יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> רצחה הקשישה במהלך השוד

רצחה הקשישה במהלך השוד

רצחה הקשישה במהלך השוד חבר מושבעים לונדוני הרשיע צעירה בתכנון קפדני של רצח ושוד של קשישה בשכונה יהודית רצח על רקע אנטישמי, או ממניעים פלילים? שאלה זו ריחפה זמן רב מעל פרשת רצח הקשישה אנה מנדל, שנמצאה מוטלת ללא רוח חיים בביתה בחודש מרץ בשנה שעברה, בשכונה היהודית "גולדרז גרין" בלונדון. מנדל בת ה-84 נרצחה לאחר שנדקרה 14 פעמים בסכין. ...

רצחה הקשישה במהלך השוד

חבר מושבעים לונדוני הרשיע צעירה בתכנון קפדני של רצח ושוד של קשישה בשכונה יהודית

רצח על רקע אנטישמי, או ממניעים פלילים? שאלה זו ריחפה זמן רב מעל פרשת רצח הקשישה אנה מנדל, שנמצאה מוטלת ללא רוח חיים בביתה בחודש מרץ בשנה שעברה, בשכונה היהודית "גולדרז גרין" בלונדון. מנדל בת ה-84 נרצחה לאחר שנדקרה 14 פעמים בסכין. הרוצחת, צעירה בת 18 ובת למיליונר ידוע, הורשעה על ידי חבר המושבעים לאחר שבתא המעצר שלה התגלו מסמכים, הכוללים רשימות מפורטות של תוכניותיה לביצוע הפשע.

גופתה של אנה מנדל נמצאה על ידי בעלה בן ה-81, שחזר הביתה לאחר שיצא שעה קודם לכן לקנות כרטיסי טיסה לביקור מתוכנן בישראל. מנדל מצא את אשתו מוטלת תחת ערימת מעילים בפרוזדור הכניסה לבית, והקירות מסביבה היו מכוסים בדם.

משטרת לונדון וארגון השמירה היהודי בבריטניה (CST) פעלו במרץ לאסוף עדויות, כאשר השאלה הראשונה שעלתה היא אם הרצח בוצע על רקע אנטישמי או פלילי. במקביל, פעלו כוחות הביטחון והארגון היהודי להרגיע את הרוחות בשכונה.

בשלב מוקדם של החקירה עלה החשד כי קאמי אדוויל, צעירה בת 18 שהייתה שכנה לשעבר של הקשישה, מעורבת ברצח. אדוויל נעצרה חודשיים לאחר מכן באשמת רצח, לאחר שדי.אנ.איי שלה התגלה בזירה, והיא זוהתה. בחקירתה התברר כי המניע לרצח היה פלילי.

"מתבגרת משועממת שקראה יותר מדי ספרים אמריקניים"

כבר בחודש אוקטובר בשנה שעברה נמצאו בתא המעצר של אדוויל מסמכים שונים שנכתבו בכתב ידה, והוצגו על ידי הפרקליטות בבית המשפט. התובע במשפטה של אדוויל אמר כי המסמכים כוללים רשימות מפורטות של תוכניותיה, עד לפרט האחרון, לביצוע רצח ושוד של קשישים. התוכנית מפרטת גם שלבים להשגת כלי נשק, ביתור גופות, ואת מטרת הנאשמת להשיג שלושה מיליון פאונד.

בנאום הסיכום, אמר התובע, סר אלן גרין, למושבעים, כי ייתכן שהרצח היה בשביל אדוויל "רק חזרה גנרלית לביצוע תוכניותיה", כיוון שהזוג מנדל אינם אנשים אמידים. הצעירה כפרה בהאשמות ואמרה שהרשימות לא היו יותר מאשר טיוטה לכתיבת ספר.

עורך דינה של אדוויל, הסניגור בלאקסבלאנד,

אמר שהתוכנית שנמצאה בתאה אינה יותר מאשר "פנטזיה". "אנחנו לא מדברים כאן על היצירה של דוסטויבסקי, 'החטא ועונשו'. זוהי מתבגרת משועממת שקראה יותר מדי ספרות אמריקאית זולה", אמר הסניגור. בנאום הסיכום, ביקש בלאקסבלאנד להבהיר למושבעים כי מעבר לדי.אנ.איי שנמצא בזירה, אין שום ראיות הקושרות את הנאשמת לרצח. "כנראה שנמצאו שרידי די.אנ.איי של אדוויל על ידי הקשישה, כי היא עזרה לה לחצות את הכביש יום קודם לכן", אמר.

לאחר שנשמעו כל הראיות, החליטו אתמול המושבעים כי הצעירה אשמה ברצח בכוונה תחילה, רצח שהוגדר אלים במיוחד. לאחר ששמע את פסק הדין, אמר אביה של הצעירה, מיליונר ידוע בבריטניה, כי הוא מתנער ממנה.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


4 × שש =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com