יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> כללי >> ישראל מפירה את הסכם הפסקת האש עם עזה כמעט כל יום, דיווחים מתגלגלים כאן בבלוג וגם בפייסבוק עלו בזמן אמת. נדמה שכל פעם שיש הפרה היא נתפסת כהפרה ראשונה

ישראל מפירה את הסכם הפסקת האש עם עזה כמעט כל יום, דיווחים מתגלגלים כאן בבלוג וגם בפייסבוק עלו בזמן אמת. נדמה שכל פעם שיש הפרה היא נתפסת כהפרה ראשונה

והתגובות הישראליות מטילות את האחריות על החמאס כרוניקה פבלובית. לקורא הלא בקיא נדמה כי השבוע האחרון מלמד על התחממות בגזרת עזה, אלא שהנתונים מראים שמאז ה26 באוגוסט יום הפסקת האש, ישראל הפרה אותה כמעט כל יום. המעברים לעומת זאת נשארו סגורים ו1.8 מליון איש עדיין במצור. כשהמניפולציות על פתיחת המעברים מדי פעם מקבלות משמעות של מו"מ על שבויים, חומרי בנייה ...

והתגובות הישראליות מטילות את האחריות על החמאס כרוניקה פבלובית. לקורא הלא בקיא נדמה כי השבוע האחרון מלמד על התחממות בגזרת עזה, אלא שהנתונים מראים שמאז ה26 באוגוסט יום הפסקת האש, ישראל הפרה אותה כמעט כל יום. המעברים לעומת זאת נשארו סגורים ו1.8 מליון איש עדיין במצור. כשהמניפולציות על פתיחת המעברים מדי פעם מקבלות משמעות של מו"מ על שבויים, חומרי בנייה והעברת סחורות בסיסיות. לאחר שהקיץ הותיר את עזה על 2200 ויותר מתיה , כ- 1 מכל אלף תושביה, שרויה בחורבנה ודואבת פליטים שהפכו לעקורים וכספי שיקום שלא מגיעים בקצב המתאים ובסכומים הראויים כדי להתחיל תנופה של שיקום.
כשהוכרז בה מצב חרום בשל השטפונות של החורף , משבר הומניטרי ומשבר בשרותי הרפואה.
ולמרות שהפסקת האש של אוגוסט 2014 לא שונה בהרבה מהפסקת האש של נובמבר 2012 עזה נותרה במצור. במצב קשה יותר ובמצור הרמטי יותר.
מעברי רפיח נפתחו רק פעמיים בכל החודשים האלה ורק לבעלי רשיון.
על פי דיווחים של אוקספם שפורסמו בתקשורת הערבית, למרות שנתרמו מעל 5.4 מליון בקצב שישראל מאפשרת את השיקום יידרשו 23 שנים לשיקום צרכים בסיסיים ומיידים.
ישראל לא מאפשרת ייצוא מעזה. לפני הסגר שהוטל ב2007 העזאתיים יצאו כ 240 משאיות בשבוע . ואלו בשנה האחרונה ממוצע של 2 משאיות בשבוע הורשו לצאת מעזה.
למרות שבאוקטובר ישראל הודיעה על הקלה בייצוא על פי נתונים של OCHA .
ירי מתמשך לעבר עזה
ישראל מנטרת את הגדר עם עזה, ומגיבה בירי לכל פלסטיני שמגיע לאיזור החיץ , שהוא למעשה אדמות חקלאיות של פלסטינים, וזאת למרות שההסכם קבע הקלה בפרמטרים של הכניסה של חקלאים לאדמותיהם.
ואין הצהרה רשמית של הגדרת הגבולות האסורים לכניסה על ידי פלסטינים, מה שמייצר מתח רב וסיכון עבור החקלאים.
הגדרות המרחב כפי שהובאו על ידי 0CHA Field observations suggest that areas within 100 meters from the fence are largely inaccessible, while access to areas several hundred meters beyond this distance is risky.” Meanwhile, access to fishing waters “is restricted to six nautical miles from the coast.”
האיזור המוגבל הוא מאה מטרים מהגדר אך למעשה , כבר במרחק כמה מאות מטרים מהגדר הפלסטינים נמצאים בסיכון להיפגע מירי.
גם לעבר סירות הדייגים שמרחב השיט שלהם מסתיים ב6 נוטיקל .

כוחות ישראלים יורים על פלסטינים שנכנבם לאיזור האסור. על בסיס יומי. בשבוע שבין ה9-15 בדצמבר נפצעו 4 אזרחים. 20 ארועי ירי ישראלים נרשמו בשבוע שלפני כן, וממוצע של 2 ארועי ירי ביום במהלך השבוע האחרון של נובמבר. פלסטינאי 1 נהרג וילד בן 17 נפצע קשה בחודש שעבר. (נובמבר).

על פי נתונים שפרסמו באוקספאם, כ15 רקטות נורו מעזה מאז הפסקת האש באוגוסט. במה שמכונה "בקרת ירי" ואמונים, לעבר הים.
באותה תקופת זמן התרחשו כ45 מקרי ירי של חיל הים הישראלי לעבר סירות דייגים. וכ6 חדירות ישראליות לתוך עזה.
ישראל ירתה לעבר עזה כמעט על בסיס יומי מאז הפסקת האש.
6 פלסטינים נורו במהלך הפגנות מחאה באותו יום שישראל הפגיזה את עזה "בתגובה" לירי הרקטה שנפלה בשטח פתוח באשכול.

באתר האינתיפאדה האלקטרונית דווח כי מתקיים הסכם עם האו"ם לפיו ישראל יכולה לקבל אינפורמציה אישית על כל משפחה פלסטינית, המבקשת לשקם את ביתה וכן מאפשר לישראל לשלוט בהליך.
וכך למעשה, במקום להקל על התושבים מאז הסכם הפסקת האש, ישראל נהנית משליטה גדולה יותר באזרחי עזה באמצעות המכניזם של האו"ם.
רוב הדברים המוזכרים כאן לא מפורסמים בתקשורת ואז כשיש דיווח על תקיפה ישראלית בעזה הוא תמיד מגיע "כתגובה" להפרה שעליה אחראי החמאס. הארגון שלאחרונה (מטעמים פרוצדורלים) הוצא מרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופאי וגרם לתגובות וקמפיין דיפלומטי ישראלי אגרסיבי להחזיר את התנועה לרשימת ארגוני הטרור.

הבוקר: ג'יפים של צהל פתחו באש לעבר פלסטינים שהתקרבו לגדר בעבסאן מזרחית לחאן יונס.
בסביבות השעה 10:00 נסיון ירי רקטי מעזה לים.
דיווחים על מטוסי צהל מעל הרצועה.
ע"פ דיווחים פלסטינים

תגובות

תגובות

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− אחד = 8

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com