שבת , 20 אפריל 2024
Home >> כללי >> יוצר סרטים נעצר לתשעה ימים במצרים- כשהוא מואשם שמשחרר לעולם חדשות מסולפות על המצב במצרים.

יוצר סרטים נעצר לתשעה ימים במצרים- כשהוא מואשם שמשחרר לעולם חדשות מסולפות על המצב במצרים.

מתרגם אמריקאי  נעצר באופן חשאי בכלא במצרים לארבעה ימים, חזר לארה"ב וביום שישי ה31-1-14 יצא בקריאה לשחרור שותפו לדירה – יוצר סרטים מצרי- חואם אל דין סלמאן אל מאסרי. שעדיין שרוי במעצר. לדבריו, השניים נעצרו ללא צו מעצר או כתבי אישום, ביום רביעי ה22-1-14 כששו בדירתם בקהיר. בפניתו לעולם, טוען הודג' כי היה עד לכך שמנהי עבר עינויים פיזיים ותקיפות ...

מתרגם אמריקאי  נעצר באופן חשאי בכלא במצרים לארבעה ימים, חזר לארה"ב וביום שישי ה31-1-14 יצא בקריאה לשחרור שותפו לדירה – יוצר סרטים מצרי- חואם אל דין סלמאן אל מאסרי. שעדיין שרוי במעצר.
לדבריו, השניים נעצרו ללא צו מעצר או כתבי אישום, ביום רביעי ה22-1-14 כששו בדירתם בקהיר.
בפניתו לעולם, טוען הודג' כי היה עד לכך שמנהי עבר עינויים פיזיים ותקיפות פסיכולוגייות על ידי משטרת מצרים והבטחון הלאומי. בפעם אחת, הניח שוטר את הרובה שלו על ראשו של העצור ואיים שישחרר את הנצרה.
הוא מתאר מצב מחפיר בתא המעצר בדוקקי. קהיר. ומשחזר,כשהגיעו למעצר נכפתו לכסא ונמנע מהם מזון למשך 36 שעות. 
 רק ארבעה ימים מאוחר התאפשרה גישה לעורך דין עבור מניי. עורכי הדין קבלו אישור לראותו לזמן קצר במשך חמישה ימים בשבוע אך לא לראיין אותו באופן פרטי.  המשטרה וכוחות הבטחון סרבו להעביר פרטים כלשהם על המעצר לעורכי הדין.
הפרקליטות במצרים האריכה את המעצר בעוד 15 ימים בהאשמה כי הוא מפיץ חדשות מסולפות למדינות זרות ומסכן את בטחון מצרים ושלום הציבור.
זאת לאחר פרסום ביום אל סאאב – שהגדיר את מוחמד אל מורסי  כ"שוטר צבאי".
 בהמ שך לאותו דיווח, נדרשה חקירה אם השניים היו מעורבים בכך. מחשבו הנייד של מניי הוחרם והיו עליו תמונות ווידאו מקיץ 2013 ומהפכת ינואר.
פנייתו של הובג באה על רקע דאגתו לחבר העצור שהוא אזרח מצרי ולא יזכה כמוהו להתערבות דיפלומטית שעזרה להביא לשחרורו ולחזרתו לארהב.

תגובות

תגובות

One comment

  1. אבל נאמר שהוא נעצר ללא כתב אישום ומוחזק במקום סודי. זה מוצדק?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


7 × אחד =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com