יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> גם העיראקים החלו להתעייף

גם העיראקים החלו להתעייף

גם העיראקים החלו להתעייף סקר חדש חשף את הביטחון הירוד של העיראקים בממשלתם ובכוחות הקואליציה, הנלחמים כבר 4 שנים לא רק הציבור האמריקני, עתה מתברר כי גם הציבור העיראקי כבר אינו בטוח בנחיצות המלחמה המתנהלת בארצם: סקר חדש מצייר תמונה עגומה של הביטחון שיש לעיראקים בממשלה שלהם, ובכוחות הקואליציה. מהסקר עולה שרק 18% מהעיראקים מביעים בטחון בארצות הברית ובכוחות הקואליציה, ...

גם העיראקים החלו להתעייף

סקר חדש חשף את הביטחון הירוד של העיראקים בממשלתם ובכוחות הקואליציה, הנלחמים כבר 4 שנים

לא רק הציבור האמריקני, עתה מתברר כי גם הציבור העיראקי כבר אינו בטוח בנחיצות המלחמה המתנהלת בארצם: סקר חדש מצייר תמונה עגומה של הביטחון שיש לעיראקים בממשלה שלהם, ובכוחות הקואליציה. מהסקר עולה שרק 18% מהעיראקים מביעים בטחון בארצות הברית ובכוחות הקואליציה, והם חלוקים בדעתם האם לסמוך על הממשלה העיראקית.

מעל 2,000 אזרחים עיראקים השתתפו במשאל, שנערך על ידי רשתות החדשות של הבי.בי.סי, איי.בי.סי, אי.אר.די ויו.אס.איי היום. מהסקר עולה כי הממצאים האחרונים מנוגדים באופן חד להשקפת העיראקים ב-2005, שהשיבו אז על שאלון דומה ובאופן כללי היו מלאי תקווה ביחס לעתיד.

בין היתר, נשאלו הפעם העיראקים בנוגע לתחושות מהמלחמה, וכ-86%  מהנשאלים הביעו חשש שמישהו מבני ביתם יהיה קורבן לאלימות. כאשר נשאלו האם המאמצים לבנייה מחודשת של עיראק היו יעילים, כ-67% השיבו בשלילה.

אין מספרי הרוגים מדויקים

ממצאי הסקר נובעים מהמצב הנוכחי בעיראק, לאחר שהמלחמה גבתה חייהם של עשרות אלפי בני אדם מאז הקונפליקט וכניסת כוחות הקואליציה למדינה ב-2003. המספר המדויק אינו ידוע, ודוחות שונים מלמדים על מספרים שונים, אך אין ספק שהמוות נתן אותותיו על דעת הציבור העיראקית.

בנוגע לחיילים הלוחמים, למעלה מ-3,400 חיילים מכוחות הקואליציה נהרגו עד כה. עם זאת, כוחות ארה"ב אינם שומרים תיעוד מלא על האזרחים

שנהרגו במהלך הלחימה, וגם לממשלת עיראק אין מספרים מדויקים.

ההערכות משתנות מגורם אחד לאחר: מהערכות משרד הבריאות העיראקי  עולה  כי בשנת 2006 נהרגו בין 100 אלף איש ל-150 אלף. אך ממצאים אלה מנוגדים לנתונים שפורסמו על ידי "לאנסט", מגזין רפואי, שטען שכ-655 אלף עיראקים מתו כתוצאה מהמלחמה עד יולי 2006. שתי ההערכות הללו, אגב, הן גבוהות יותר מאשר אלה שפורסמו על ידי קבוצות עיראקיות.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


5 + = שתיים עשרה

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com