שבת , 27 אפריל 2024
Home >> כללי >> סלמאן בן עבד אל-עזיס יליד 1935 הוא המלך החדש של ערב הסעודית, כך הוכרז דקות לאחר שהטלויזיה הסעודית אשרה את השמועות על דבר מותו של המלך עבדאללה בן ה-90 בשעה 0600 היום, שעון מקומי.

סלמאן בן עבד אל-עזיס יליד 1935 הוא המלך החדש של ערב הסעודית, כך הוכרז דקות לאחר שהטלויזיה הסעודית אשרה את השמועות על דבר מותו של המלך עבדאללה בן ה-90 בשעה 0600 היום, שעון מקומי.

מויקיפידיה: [עריכת קוד מקור | עריכה] סלמאן הוא הבן ה-25 של מלך ערב הסעודית המנוח עבד אל-עזיז אבן סעוד, והבן השישי של חסה בת אחמד א-סודיירי. את חינוכו רכש בבית הספר לנסיכים בריאד, שאותו ייסד המלך עבד אל-עזיז על מנת להעניק חינוך לילדיו, שם למד דת ומדע מודרני. תפקידים בממלכה[עריכת קוד מקור | עריכה] לתפקיד השלטוני הראשון שלו, האמיר וראש ...

מויקיפידיה: [עריכת קוד מקור | עריכה] סלמאן הוא הבן ה-25 של מלך ערב הסעודית המנוח עבד אל-עזיז אבן סעוד, והבן השישי של חסה בת אחמד א-סודיירי. את חינוכו רכש בבית הספר לנסיכים בריאד, שאותו ייסד המלך עבד אל-עזיז על מנת להעניק חינוך לילדיו, שם למד דת ומדע מודרני.

תפקידים בממלכה[עריכת קוד מקור | עריכה] לתפקיד השלטוני הראשון שלו, האמיר וראש העירייה של ריאד, מונה סלמאן בידי אביו ב-17 במרץ 1954. כשנה לאחר מכן מונה לראש עיריית ריאד במעמד שר בידי המלך סעוד. מתפקידו זה התפטר ב-25 בדצמבר 1960. ב-4 בפברואר 1963 מונה למושל מחוז ריאד, תפקיד בו החזיק עד שנת 2011. כמושל הוא תרם לפיתוח העיר מעיר בגודל בינוני למטרופולין מרכזי, ומשך אליה תיירים, מרכזי הון והשקעות זרות.

ב-5 בנובמבר 2011 מונה סלמאן לשר ההגנה, בהחליפו את אחיו המנוח סולטאן. בו ביום מונה הנסיך סטאם בן עבד אל-עזיז למושל ריאד. ב-18 ביוני 2012 מונה סלמאן ליורש העצר לאחר מותו של אחיו, נאיף. במקביל הוא גם מונה לסגן ראש הממשלה.

הנחות מהוססות:
המלך החדש ימשיך בדרך אחיו ואולי אף יעצים את הרפורמות, כולל הגעה להסכמים עם המערב.

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


1 + תשע =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com