יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> שר הפנים הבריטי החליט לפרוש

שר הפנים הבריטי החליט לפרוש

שר הפנים הבריטי החליט לפרוש ג'ון ריד הודיע כי יעזוב את תפקידו בקרוב כדי לאפשר לגורדון בראון לרשת את בלייר ללא כל הפרעה שר הפנים הבריטי, ג'ון ריד, הודיע היום כי יפרוש מתפקידו לאחר שראש הממשלה, טוני בלייר, יעזוב את תפקידו בשבועות הקרובים. בכך פינה ריד את דרכו של שר האוצר, גורדון בראון, לרשת את בלייר בהנהגת המדינה. ריד, הידוע ...

שר הפנים הבריטי החליט לפרוש

ג'ון ריד הודיע כי יעזוב את תפקידו בקרוב כדי לאפשר לגורדון בראון לרשת את בלייר ללא כל הפרעה

שר הפנים הבריטי, ג'ון ריד, הודיע היום כי יפרוש מתפקידו לאחר שראש הממשלה, טוני בלייר, יעזוב את תפקידו בשבועות הקרובים. בכך פינה ריד את דרכו של שר האוצר, גורדון בראון, לרשת את בלייר בהנהגת המדינה.

ריד, הידוע כ"בלייריסט", אמר בהודעתו כי יתמוך בגורדון בראון וכי הוא מבקש לתת לו "מרחב" לבסס את עצמו "ולהכניס אנשים חדשים אתו" לתפקיד. הוא הוסיף כי הוא יעזור לבראון עם השינויים החדשים במשרד הפנים.

"אני מתכוון להצביע ולתמוך בגורדון בראון ולהישאר לעבור אתו את השינויים במשרד הפנים ואז לפרוש מהקבינט בסוף יוני, בזמן שראש הממשלה יפרוש", אמר ריד.

"עכשיו מילאתי תשעה תפקידים ב-10 שנים ומנקודת המבט שלי, אני חושב שזה דבר טוב להיות מסוגל ללכת, להקשיב, ללמוד, לדון, לחזור למקור" הוסיף ריד. "אבל אפילו מנקודת מבטו של ראש הממשלה הנכנס אני חושב שלראש הממשלה החדש צריכה להיות מקסימום גמישות. הוא צריך מרחב".

תחלופה קלה בהנהגה

שר הפנים – שבעבר ביקשו ממנו להתמודד על ראשות המפלגה, אך הוא סירב – סיפר ששוחח עם גורדון בראון על הפרישה וכי "בראון אמר שיש מקום בשבילי בממשלה". ריד הבהיר כי בכוונתו להישאר חבר פרלמנט בספסלים האחוריים.

הודעתו של ריד היא ניסיון נוסף של בכירי מפלגת הלייבור לאפשר תחלופה טבעית וקלה בהנהגת המפלגה והמדינה אחרי פרישתו הקרובה של בלייר, עליה הוא צפוי

להודיע ביום חמישי הקרוב.

בראון צפוי לעמוד מול אתגרים קשים לאור הפופולריות הנמוכה של המפלגה, שבאה לידי ביטוי בסקרים ובתוצאות הבחירות המקומיות בסוף השבוע האחרון.

ראש הממשלה בלייר הודיע שיתמוך בגורדון בראון אמר "שהוא יהיה ראש ממשלה מצוין". גם לאחר שנודעו תוצאות הבחירות המקומיות אמר בלייר שעוד אפשר להפוך את המצב ולנצח בבחירות הכלליות.

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


אחד × 4 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com