יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> כללי >> אולי כשענני העשן מפתוגגים יש תקווה לקצת שפיות – חלאד משעל מכיר בישראל?

אולי כשענני העשן מפתוגגים יש תקווה לקצת שפיות – חלאד משעל מכיר בישראל?

ערפילי הפסקת האש     הפסקת האש שלאחר מלחמת שמונת הימים האחרונה אולי תהיה שונה ותהווה ציון דרך בקונפליקט הפלסטיני – ישראלי. האם הקבעון מתפוגג. האם זה זמן חמאס והאם הציר הסוני יגבר על הציר השיעי ואירן. מלחמה שהגיעה לאחר נסיונות חמאס להשיג הסכמי הפסקת אש ולהשליט סדר על הארגונים השונים הפעילים ברצועה ואולי הרבה יותר רדיקלים ממה שהתרגלנו ולמדו ...

ערפילי הפסקת האש

 

 

הפסקת האש שלאחר מלחמת שמונת הימים האחרונה אולי תהיה שונה ותהווה ציון דרך בקונפליקט הפלסטיני – ישראלי.

האם הקבעון מתפוגג.

האם זה זמן חמאס והאם הציר הסוני יגבר על הציר השיעי ואירן.

מלחמה שהגיעה לאחר נסיונות חמאס להשיג הסכמי הפסקת אש ולהשליט סדר על הארגונים השונים הפעילים ברצועה ואולי הרבה יותר רדיקלים ממה שהתרגלנו ולמדו אותנו לחשוב על  החמאס. באה בהפתעה מסוימת לחלק  מהעזתיים ובמיוחד לרמטכל ג'עברי שהרגיש חופשי לנסוע על פני האדמה. ולא הסתתר במנהרות הארנבים כפי שהעזתים אוהבים לקרוא לעיר "התחתית " שלהם בשיחות האירוניות שלהם. כן , גם בעזה יש הומור שחור.

הצינקינים בישראל קראו לה מלחמת קלפי- והיו שהגדירו אותה כקמפיין הבחירות היקר שלי נתניהו שהודיע  על הקדמת בחירות כשבועיים לפני שהחליט לצאת למלחמה , וגם על דרך פיזור הכנסת יש המעבירים ביקורת שלא הותירה זמן לניהול דמוקרטי אמיתי ולאפשר למפלגות את הזמן הדרוש באמת להספיק ולהתארגן ולהציע את עצמה לבחירות.

ארבעה ימים לאחר הפסקת האש פורסם כי יצאה כתב הלכה נגד הפרת הסכם הפסקת האש עם ישראל.

חלאד משעל , הודיע כי יגיע לביקור ברצועה ביום השנה להקמת החמאס 25 שנה לאחר היווצרו –לראשונה.

במצרים סוג של בלאגן. מורסי לאחר הכתרתו והכיבודים שקבל בזירה הבינלאומית בהתערבותו בהשגת הסכם הפסקת האש- עבר למחטפים םנימיים בתוך מצרים עצמה כשהוציא צו נשיאותי בו פיטר את התובע הכללי, במצרים. בלתי נתן יהיה לערער על החלטות  הנשיא. חסינות לפרלמנט,  ובכך  מבטל את מערכת המשפט והופך לבעל הדעה הקובעת ומבטל את הדמוקרטיה השבירה שהושתתה על ידי מובארק  בתחריר  הפגנות. והאחים המוסלמים מותקפים גם באלכסנדריה . ראש האופוזוציה בראדי, יוצא בקריאות קשות ולהביא את מערכת המשפט להתנגד להוראות הנשיא, ובכינוס השופטים שנערך היום יוצאים כנגד הצו הלאומי באופן דמוקרטי בתוך המערכת המשפטית עצמה בעוד ההמון צועק ברחובות להפיל את השלטון

הקטארים, המתנגדים מאוד לנסיונות ההשתלטות האירנים, מוכנים להיות זרוע המקדמת אינטרסים ציונים על הדרך וכמובן הביעו בגלוי רצון להתערב ולשנות מאזן הכוחות ברצועה עם בקורו של אמיר קטר בעזה לפני כחודש.

האירנים מגיבים בראוותנות הן בהצהרות של אחמדאיניג'אד שימשיך לתמוך בחמאס. והן בהעברת נשק יחסית גלויה שאף הובילה למעצר אוניית נשק שעשתה דרכה לעזה

ישראל והפלסטינים מייצגים היטב את המאבק בין מה שהאירופאים מכנים ציר הרשע . או המלחמה בין מזרח למערב וכאן, במזרח התיכון, הפכו התושבים למריונטות עם בינה מלאכותית האידיאולוגיות שלהם הדת והסכסכנות הבינלאומית מייצרת את המאבק בצורה הכי היולית שאפשר, מבלי שצבאות העולם יצטרכו לפתוח כאן בסיסים כמו בעיראק, אפגניסטן..

ב2007 בראיון שקיימתי עם עזי חאמד בלונדון, הוא הבהיר שהחמאס מכיר בגבולות 67 אך לא יכירו במדינת ישראל.

היום, הצהיר חלאד משעל בראיון לסי אן אן שיכיר במדינת ישראל בגבולות 67 ללא מלחמה ודמים

אחד העקרונות העקריים שכפה הקווארטט על החמאס. הכרה במדינת ישראל

היום גם יצא החמאס בהצהרת פיוס עם הנשיא הפלסטיני והודיע על חנינה לאנשי אשף, נציגים בכירים של החמאס בגדה נפגשו עם הנשיא מחמוד עבאס והביעו תמיכה בפניתו לאום לבקשה להכרה פלסטינית.

אולי יש סיכוי שישראל והחמאס ישכילו למצוא דרך לשיתוף פעולה?

 

 

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


9 − = אחד

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com