יום שישי , 26 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בריטניה: פילוג בקרב היהודים

בריטניה: פילוג בקרב היהודים

בריטניה: פילוג בקרב היהודים עשרות יהודים בעלי השפעה הקימו ארגון חדש במחאה על המדיניות הפרו-ישראלית של הארגון הנוכחי פילוג בקהילה היהודית בבריטניה על רקע היחס לישראל: קבוצה של יהודים בריטים השיקה אתמול ארגון חדש לייצוג הקהילה בממלכה בשם "קולות יהודיים עצמאיים" (IJV) במחאה על שארגון הגג היהודי נוקט בגישה "פרו- ישראלית". הארגון החדש מבקש לייצג קו ביקורתי יותר כלפי מדיניות ...

בריטניה: פילוג בקרב היהודים

עשרות יהודים בעלי השפעה הקימו ארגון חדש במחאה על המדיניות הפרו-ישראלית של הארגון הנוכחי

פילוג בקהילה היהודית בבריטניה על רקע היחס לישראל: קבוצה של יהודים בריטים השיקה אתמול ארגון חדש לייצוג הקהילה בממלכה בשם "קולות יהודיים עצמאיים" (IJV) במחאה על שארגון הגג היהודי נוקט בגישה "פרו- ישראלית". הארגון החדש מבקש לייצג קו ביקורתי יותר כלפי מדיניות ישראל.

בין מייסדי הארגון נמצאים זוכה פרס נובל המחזאי הרולד פינטר וההיסטוריון אריק הובסבאום, שאמרו כי הקבוצה התארגנה כדי להוות גורם מאזן לתמיכה הבלתי ביקורתית למדיניות ישראל שמוצעת על ידי הארגונים והמוסדות הקיימים היום בבריטניה, כמו גם בארגון הגג היהודי "מועצת הנציגים".

מעל 100 יהודים בריטים בעלי השפעה – בהם הבמאי מייק לי, מעצבת האופנה ניקול פארי, והשחקנים סטפן פרי וזו וונאמקר – כבר חתמו על הצהרת הארגון החדש, שבה נכתב כי "אלה שטוענים שהם מדברים בשם היהודים בבריטניה ובמדינות אחרות, באופן עקבי תומכים במדיניות הכיבוש ושל הכוח הכובש מעל לזכויות האדם של העם הכבוש".

פרופסור הובסבאום אמר לעיתון ה"אינדיפנדנט" כי "זה חשוב ש'לא-יהודים' ידעו שישנם יהודים שלא מסכימים עם הקונצנזוס הנראה לעין בתוך הקהילה היהודית, לפיו 'יהודי טוב הוא רק יהודי התומך בישראל'".

"ממשלת ישראל לא מדברת בשמי"

התומכים בארגון החדש מקווים לתת אפשרות ליהודים עם דעות פוליטיות שונות לבטא את דעותיהם "מבלי להיות מואשמים בחוסר נאמנות, או שיבטלו אותם כ'יהודים שונאי יהודים'", אמר. "הרעיון הוא ליצור פלטפורמה לדיון ביקורתי על המצב במזרח התיכון, דיון שעד עתה לא התקיים".

אנשי הארגון החדש לא מעמידים את עצמם כחלופה לארגון הגג היהודי של יהודי בריטניה, אבל מעצם טבעו, הוא מהווה נזיפה וגערה לארגון הגג הזה. "קשת הדעות הרחבה בתוך האוכלוסייה היהודית במדינה הזו לא משתקפת בארגונים האלה שטוענים שלהם הסמכות לייצג

את הקהילה היהודית בכללותה" אמר הובסבאום.

הפסיכולוגית סוזי אורבך, שחתמה אף היא על הצהרת הארגון החדש, אמרה: "כיהודיה, אני מרגישה חובה מיוחדת להתנגד לחוסר צדק שנעשה לפלשתינים. ממשלת ישראל לא מדברת בשמי".

דוד גולדברג, סופר ולשעבר רב בית הכנסת הליברלי היהודי, אמר: "כשיהודים התומכים בישראל מחוץ לגבולותיה לא מדברים נגד מדיניותה הרת האסון של ישראל, זה לא מבטיח את ביטחון האזרחים וגם לא יוצר את האקלים הנכון ליצור שלום צודק עם הפלשתינים. הם  פועלים נגד האינטרס הארוך הטווח של ישראל".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שש − = 1

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com