יום רביעי , 24 אפריל 2024
Home >> Uncategorized >> סתיו הזעם של סאדאת

סתיו הזעם של סאדאת

תודה מיוחדת ל Nirit Ron היה זה הסתיו האחרון של סאדאת – סתיו הזעם ספטמבר 1981 – היו אלה ימיו האחרונים של סאדאת שהתנהג כאילו הוא מלך מלכי העולם. בימים אלה השתן כבר עלה לראשו . סאדאת זעק בפרלמנט המצרי וכינה את הזרם הדתי "כולם אחים מוסלמים" לסאדאת התחבר הכול: האחים והחיים מאחוריו. סאדאת אהב ללבוש בגדי הנאצים הכחולים באירועים ...

תודה מיוחדת ל Nirit Ron

היה זה הסתיו האחרון של סאדאת – סתיו הזעם ספטמבר 1981 – היו אלה ימיו האחרונים של סאדאת שהתנהג כאילו הוא מלך מלכי העולם.

בימים אלה השתן כבר עלה לראשו .

סאדאת זעק בפרלמנט המצרי וכינה את הזרם הדתי "כולם אחים מוסלמים"
לסאדאת התחבר הכול: האחים והחיים מאחוריו.

סאדאת אהב ללבוש בגדי הנאצים הכחולים באירועים החשובים.

המשפחה שלי הייתה בחופשה על חוף הים , וכשחזרנו הביתה בסוף חודש יוני 1981 , מצאתי שדברים רבים השתנו בשכונת מגוריי, באותם ימים היו עימותים קשים בין המוסלמים והנוצרים שהתרחשו דווקא בשכונה שלי בקהיר.

סאדאת היה מדוכא מזה וראה בכך קנוניה נגדו, ובתחילת חודש ספטמבר 1981 ובצעד נואש וראוותני מאוד נתן הוראה לעצור את כל האינטלקטואלים , את העיתונאים, הפוליטיקאים, הקומוניסטים, הפעילים הפוליטיים, ראש הכנסייה הקופטית המצרית.

ובסוף חודש ספטמבר 1981 חיידק מוזר תקף אותי ואז נכנסתי לתרדמת ל-10 ימים, וכשהתעוררתי מהתרדמת בבית החולים, בעלה של בת דודי אמר לי שסאדאת נרצח במהלך המצעד הצבאי ביום 6 באוקטובר.

כילד לעולם לא אשכח את הנאומים האחרונים של סאדאת,שקיבל את היקר מכול , את סיניי חזרה לחיקה של מצרים.

סאדאת המדוכא שהרגיש שסופו קרב, הרגיש שהחיים כבר מאחוריו התחרט בכל ליבו, שהוציא את שד ה"אחים המוסלמים" מה"בקבוק" ומבתי הכלא ושחרר אותו לחופשי ללא דרך חזרה.

סאדאת פתח את תיבת פנדורה ומינה טייקון העל במקומו כסגן הנשיא ועזב את החיים ברעש המצעד הצבאי ונרצח ביריות חבורת מתנקשים, וכתמי הדם על מדיו הכחולים.

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


+ 9 = אחת עשרה

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com