יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> אירופה: להפסיק פעולות איבה

אירופה: להפסיק פעולות איבה

אירופה: להפסיק פעולות איבה אחרי חילוקי דעות, קראו שרי החוץ האירופים לעצירת העוינות מיידית שתוביל להפסקת אש בלבנון שרי החוץ של האיחוד האירופי קראו הערב להפסקת מעשי האיבה בלבנון באופן מיידי שתוביל להפסקת אש ובהמשך לפריסת כוח בינלאומי בדרום לבנון. להודעה קדמו חילוקי דעות קשים בין שרי החוץ של האיחוד האירופי. בריטניה, גרמניה, צ'כיה ופולין הודיעו כי לא יתמכו בדרישה ...

אירופה: להפסיק פעולות איבה

אחרי חילוקי דעות, קראו שרי החוץ האירופים לעצירת העוינות מיידית שתוביל להפסקת אש בלבנון

שרי החוץ של האיחוד האירופי קראו הערב להפסקת מעשי האיבה בלבנון באופן מיידי שתוביל להפסקת אש ובהמשך לפריסת כוח בינלאומי בדרום לבנון. להודעה קדמו חילוקי דעות קשים בין שרי החוץ של האיחוד האירופי. בריטניה, גרמניה, צ'כיה ופולין הודיעו כי לא יתמכו בדרישה להפסקת אש מיידית.

– ישראל נלחמת – סיקור מיוחד ב-nrg מעריב

שרי החוץ התכנסו לדיון חירום כדי לגבש את עמדתו של האיחוד לנוכח המשך המתקפות הישראליות וירי הקטיושות ולקראת הדיון במועצת הביטחון של האו"ם על הפסקת אש והקמת כוח רב-לאומי חדש שיוצב בדרום לבנון. נושא נוסף על סדר היום הוא המשבר ההומניטרי שנגרם בלבנון בעקבות המלחמה.

במהלך הדיון הוצגה הצעת החלטה הקוראת להפסקת אש מיידית ומזהירה מפני עבירות על החוק הבינלאומי. אולם בריטניה, גרמניה, צ'כיה ופולין הודיעו כי לא יתמכו בעמדה זו. בכיר בריטי מסר כי הטקסט הופץ בין השרים ללא התייעצות וכי אינו מקובל.

בסופו של דבר התקבלה הצעת פשרה, לפיה האיחוד קורא להפסקה של מעשי האיבה באופן מיידי על מנת שתוביל להפסקת אש. בהמשך, ציינו השרים, יש להגיע להסכם כולל ולהצבת כוח בינלאומי יעיל בדרום לבנון.

שר החוץ הפיני, ארקי טואומיויה, המכהן כנשיא התורן של האיחוד, עדכן את השרים על ביקורו בשבוע שעבר בישראל ובלבנון. לדברי טואומיויה, הוא מוצא את מדיניותה ה"כוחנית" של ישראל "בלתי מתקבלת על הדעת", והזהיר שהיא תוביל להחרפת האלימות באזור.

טואומיויה הוסיף שעל 25 המדינות החברות באיחוד לנקוט עמדה משותפת ואחידה נגד ישראל, חרף הקרע שתיצור עמדה זו מול ארצות הברית, התומכת במעשי ישראל.

"יש משמעות לדרך הפעולה בלבנון"

בשבוע שעבר ביקרו בארץ השר הפיני, הנציבה האירופית ליחסי חוץ, בניטה פררו-ולדנר, והשליח המיוחד למזרח התיכון, מרק אוט. הם נפגשו עם שרת החוץ, ציפי לבני, שר הביטחון, עמיר פרץ, והמשנה לראש הממשלה שמעון פרס.

לבני ציינה כי על הקהילה הבינלאומית ליישם את החלטותיה. "השאלה היא עד לאן אתם מוכנים ללכת כדי לעשות זאת, והאם אתם מוכנים לבצע גם צעדים בשטח", אמרה לבני לשלושת בכירי האיחוד האירופי. "יש משמעות אדירה לדרך בה הקהילה הבינלאומית תפעל בלבנון, וזה ישליך

בטווח הקצר גם על הפלשתינים – בדגש על החמאס".

פרץ אמר בפגישה כי ישראל מצפה שהכוח הרב-לאומי שיוצב בדרום לבנון יורכב מחיילים מאומנים ובעלי ניסיון לחימה שיוכלו לכפות סדר וביטחון במרחב שיועבר לאחריותם. "קיים צורך כי הכוח יפעל גם לאורך גבול סוריה ולבנון", אמר. "רק כך נוכל למנוע מהחיזבאללה להתחמש מחדש".

בפגישתם בביירות עם ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, אמר טואומיויה כי יש להפסיק מיד את האש וכי כל הסכם יכלול את שחרורם של האסירים.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× שתיים = 18

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com