יום שלישי , 23 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> תקפה הלובי הישראלי – וננזפה

תקפה הלובי הישראלי – וננזפה

תקפה הלובי הישראלי – וננזפה חברת פרלמנט בבריטניה טענה כי "הלובי הישראלי שולט בעולם", וזכתה לנזיפה מראש מפלגתה חברת הפרלמנט הבריטית, הברונית ג'ני טונג, לא שמרה על הפה, וננזפה בשל הערות אנטי-ישראליות שהשמיעה. ראש המפלגה הליברלית-דמוקרטית, סר מנזס קמפבל, נזף אתמול בחברת הפרלמנט מסיעתו משום שאמרה כי "ללובי הפרו-ישראלי יש שליטה כלכלית על העולם המערבי, אני חושבת שיש להם גם ...

תקפה הלובי הישראלי – וננזפה

חברת פרלמנט בבריטניה טענה כי "הלובי הישראלי שולט בעולם", וזכתה לנזיפה מראש מפלגתה

חברת הפרלמנט הבריטית, הברונית ג'ני טונג, לא שמרה על הפה, וננזפה בשל הערות אנטי-ישראליות שהשמיעה. ראש המפלגה הליברלית-דמוקרטית, סר מנזס קמפבל, נזף אתמול בחברת הפרלמנט מסיעתו משום שאמרה כי "ללובי הפרו-ישראלי יש שליטה כלכלית על העולם המערבי, אני חושבת שיש להם גם שליטה על המפלגה שלנו".

סר קמפבל אמר כי הוא מנער את עצמו ואת המפלגה הליברלית-דמוקרטית בראשה הוא עומד מההערה, אותה הגדיר "בלתי מתקבלת על הדעת". סר קמפבל הסביר כי ההערה מנוגדת לעקרונות היסודיים של המפלגה, וכי היא "באופן ברור בעלת קונוטציה אנטישמית".

ראש המפלגה הליברלית-דמוקרטית רצה להעניש את הברונית, אולם כשגילה כי למפלגה אין מדיניות רשמית להענשת "יושבי ספסלים אחוריים", הוא החליט לכתוב לה מכתב נזיפה.

"אני מגן באופן מוחלט על זכותך להביע את דעותיך על המזרח התיכון, כולל ביקורת לגיטימית על מדינת ישראל. אבל, איני מאמין שההערות שהשמעת נופלות בקטגוריות אלה. בהתאם לכך, עלייך להתייחס למכתבי זה כנזיפה חמורה", כתב סר קמפבל. הברונית סירבה להגיב לדברים.

הברונית שהייתה הופכת למחבלת

אין זו הפעם הראשונה בה הברונית מסתבכת בלשונה. בינואר 2004 פוטרה טונג מהספסלים הקדמיים בפרלמנט ומתפקידה כדוברת לענייני ילדים של המפלגה הליברלית-דמוקרטית, לאחר שהביעה הבנה כלפי מעשיהם של המחבלים המתאבדים בישראל.

אז אמרה טונג כי לו היתה פלשתינית, היתה שוקלת להפוך למחבלת מתאבדת. "פיגועי ההתאבדות נולדים מתוך ייאוש. אם הייתי צריכה לחיות בסיטואציה כזו, הייתי שוקלת להיות אחת כזו בעצמי", אמרה הברונית בנאום שנשאה בפני הלובי הפרו-פלשתיני בפרלמנט.

טונג ניסתה להסביר את דבריה בראיונות לערוצי התקשורת בבריטניה,

אולם רק הוסיפה אש למדורה. "מדברים פעוטים ועד לדברים מרכזיים, החיים בשטחים אינם חיים שהתושבים חשים בהם שווים", אמרה. "אני לא מוחלת למבצעי פיגועי התאבדות, אבל אני מבינה שאנשים הפכו למחבלים מתאבדים בגלל ייאוש. אם הייתי בסיטואציה כזו עם ילדיי ונכדיי, הייתי שוקלת זאת בעצמי".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שתיים × 5 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com