יום חמישי , 25 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> תכנן פיגוע, ברח ב – "בורקה"

תכנן פיגוע, ברח ב – "בורקה"

תכנן פיגוע, ברח ב"בורקה" אחד הנאשמים בתכנון פיגוע ברכבת בלונדון מופיע בסרטון בלבוש של אישה מוסלמית אחד הנאשמים בתכנון הפיגוע ברכבת התחתית בלונדון בחודש יולי שעבר ברח מלונדון כשהוא מכוסה מכף רגלו ועד ראשו ב"בורקה" – בגד מסורתי של נשים מוסלמיות. המושבעים בבית המשפט בוולוויץ', בו נערך משפטם של ששת הנאשמים בכוונה לבצע פיגוע, צפו אתמול בסרטון שקלטה מצלמה במעגל סגור ...

תכנן פיגוע, ברח ב"בורקה"

אחד הנאשמים בתכנון פיגוע ברכבת בלונדון מופיע בסרטון בלבוש של אישה מוסלמית

אחד הנאשמים בתכנון הפיגוע ברכבת התחתית בלונדון בחודש יולי שעבר ברח מלונדון כשהוא מכוסה מכף רגלו ועד ראשו ב"בורקה" – בגד מסורתי של נשים מוסלמיות.

המושבעים בבית המשפט בוולוויץ', בו נערך משפטם של ששת הנאשמים בכוונה לבצע פיגוע, צפו אתמול בסרטון שקלטה מצלמה במעגל סגור ובה נראה הנאשם יאסין עומאר, בן 26 בורח באוטובוס מלונדון לברמינגהאם יום אחד לאחר ניסיון הפיגוע, כשהוא לבוש בבורקה שחורה ותיק יד תלוי על כתפו. לדברי התובעים במשפט, כשהגיע לברמינהאם חיכתה לו מכונית שאספה אותו.

כל הנאשמים מכחישים את הטענות נגדם. עומאר נעצר ששה ימים לאחר ניסיון הפיגוע והודה בחקירתו בפני המשטרה כי היה ברכבת התחתית של לונדון באותו הזמן, אך טען כי לא התכוון לפגוע באף אחד. לטענת התובעים, הפצצות הביתיות שאמורות היו לפוצץ את הרכבת התחתית, הוכנו בביתו של עומאר.

החוקר המשטרתי דייב הילייר אמר בבית המשפט כי עומאר ציין בחקירתו שלא הכין את הפצצות וכי נאמר לו לאסוף אותן. ואילו פרקליטו של עומאר, פטר קארטר, אמר כי החוקר ייחס לעומאר בטעות אמירות שגויות.

לבישת הבורקה מעוררת בחודשים האחרונים סערה בממלכה הבריטית. המתנגדים ללבוש טוענים כי הבורקה מעידה על התבדלות תרבותית משאר הקהילה הלא-מוסלמית, וכי הדבר מהווה סכנה לביטחון המדינה. ואילו המצדדים דורשים את זכותם להתלבש בהתאם לרצונם ולמסורת שלהם.

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


+ 5 = עשר

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com