יום רביעי , 24 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> 'קבורה יהודית כבר לא תהיה לו'

'קבורה יהודית כבר לא תהיה לו'

'קבורה יהודית כבר לא תהיה לו' קבלת הפנים לה זכה הרב כהן, שהצטלם עם אחמדינג'אד, כוללת נידוי גורף וגירוש מבית הכנסת אריה כהן, רב בתנועה הקיצונית נטורי-קרתא, היה עד לא מזמן תושב אלמוני למדי במנצ'סטר, אך לאחר שהשתתף בכנס הכחשת השואה באיראן ותועד לוחץ את ידו של נשיא איראן, הקפיץ את כל העולם היהודי, וחייו כבר לא יחזרו למסלולם. הישג ...

'קבורה יהודית כבר לא תהיה לו'

קבלת הפנים לה זכה הרב כהן, שהצטלם עם אחמדינג'אד, כוללת נידוי גורף וגירוש מבית הכנסת

אריה כהן, רב בתנועה הקיצונית נטורי-קרתא, היה עד לא מזמן תושב אלמוני למדי במנצ'סטר, אך לאחר שהשתתף בכנס הכחשת השואה באיראן ותועד לוחץ את ידו של נשיא איראן, הקפיץ את כל העולם היהודי, וחייו כבר לא יחזרו למסלולם. הישג אחד כבר הצליח כהן לרשום כאשר איחד בין חרדים לחילונים, שהתייצבו כאחד מול ביתו, שרו את ה"תקווה" והניפו את דגלי מדינת ישראל, הכל כדי להקיא אותו מקרב הקהילה היהודית. "סקלו אותו באבנים, ניפצו את שמשות ביתו וניקבו את צמיגי מכוניתו", מספר שכן ישראלי לשעבר.

הרב אהרון כהן, שתמונת לחיצת ידו הלבבית עם מחמוד אחמדינג'אד בכנס הכחשת השואה בטהרן התנוססה על שערי עיתונים בכל העולם, מתגורר בלב הקהילה היהודית במנצ'סטר. כשחזר מהכנס השערורייתי, גילה איש נטורי-קרתא כי שכניו לא נותרו אדישים להופעתו באיראן. "הקהילה לא סלחה לו ולא תשתוק לו, הוא לא יכול לנסוע ולחזור ולעשות ככל העולה על רוחו עם שונאי ישראל, ולחשוב שזה בסדר", אומר חבר הקהילה היהודית בעיר.

בימים האחרונים מלווים מאבטחים משטרתיים את כהן בכל צעדיו. "שוטר אחד עומד לפני הדלת הקדמית של ביתו, אחד ליד הדלת האחורית וברחוב מחכה לו ניידת", מספר דיויד שרון, בן 37, השייך לקבוצת ישראלים שהתארגנה לפני כשנה כדי להגיב להפגנות אנטי-ישראליות. "רובנו יוצאי צבא ומשטרה, ואנחנו הולכים לשם עם מגפונים ומקיימים הפגנות נגדיות – בעד ישראל".

"קראנו עליו קדיש"

אולם מיום ראשון הפלשתינים לא נזכרו כלל בהפגנות הישראלים. "הקבוצה שלנו הפגינה עם 200 חרדים מול ביתו של הרב אהרון כהן", הוא מתאר. "קראנו עליו קדיש, ואחר כך הרוחות סערו, זרקנו אבנים וביצים על חלונות ביתו, בעיקר החרדים". לדבריו, השלב הבא היה הגעת כוחות גדולים של משטרה לזירת ההפגנה היצרית. "עצרו צעיר

חרדי, אבל תוך שעות ספורות הוא שוחרר, בזכות עורך דין יהודי, שטיפל בעניין בהתנדבות".

לדבריו, התנהלות המשטרה מעידה על תמיכה מסוימת במפגינים. "לא הוצא רשיון להפגנה, אבל לא פיזרו אותנו. כשוטר ששירת 15 שנה במשטרת ישראל, ויודע באיזו קלות המשטרה יכלה למנוע מאתנו להפגין, אני מוצא בכך עידוד".

 

מעט מדי ומאוחר מדי

שרון מבהיר שצרותיו של כהן לא הסתכמו בטרדת ההפגנות, ולחיוכים שהחליף עם אחמדינג'אד בטהראן ישנה השפעה מכרעת על שגרת חייו במנצ'סטר. "לבית הכנסת הוא כבר לא יוכל להיכנס, הוא ניסה ביום שבת אך גורש", אומר שרון. "חברה קדישא החזירה לו את התשלום, ובקבורה יהודית הוא כבר לא ייקבר, רק מאחורי הגדר". לדברי שרון הפעולות נגד כהן נמשכות עוד בימי חייו, והרבנים הראשיים הורו לחנויות הכשרות שלא למכור לו אוכל כשר. "מי שיפר את החרם, צפוי בעצמו לנידוי".

כשחזר מאיראן ניסה הרב המושמץ למזער נזקים. בראיון שנתן לבי-בי-סי עם חזרתו, הדגיש כהן כי אינו אנטישמי, וטען כי "צריך להיות שלטון המתואם עם שאיפות הפלשתינים, בו ערבים ויהודים יהיו מסוגלים לחיות בשלום ביחד כפי שהם עשו במשך מאות שנים".

אולם התבטאויות אלה היו בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי, ואם לשפוט לפי הלהבה שהצית כהן, בקהילה היהודית במנצ'סטר גורלו כבר נחרץ. "עכשיו הוא מוחרם, ואנחנו התבקשנו מהמשטרה להרגע", אומר שרון. "הם אמרו לנו שהם עסוקים מאוד, ולכן ניתן להם כמה ימים, ונחזור לפעול- עד שהוא יעזוב".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


6 × אחד =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com