שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> קמרון: יש שנה לבלום את איראן

קמרון: יש שנה לבלום את איראן

קמרון: יש שנה לבלום את איראן מנהיג מפלגת השמרנים הבריטית חשף את יחסו לטהרן. קמרון הציע סנקציות נוקשות, והתנגד למתקפה ראש האופוזיציה ומנהיג מפלגת השמרנים הבריטית, דיוויד קמרון, חושף זכה בעבר לביקורת חריפה בשל העובדה שלא חשף את מדיניותו. רגע לפני שטוני בלייר פורש מתפקיד ראש הממשלה, שרטט קמרון באופן מפורט את עמדתו ביחס לאיראן. העיתון הבריטי "טלגרף" פרסם הבוקר ...

קמרון: יש שנה לבלום את איראן

מנהיג מפלגת השמרנים הבריטית חשף את יחסו לטהרן. קמרון הציע סנקציות נוקשות, והתנגד למתקפה

ראש האופוזיציה ומנהיג מפלגת השמרנים הבריטית, דיוויד קמרון, חושף זכה בעבר לביקורת חריפה בשל העובדה שלא חשף את מדיניותו. רגע לפני שטוני בלייר פורש מתפקיד ראש הממשלה, שרטט קמרון באופן מפורט את עמדתו ביחס לאיראן. העיתון הבריטי "טלגרף" פרסם הבוקר את דבריו של קמרון, שאמר כי לארצו "יש שנה לבלום את איראן".

"איראן מסוגלת לבנות פצצה גרעינית תוך פחות משנה, ולהוות את אחת מהסכנות הדחופות ביותר לעולם", אמר. "כל שבוע, כל חודש שעובר, מקרב את איראן להתחמשות בנשק גרעיני. עלינו להכיר בכך שהממשלה הבאה שלנו עשויה לעמוד בפני אלימות מתמשכת בעיראק ובאפגניסטן, ובפוטנציה גם מול איראן חמושה בגרעין".

קמרון דחה את האפשרות של יציאה למתקפה צבאית נגד תשתיות הגרעין של איראן, אך אמר שאם לאיראן יהיה נשק גרעיני "זו תהיה שואה". את דבריו תריץ בעובדה כי "פעולה צבאית עשויה להיות הרת אסון".

הוא הפציר במועצת הביטחון של האו"ם ובאיחוד האירופי להחריף את הסנקציות על טהרן, והוסיף כי ניסיונות הממשלה עד כה לבלום את איראן מלהגיע לנקודה זו אינם יעילים, וכי נחוצה "חבילת ענישה ותמריצים חדשה". "אל תטעו, הסכנה גוברת, ומידת התגובה והדחיפות של תגובתנו צריכות להיות בהתאם", אמר.

"לקצץ את האשראי של איראן"

עד כה התגרתה איראן בקהילה הבינלאומית כשלא נענתה לשלוש החלטות או"ם שדרשו ממנה להקפיא את העשרת האורניום, והמשיכה בתוכניותיה. קמרון הציע להטיל אמברגו נשק על איראן, ואמר כי יש למנוע מאלו שעוסקים בהעשרת האורניום באיראן לטוס מחוץ למדינה.

לדברי קמרון, על האיחוד האירופי, השותף העיקרי למסחר עם איראן, להגביל את האשראי לטהרן שעומד כרגע על כ-9 מיליארד ליש"ט, וטען כי יש לקצץ בכל ההשקעות בנפט ובגז הטבעי באיראן. אולם לאמצעים בהם הציע קמרון לנקוט ייקח שנים לפני שתהיה להם השפעה על הממשל בטהרן, והנשיא האיראני,

מחמוד אחמדינג'אד, מתכנן לסיים את תשתיות הגרעין בנאזאן כבר בסוף החודש.

אם תוכניותיה של איראן יצלחו, לטהרן יהיו 3,000 צנטריפוגות פעילות להעשרת האורניום, "ובתנאים אלה", אמר קמרון, "איראן תזדקק לכ-6 עד 12 חודשים כדי לייצר מספיק אורניום מועשר לבניית הנשק הגרעיני הראשון שלה".

לדברי קמרון, מהלך זה עשוי להוות את "נקודת הפריצה" של טהרן, ולאפשר לה להפר את השמירה הבינלאומית ולהפיק נשק גרעיני תוך חודשים ספורים. לוח הזמנים הדחוק מפחית את היכולת להפעלת סנקציות כלכליות בינלאומיות יעילות.

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


ארבע × = 36

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com