יום שישי , 26 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> המשלחת חזרה כלעומת שבאה

המשלחת חזרה כלעומת שבאה

המשלחת חזרה כלעומת שבאה נמנעה כניסתן לישראל של קבוצת נשים בריטיות, בהן חברת פרלמנט, שהגיעו להביע ידידות ברמאללה אמש נמנעה כניסתה לישראל של משלחת נשים בריטיות, ביניהן חברת פרלמנט, שהגיעו בכדי לייסד ברית ערים תאומות בין ברמינגהאם לרמאללה. חברות המשלחת טוענות שהם תיאמו את ביקורן מראש עם שגרירות ישראל בלונדון. רשת הבי-בי-סי דיווחה שהקבוצה, שמנתה 9 נשים, הגיעה לשדה התעופה ...

המשלחת חזרה כלעומת שבאה

נמנעה כניסתן לישראל של קבוצת נשים בריטיות, בהן חברת פרלמנט, שהגיעו להביע ידידות ברמאללה

אמש נמנעה כניסתה לישראל של משלחת נשים בריטיות, ביניהן חברת פרלמנט, שהגיעו בכדי לייסד ברית ערים תאומות בין ברמינגהאם לרמאללה. חברות המשלחת טוענות שהם תיאמו את ביקורן מראש עם שגרירות ישראל בלונדון.

רשת הבי-בי-סי דיווחה שהקבוצה, שמנתה 9 נשים, הגיעה לשדה התעופה בן-גוריון, שם הורו רשויות שדה התעופה לנשים לעזוב לאלתר את ישראל, והזהירו אותן כי הן צפויות למאסר אם יסרבו לעלות על המטוס בחזרה לבריטניה.

מטרת המסע של הנציגות הבריטיות היתה פיתוח קשרים וקידום פרוייקטים עם נשים פלשתיניות וארגוני ילדים באזור רמאללה, מתוך כוונה לייסד ברית ערים תאומות בין ברמינגהם ורמאללה. בין הנשים בקבוצה היו חברת הפרלמנט הבריטי, ד"ר ליין ג'ונס, נשיאת מועצת המסחר של ברמינגהם, שיבון וושברוק, וחברת מפלגת "כבוד", סלמה איקאבל.

בדיווח נאמר כי זו לא הפעם הראשונה בה נמנעה כניסתן של נציגות המשלחת לישראל. בחודש מאי 2005 קרה מקרה דומה, בו הגיעו הנשים לאותה המטרה, אך הופנו בחזרה לבריטניה. הוועדה לייסוד ברית הערים ברמינגהם- רמאללה עסקה, בין השאר, בגיוס כספים לסיוע לאזרחי רמאללה – נשים וילדים.

נשיא הוועדה ברמאללה, קאמל הוואש, אמר כי הוא הופתע מכך שגם הפעם לא הורשו הנשים להיכנס לישראל. "המשלחת תאמה את הביקור בשיחות ארוכות עם השגרירות הישראלית בלונדון. לבקשתם נמסרו פרטי המשתתפים ומסלול המסע", אמר הוואש. "עד כה, גייסנו כספים לספרייה לילדים ולגן במחנה הפליטים ברמאללה, והנשים היו אמורות לבדוק את ההתקדמות של הפרוייקטים הנחוצים הללו", הוסיף.

מהשגרירות הישראלית בלונדון נמסר כי "לקבוצה נאמר בצורה דיפלומטית, אך מפורשת, כי לאחר בדיקה עם הגורמים המוסמכים לא ניתן להבטיח את כניסתן. אף על פי כן, הקבוצה החליטה להגיע לישראל".

חברת הפרלמנט ליין ג'ונס מסרה לאחר שובה לבריטניה כי הביקור ופרטיו היו מתואמים עם שגרירות ישראל בלונדון ואף נמסרו מספרי הדרכונים של כל אחת מהמשתתפות במשלחת. "הקבוצה התנהגה בדיוק בהתאם להנחיות שקיבלה מהשגרירות הישראלית. אם היה צורך באישור, למה יכולתי לעבור בביקורת הדרכונים אפילו לאחר שאמרתי שאני עומדת לבקר ברמאללה? בחרתי להישאר מאחור ולחכות ליתר הקבוצה ואז עיכבו אותי".

מנהל האוכלוסין: הגיעו ללא אישור

בתגובה לטענותיהם של האזרחיות הבריטיות שמשרד הפנים סירב להכניסן לארץ, אומרים במנהל האוכלוסין: "אותן בריטיות הגיעו לנתב"ג מבלי להצטייד מראש באישור הצבא להיכנס לשטחי הרשות הפלשתינית, כפי שמחייבים הנהלים. זאת למרות שבפעם הקודמת שהן הגיעו לארץ – נאמר להן שיש להצטייד באישור כזה ושזו הפעם

האחרונה שיינתן להן להיכנס לשטחי הרשות ללא אישור. האזרחיות בחרו להתעלם מההנחיות והגיעו שוב, ועל-כן נאלצנו לסרב להכניסן לארץ".

במשרד הפנים דוחים את הטענה לפיה הם סירבו להכניסן לארץ בעקבות פעילותן הפוליטית. "אם הן היו מבקשות אישור מהצבא – היו מסדירים את זה והן היו נכנסות".

בהכנת הידיעה השתתף גיל חורב

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שש × 7 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com