יום שני , 29 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> אנגליה: החשוד בטרור הופלל?

אנגליה: החשוד בטרור הופלל?

אנגליה: החשוד בטרור הופלל? המשטרה והפרקליטות בבריטניה נבדקות האם ייחסו לאדם האשמת שווא במעורבות בפיגועי התאומים חקירת המעורבים בפיגועי ה-11 בספטמבר היתה קשוחה בשל דרישת הציבור, אך אולי יש כאלה שיאמרו עתה קשוחה מדי, לפחות במקרה מסוים. המשטרה והפרקליטות בבריטניה נאלצות להתמודד כעת עם ביקורות נוקבות על כך שייתכן שהגזימו בעדויות ובהאשמות שייחסו לאדם היחיד שנעצר בבריטניה בחשד למעורבות בפיגוע ...

אנגליה: החשוד בטרור הופלל?

המשטרה והפרקליטות בבריטניה נבדקות האם ייחסו לאדם האשמת שווא במעורבות בפיגועי התאומים

חקירת המעורבים בפיגועי ה-11 בספטמבר היתה קשוחה בשל דרישת הציבור, אך אולי יש כאלה שיאמרו עתה קשוחה מדי, לפחות במקרה מסוים. המשטרה והפרקליטות בבריטניה נאלצות להתמודד כעת עם ביקורות נוקבות על כך שייתכן שהגזימו בעדויות ובהאשמות שייחסו לאדם היחיד שנעצר בבריטניה בחשד למעורבות בפיגוע במגדלי התאומים – כך מדווח עיתון הטיימס. האזרח אף מתכוון לבקש התנצלות ופיצויים, כקורבן של עיוות דין.

יחידה מיוחדת של המשטרה הבריטית פתחה בחקירה נגד מנהיגות ענף המלחמה בטרור ושירות התביעה של הכתר, בנוגע למעצרו של לוטפי ראיסי, אלג'יראי שנעצר בימים שלאחר המתקפה. בין היתר, הוחזק ראיסי במעצר במשך חמישה חודשים לפני שנדחו כל האישומים נגדו.

במקביל ובאופן עצמאי, מתכוון ראיסי לפנות לבית המשפט העליון מחר ולבקש התנצלות ופיצויים ממשרד הפנים, כקורבן של עיוות דין. ראיסי, טייס אלג'יראי בן 32, היה האדם הראשון שנעצר בחשד כי היה קשור לפיגועי ה-9 בספטמבר. מעצרו התקיים בעת שכוחות משטרה חמושים פשטו על ביתו שבמערב לונדון בשלוש לפנות בוקר, עשרה ימים לאחר הפיגועים. עתה, יש כאלה המאשימים את המשטרה ואת הפרקליטות כי רק חיפשו לצוד קורבן.

קצה החוט היה ספר כתובות

היחידה העצמאית של המשטרה החוקרת את המקרה מתרכזת בספר כתובות שהציגו עורכי הדין מטעם התביעה בפני השופט המחוזי ב-2001. הטענה היתה כי הספר מוכיח קשר בין ראיסי לטרוריסט בכיר באל – קאעידה, שכן בספר הכתובות השייך לאבו-דואה, אסיר בבית הכלא בבריטניה, מצוי גם מספר הטלפון  של שותפו לדירה הקודם של ראיסי באריזונה.

מאוחר יותר התברר כי ספר הכתובות שייך בכלל לאבדלאזיז קרמיני, שמעולם לא נעצר, נחקר או הואשם במעורבות בטרור. הספר נמצא ברשות המשטרה מאז פברואר 2001 – שבעה חודשים לפני מעצרו של ראיסי. המשטרה מצאה את הספר בביתו של אבו-דואה בתוך מזוודה נעולה, אך המשטרה לא עלתה על עקבותיו ולא זימנה אותו לחקירה עד ינואר 2002, וכמובן לא לפני שסנגוריו של ראיסי המשיכו להכחיש נחרצות שאין קשר בין ראיסי

לאבו-דואה.

הטענה כי ראיסי קשור למעשי הטרור לא היתה ההאשמה המוטעית היחידה. התובעים טענו בבית המשפט שהוא היה "מדריך מוביל" לחוטף המטוסים הראשי, שהתרסק במגדלי התאומים ואחר כך בפנטגון. לדברי האף.בי.אי, היה בידיהם וידאו בו הוא נראה בחברת האני האנג'ור, אחד מהטייסים שבצעו את חטיפת המטוס. אך במהלך המשפט הופרכו כל העדויות.

בפברואר 2002 הורה השופט המחוזי טימוטי וורקמן על שחרורו של ראיסי. מאז הוא פנה מספר פעמים, ללא הצלחה, בבקשה לקבל התנצלות רשמית ממשרד הפנים ומהמשטרה על הטיפול שקבל. אלה הכחישו בתגובה כי הוא נאסר בטעות. גם המשטרה שתקה. "החיים שלי נהרסו", סיפר ראיסי. "אני איבדתי את החופש שלי, את שמי הטוב, את הקריירה שלי. בית המשפט אמר שאני זכאי- למה שר הפנים לא מקבל את זה?"

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


9 × שלוש =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com