יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "עשה דברים טובים בבית, אבל פישל בחוץ"

"עשה דברים טובים בבית, אבל פישל בחוץ"

"עשה דברים טובים בבית, אבל פישל בחוץ" עשור חלף מאז נבחר טוני בלייר להנהיג את בריטניה. ימים ספורים לפני פרישת בלייר, יצא nrg מעריב לרחובות לשמוע מה חושבים על מורשתו. יומן לונדון "עשה דברים טובים בבית, אבל פישל בחוץ" עשור חלף מאז נבחר טוני בלייר להנהיג את בריטניה. ימים ספורים לפני פרישת בלייר, יצא nrg מעריב לרחובות לשמוע מה חושבים ...

"עשה דברים טובים בבית, אבל פישל בחוץ"

עשור חלף מאז נבחר טוני בלייר להנהיג את בריטניה. ימים ספורים לפני פרישת בלייר, יצא nrg מעריב לרחובות לשמוע מה חושבים על מורשתו. יומן לונדון

"עשה דברים טובים בבית, אבל פישל בחוץ"

עשור חלף מאז נבחר טוני בלייר להנהיג את בריטניה. ימים ספורים לפני פרישת בלייר, יצא nrg מעריב לרחובות לשמוע מה חושבים על מורשתו. יומן לונדון

יעל ערבה, לונדון | 3/5/2007 10:47הוסף תגובההדפס כתבהכתוב לעורךשלח לחברShare on facebookShare on twitter

השבוע ציינה בריטניה עשר שנים לכהונתו של ראש הממשלה, טוני בלייר. ימים ספורים לפני שיכריז על פרישתו, נמצא בלייר בשפל חסר תקדים בפופולריות שלו ושל מפלגת הלייבור, היפוך מושלם ל-1 במאי 1997, היום שבו עלה המנהיג הצעיר לשלטון.

וידאו : עשור ל טוני בלייר nrgtv

התקרבות רגע הפרישה של בלייר החלה את מצעד הסיכומים, כאשר השאלה הגדולה היא איזו מורשת ישאיר אחריו ראש הממשלה. רבים מאזרחי הממלכה סבורים כי המורשת תהיה "מלחמת עיראק העקובה מדם ובזבזנות". מנגד, ישנם לא מעט שיזכרו "את הכלכלה החזקה, שהציל את החינוך ואפילו את מפת הדרכים לשלום בצפון אירלנד".

כתבת nrg מעריב יצאה לרחובות לונדון כדי לברר עם התושבים מה הם חושבים על מורשתו של בלייר. גם כאן, כמו ברחבי הממלכה, הדעות היו חלוקות, בעיקר בנושאים העקרוניים (כגון שירותי הבריאות הממלכתיים, שירותי החינוך והמלחמה בעיראק).

לצד בריטים שמתחו ביקורת על מתן זכויות לפליטים בקלות, והביעו כעס על מהגרים רבים שמגיעים למדינה ולוקחים את מקומם של הבריטים, היו מהגרים שביקרו את בלייר בריש גלי על המסים והמלחמה בעיראק. למלצר במסעדה הישראלית היו רק דברים טובים להגיד על מי שנתפס בשנים האחרונות בתור "חבר של ישראל".

צילום: רון שולדמן. צילומי ארכיון: רויטרס. עריכת וידאו: רון שולדמן ואייל רותם

תמיכה ראשונה בבראון

בספטמבר האחרון, לאחר לחץ גובר עליו שיתפטר בשל הביקורת על מדיניות החוץ שלו, הודיע בלייר שתוך שנה יפרוש מתפקידו. ביום שלישי – יום השנה העשירי לכהונתו – הבטיח בלייר כי תוך שבוע יודיע על תוכניותיו ורמז שיתמוך בשר האוצר הבריטי, גורדון בראון, להיות מחליפו.

עד כה סירב בלייר לנקוב בשם היורש המועדף עליו ועל כן זו היתה הפעם הראשונה שבה הביע תמיכה במי שנראה כיורשו הטבעי כשאמר "ככל הנראה ראש הממשלה הבריטי הבא יהיה סקוטי". באופן

ישיר אמר בלייר על בראון כי "זהו מישהו שבנה את אחת הכלכלות החזקות בעולם ותמיד אמרתי שהוא יהיה ראש ממשלה מעולה".

בלייר ובראון חלקו משרד בשנות השמונים ועמדו מאחורי הרפורמות של מפלגת הלייבור שהביאו אותה לניצחון בבחירות. אולם השותפות בין השניים עלתה על שרטון ומקורביו של בראון אומרים כי הרקע לסכסוך הוא הפרת הסכם בין שני האישים, לפיו בקדנציה השנייה יעביר בלייר את השלטון לבראון, דבר שלא קרה ובלייר נבחר לקדנציה שלישית.

 

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


חמש + = 12

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com