קצת מאחורי הקלעים של הכתבה ביומן. ובנימה אישית: לסרט אותו אני עושה בימים אלה היתה משמעות לרצח רבין, כנקודת מפנה, לשם כך רציתי לשמוע מהמקור מה היה המניע לרצח. האדם הכי קרוב לרצח שניתן לדבר אתו הוא חגי עמיר, הוא היה מאחורי ההחלטה והתכנון, ואם הייתה קונספירציה או לא, המניע היה שם- הרצח קרה. ויש לו השלכות על החברה הישראלית ...
קצת מאחורי הקלעים של הכתבה ביומן. ובנימה אישית:
לסרט אותו אני עושה בימים אלה היתה משמעות לרצח רבין, כנקודת מפנה, לשם כך רציתי לשמוע מהמקור מה היה המניע לרצח. האדם הכי קרוב לרצח שניתן לדבר אתו הוא חגי עמיר, הוא היה מאחורי ההחלטה והתכנון, ואם הייתה קונספירציה או לא, המניע היה שם- הרצח קרה. ויש לו השלכות על החברה הישראלית היהודית והערבית וגם הפלסטינית.
בראיון, שהפך לראיון עומק, גיליתי מציאות מורכבת . שלא כולה תיכנס לסרט שממנו יצאתי אל הראיון הזה. היא לא רלונטית לו, והחלטתי להביא את הדברים הקשורים ישירות לרצח – לחדשות- שם מקומם.
מתוך הראיון הזה , שהוא מסמך אותנטי, שיש בו הרבה מאוד חשיבות להבנת התהליכים שקורים בחברה הישראלית-פלסטינית, נערוך סרט קצר.
ואם יוצאים רגע מהנישה של לשנוא זה להיות מוסרי
שלתעב את ה"רוצח" ושותפו זה עושה את כולם לבסדר…
ורוצים להסתכל בעיניים, למציאות הישראלית-פלסטינית. צריך לשמוע מה מתרחש בה באמת.
כך היה הצילום, (אדם שולדמן),פשוט וללא מניפולציות.
מי שראה את הכתבה יכול להבין שהיא נערכה בנימה הזו, של להסתכל בעיניים של, ודרך העיניים של, לא נגררנו לקלישאות.
העורך , שלומי אורון Shlomi Oron ואני היינו באותו הראש- של להביא את הדברים כפשוטם .
כמו שהם.
בערוץ אחד התלבטו עד לרגע האחרון אם עליהם לשדר או לא.
אני חשבתי מהרגע הראשון שעיתונות לא צריכה לשפוט, אלא לחקור, להביא את הדברים מהמקור הכי אפשרי . שמענו שנים פרשנויות והסברים ללמה – האחים עמיר החליטו לבצע את הרצח. אבל לא שמענו אותם.
הכתבה ביומן היא אפס קצהו של הדברים.