יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> פטרון מלכותי למוזיאון היהודי

פטרון מלכותי למוזיאון היהודי

פטרון מלכותי למוזיאון היהודי הנסיך צ'ארלס ורעייתו ערכו ביקור במוזיאון היהודי בלונדון במסגרת החגיגות לציון 75 שנה להיווסדו המוזיאון היהודי בלונדון זכה היום לביקור מלכותי של יורש העצר, הנסיך צ'ארלס, ושל רעייתו קמילה הדוכסית מקורנוול, לרגל חגיגות 75 שנה לייסודו של המוסד. במהלך הביקור הפך הנסיך באופן רשמי לפטרון של המוזיאון. ביקורם של בני הזוג נמשך כשעתיים, במהלכו הם בגלריות ...

פטרון מלכותי למוזיאון היהודי

הנסיך צ'ארלס ורעייתו ערכו ביקור במוזיאון היהודי בלונדון במסגרת החגיגות לציון 75 שנה להיווסדו

המוזיאון היהודי בלונדון זכה היום לביקור מלכותי של יורש העצר, הנסיך צ'ארלס, ושל רעייתו קמילה הדוכסית מקורנוול, לרגל חגיגות 75 שנה לייסודו של המוסד. במהלך הביקור הפך הנסיך באופן רשמי לפטרון של המוזיאון.

ביקורם של בני הזוג נמשך כשעתיים, במהלכו הם בגלריות ההיסטוריות ובגלריה הדתית שבהן נמצאות תערוכות של אומנות יהודית. הם גם ביקרו בתערוכה שמציגה את סיפורו של הרופא והמחנך היהודי, יאנוש קורצ'אק, שלחם למען זכויות הילדים מול השלטון הנאצי.

במהלך הביקור נפגשו הנסיך והדוכסית גם עם ילדים מבתי ספר מקומיים הלוקחים חלק בתוכנית לימודי הדת היצירתית במוזיאון במטרה להעשיר את ההבנה הבין-דתית. אחת הילדות, מדלין תומאס, הגישה לדוכסית זר פרחים, בעוד שהילד סימון אפטוויזר הגיש לזוג עבודת אומנות שהוכנה במיוחד עבורם על ידי ילדי הכיתה.

"הכרה מבורכת בחשיבות המוזיאון"

"אנחנו מתכבדים בכך שנפלה לידינו הזכות שהוד מלכותו, יורש העצר האנגלי, הנסיך מווילס, הסכים באדיבותו להיות הפטרון שלנו ביום השנה הזה. לעונג לנו שהתאפשר לו ולדוכסית מקורנוול לבקר במוזיאון היהודי", אמר מנהל המוזיאון, ריקי בורמן. "זוהי הכרה מבורכת בחשיבות המוזיאון, המבליטה את המורשת של קבוצת המיעוט הוותיקה ביותר בבריטניה והדבר תורם להבנה בין דתית ולדיאלוג".

בסוף הביקור ניצל הזוג את ההזדמנות כדי לשוחח עם עובדי המוזיאון, מתנדבים ואוצרים בקבלת פנים פרטית. "ערכנו לזוג המלכותי קבלת פנים קטנה. הם היו מאוד נחמדים ודברו עם כל אחד, היה מרגש", סיפרה דינה ווסנר מדוברות המוזיאון.

לסיום הוסיפו השניים את חתימותיהם בספר האורחים, תחת חתימת המלכה מרי שביקרה במוזיאון היהודי במקום מושבו הקודם בשנת 1937.

 

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


3 + = אחת עשרה

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com