יום שישי , 26 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> יהודי צפון לונדון נגד המשטרה

יהודי צפון לונדון נגד המשטרה

יהודי צפון לונדון נגד המשטרה זעם בקהילה אחרי ששני נערים נעצרו בחשד לפגיעה בבניין של נטורי קרתא: "הם חפים מפשע" הקהילה היהודית בצפון לונדון זועמת אחרי שהמשטרה עצרה שני נערים על השחתת בניין של נטורי קרתא. היהודים טוענים כי הנערים לא היו מעורבים באירוע וכי המשטרה ביצעה את המעצר רק כדי להראות שהיא פועלת. במהלך חג הפורים בתחילת השבוע, בחסות ...

יהודי צפון לונדון נגד המשטרה

זעם בקהילה אחרי ששני נערים נעצרו בחשד לפגיעה בבניין של נטורי קרתא: "הם חפים מפשע"

הקהילה היהודית בצפון לונדון זועמת אחרי שהמשטרה עצרה שני נערים על השחתת בניין של נטורי קרתא. היהודים טוענים כי הנערים לא היו מעורבים באירוע וכי המשטרה ביצעה את המעצר רק כדי להראות שהיא פועלת.

במהלך חג הפורים בתחילת השבוע, בחסות התחפושות, הגיעה קבוצה של נערים חרדים לבניין של נטורי קרתא בקצה הרחוב של השכונה החרדית סטנפורד היל שבצפון לונדון. הם כתבו כתובות גרפיטי על הבניין והבעירו אש בחצר הבניין.

המשטרה לא איחרה לבוא ועצרה שני נערים, בני 15 ו-16. קבוצה גדולה של חרדים הקיפה את הניידת ולא נתנה לשוטרים לנסוע משם. תגבורת משטרתית הגיעה ובעזרת גז מדמיע הם פיזרו את החרדים. הצעירים הובהלו לתחנת המשטרה ומאוחר יותר שוחררו בערבות, לא לפני שנלקחו מהם דגימות די-אן-איי, טביעות אצבעות ותמונה.

נציגי נטורי קרתא משכו כל תלונה מהמשטרה והסיכויים שיוגש נגד הצעירים כתב אישום הם קטנים.

עדי ראייה שהיו במקום האירוע ספרו ל-nrg מעריב שהצעירים שנתפסו הם לא אלה שביצעו את הוונדליזם. "הם  תפסו את אלה שהיו בסביבה והיה קל להניח את היד עליהם, להראות שהם עצרו מישהו ", זעמו התושבים.

"מבין את המוסלמים יותר מאי פעם"

דווקא בשכונה שהיוותה מודל ליחסים טובים עם המשטרה וליחסי דו- קיום עם השכנים המוסלמים נתגלע קרע גדול בין התושבים לבין המשטרה.

"זה לא שאני בעד פעילות אלימה, גם אם אני לא מסכים עם פעילותם של נטורי קרתא, אבל לעצור נערים

חפים מפשע זו לא עבודת משטרה יעילה", אמר תושב השכונה.

"עכשיו אלה לא רק המוסלמים, אלא גם היהודים, שחושבים שבריטניה היא מדינת משטרה" אמר ל-nrg מעריב תושב אחר שהוסיף כי "אני מבין את המוסלמים עכשיו יותר מאי פעם".

 

מתיחות גוברת בין הקהילות

נטורי קרתא יושבים במשך שנים בתוך הקהילות היהודיות ומשתמשים באותם שירותים, אך בחודשים האחרונים גברה המתיחות בין הקהילה היהודית לבין נטורי קרתא מאז השתתפותם של האחרונים בוועידה שהכחישה את השואה בטהרן.

למרות שרבים מהחרדים בקהילה לא מגדירים את עצמם כציונים, התחככותם של נטורי קרתא עם נשיא איראן אחמדינג'אד, כשזה מדבר על מחיקת ישראל והכחשת השואה, מעלה את חמתם.

באחת התקריות נאלצה המשטרה להציב שמירה על ביתו של הרב אריה כהן שהיה במשלחת נטורי קרתא לאיראן אחרי ששכניו היהודים תקפו אותו. הקהילה היהודית אף החרימה את כהן ואת בני משפחתו.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שבע × 1 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com