יום שישי , 26 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> פרס מודה: לא היינו מוכנים

פרס מודה: לא היינו מוכנים

פרס מודה: לא היינו מוכנים המשנה לרה"מ כתב בעיתון בריטי שצה"ל לא ערוך לטפל בחיזבאללה. התשובה? "אולי ננוטכנולוגיה" המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, פרסם היום מאמר בעיתון "הגארדיאן", בו כתב שעל ישראל לשנות את גישתה הצבאית, ולהיערך לעתיד בצורה שונה מזו שיושמה. פרס הודה שהאמצעים הצבאיים של ישראל לא מתאימים לטיפול במצב ששרר בלבנון. התשובה נגד חיזבאללה – כך עולה ...

פרס מודה: לא היינו מוכנים

המשנה לרה"מ כתב בעיתון בריטי שצה"ל לא ערוך לטפל בחיזבאללה. התשובה? "אולי ננוטכנולוגיה"

המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, פרסם היום מאמר בעיתון "הגארדיאן", בו כתב שעל ישראל לשנות את גישתה הצבאית, ולהיערך לעתיד בצורה שונה מזו שיושמה. פרס הודה שהאמצעים הצבאיים של ישראל לא מתאימים לטיפול במצב ששרר בלבנון. התשובה נגד חיזבאללה – כך עולה מדבריו של פרס – עשוייה להיות "סוג חדש של מודיעין הנשען על ננוטכנולוגיה".

"בלבנון פגשנו בצורת לחימה חדשה", כתב פרס. "הטרוריסטים מתקיימים כטפילים במדינות שאינן שלהם, והופכים לצבא בתוך צבא כשעומדת להם חירות ללבוש מדים, או לפשוט אותם, כרצונם". פרס המשיך לכתוב ש"האמצעים הצבאיים של ישראל לא מתאימים למלחמה שכזו".

לדבריו של פרס, על ישראל להגדיל את השימוש בטכנולוגיות חדשות, ובכלל זאת "רובוטים שיפעלו בשלט רחוק בשדה המערכה". המשנה לראש הממשלה התייחס גם לחוסר במודיעין שהתגלה בלחימה בלבנון, ואמר ש"אולי גם יש למצוא סוג חדש של מודיעין, הנשען על ננוטכנולוגיה".

בחודש הקודם, הציג הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, גישה הפוכה מזו שעולה מדבריו של פרס, כשאמר בשיחה עם חיילי מילואים ש"יכול להיות שהטכנולוגיה משכה אותנו למקום אחר מבחינה פיקודית, ואולי צגי הפלזמה שינו לנו את הפוקוס הפיקודי".

על שאלתו של חייל מילואים בנוגע להתמודדות עם חיזבאללה, ענה חלוץ כי "אין תכנית צבאית ש'מפרקת' את חיזבאללה, ולכן לא השתמשנו בטרמינולוגיה הזו. לדוגמה, יש תכנית צבאית שמפרקת את החמאס? שש שנים אנחנו נלחמים בו".

התקדמות כלכלית במקום מדינית

כמו כן, התייחס פרס לפריסתם של חיילי הכוח הרב-לאומי בדרום לבנון, לפי המפורט בהחלטת האו"ם 1701. "על הפסקת האש ועל פריסת החיילים להיות חד משמעיות", כתב, "פומביות וחיוביות – כן לשלום עם לבנון".

המשנה לראש הממשלה קרא בטור הדעה שלו לממשלת לבנון לדבוק במגמה לפירוז האוכלוסייה בדרום מנוכחות צבאית. במאמרו, הביע פרס גם תמיכה בממשלתו

של ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, ובמנהיגותו של יו"ר הרשות, אבו-מאזן.

במגעים מול הרשות הפלשתינית, קרא פרס לסלילת מסלול התקדמות כלכלי במקום פוליטי, שייערב גם את ירדן. "שותפות כלכלית ולאו דווקא פוליטית בין ירדן, ישראל והרשות הפלשתינית היא שתביא יציבות לאזור", כתב. פרס הוסיף שהקהילה הבינלאומית נכונה לממן פרוייקטים שכאלה.

בהכנת הידיעה השתתפה סוכנות הידיעות הצרפתית

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


1 × = חמש

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com