יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> כללי >> בודד במערכה שלא נגמרת

בודד במערכה שלא נגמרת

לאחר שממשלת האחדות הפלסטינית התנפצה  לפילוג פומבי בין חמאס לפתאח . (זמני?) נראה שאבו מאזן נשאר לבד.  מאחר והממשלה הנוכחית וכל המוסדות הפוליטיים בפלסטין למעשה נחשבים לא חוקיים כבר מזה  כמה שנים, הקרע בין הפלגים טורף את הקלפים. חמאס "מנגנים" על  האספקטים החוקיים, ללגיטימיות של הממשלה ומוסדות הנשיאות, ומציעים בחירות מחדש. מאז מבצע צוק איתן,  "העם עם החמאס",(על משקל , ...

לאחר שממשלת האחדות הפלסטינית התנפצה  לפילוג פומבי בין חמאס לפתאח . (זמני?) נראה שאבו מאזן נשאר לבד.  מאחר והממשלה הנוכחית וכל המוסדות הפוליטיים בפלסטין למעשה נחשבים לא חוקיים כבר מזה  כמה שנים, הקרע בין הפלגים טורף את הקלפים. חמאס "מנגנים" על  האספקטים החוקיים, ללגיטימיות של הממשלה ומוסדות הנשיאות, ומציעים בחירות מחדש. מאז מבצע צוק איתן,  "העם עם החמאס",(על משקל , שלום ובטחון?) גם מאוכזבי חמאס משגרת חיי היום יום המדכאת בעזה טרם המבצע,  שכחו לתנועה את הבקורת, ומעריכים את היכולות המבצעיות שהפגינו במאבק מול ישראל,  בגדה ובירושלים, מתייחסים לאבו מאזן כמשת"ף של ישראל, מבחינתם זה זמן מצויין לבחירות.

רוב הציבור הפלסטיני הוא צעיר, שמאס בדרכי הדור הישן, בפוליטיקה הישנה שלא הביאה להם לא שלום ולא שיפור בחיי היומיום, הרב הצעיר מאמין שההתנגדות האלימה היא הדרך היחידה לסיום הכיבוש, הם שבעו מ"דיבורים, אבו מאזן לא מייצג אף פלסטיני" אמרו לי צעירים גם בעיסוואיה וגם בחברון.

לאור העובדה שהממשלה המאוחדת, לא הצליחה לפעול בעזה, וגם לא למלא אחר המטלות הכבדות שנישאות על כפיה. העניין החוקי והלגיטמציה של נשיאות אבו מאזן , עולה על הפרק.

לנסות ולקיים ממשלה מאוחדת מחדש לא עומד על הפרק , כי זה עתה היא התפרקה בשל חוסר תפקוד .

בפלסטין מדברים הרבה על הבחירות הצפויות בישראל אבל נדמה שגם להם אין מנוס מלקיים בחירות.

האופציה השניה היא שהעניינים ימשיכו כפי שהם כרגע, עד להצבעות המדינות בעד הכרה בפלסטין, ובחירות מאוחר יותר. בכל מקרה, אבו מאזן הפך לפרש די בודד במערכה.

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


תשע × = 63

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com