במה שנקרא 'יחסים מיוחדים' בין המדינות", אמר.

קמפבל גם הביע חשש כי התחמושת שהועברה לישראל שימשה להפצצות בלבנון. "מי יודע כמה מהתחמושת הזו היתה בשימוש לגרימת נזק בלבנון, כפי שראש ממשלתה הגדיר ברומא, כמבתרת את המדינה שלו לחתיכות".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


חמש × = 40

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com