יום שישי , 26 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "בראון מתנהג כמו סטליניסט"

"בראון מתנהג כמו סטליניסט"

"בראון מתנהג כמו סטליניסט" עוזרו הבכיר לשעבר של שר האוצר הבריטי תקף את יורשו המיועד של בלייר על יחסו כלפי עמיתיו השרים שר האוצר הבריטי, גורדון בראון, צפוי לרשת בעוד חודשים אחדים את טוני בלייר בראשות הממשלה, אך כבר כעת עולה נגדו ביקורת לא קלה. עוזרו הבכיר לשעבר האשים אותו כי הוא נוהג ב"אכזריות סטליניסטית" ובציניות כלפי עמיתיו בממשלה. "הוא ...

"בראון מתנהג כמו סטליניסט"

עוזרו הבכיר לשעבר של שר האוצר הבריטי תקף את יורשו המיועד של בלייר על יחסו כלפי עמיתיו השרים

שר האוצר הבריטי, גורדון בראון, צפוי לרשת בעוד חודשים אחדים את טוני בלייר בראשות הממשלה, אך כבר כעת עולה נגדו ביקורת לא קלה. עוזרו הבכיר לשעבר האשים אותו כי הוא נוהג ב"אכזריות סטליניסטית" ובציניות כלפי עמיתיו בממשלה.

"הוא (בראון) לא מרשה להם (לשרים) לקיים דיונים רציניים על סדרי העדיפויות. נקודת המבט שלו היא שזה לא שווה את זה וכי 'הם יקבלו את מה שאני מחליט'. זה תהליך מאוד מעליב", אמר לורד טרנבול בראיון לעיתון "פייננשל טיימס".

לורד טרנבול היה עוזרו הבכיר של בראון במשרד האוצר במשך ארבע שנים עד שעבר לנהל את השירות הציבורי ושימש כמזכיר הממשלה. לדבריו, לבראון יש "מבט ציני ביותר על האנושות ועל עמיתיו.

טרנבול האשים כי שר האוצר עקף את עמיתיו על ידי מינוי של מומחים "סלבריטאים" חיצוניים כדי לבצע את ההערכות של נושאים בתחומי משרדיהם. טרנבול הוסיף כי משרדי הממשלה עודכנו רק ברגע האחרון על הסדרי התקציב שלהם.

"האם המטרות מצדיקות את האמצעים?", שאל טורנבול. "זה הגביר את שליטת האוצר, אבל במחיר של לכידות הממשלה ושל הערכת האסטרטגיה. אתה יכול לבחור אם אתה מתרשם מכך או מדוכא, אבל אתה לא יכול לסייע להעריץ את האכזריות הסטליניסטית של כל זה".

"הוא לא נמצא כשיש עבודה מלוכלכת"

למרות שלורד טרנבול אמר כי היו הישגים, כמו עצמאותו של בנק אוף אינגלנד, הוא הוסיף כי בראון הקפיד להישמר מאור הזרקורים כאשר התקבלו החלטות קשות והשווה את בראון ל"חתול המסתורין" של ט"ס אליוט, שמעולם לא נמצא בזירת הפשע. "הוא לא נמצא שם כאשר יש עבודה מלוכלכת לעשות", אמר.

השרה

לעניינים חוקתיים, הרייט הרמן, יצאה להגנתו של בראון. "הוא תמיד הקשיב למה שהיה לי לומר בנושאים שקשורים לילדים ולמשפחות, כך שאני תמיד מצאתי אותו פתוח", אמרה בראיון לרדיו בי-בי-סי. "יש לו דרישות מעמיתיו, אבל הוא גם דורש מעצמו כי הוא בפוליטיקה כדי לשנות דברים לטובה".

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


תשע − 7 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com