יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> עכשיו זה רשמי: בלייר הודיע על התפטרותו

עכשיו זה רשמי: בלייר הודיע על התפטרותו

עכשיו זה רשמי: בלייר הודיע על התפטרותו ראש ממשלת בריטניה הגיש את התפטרותו, שתיכנס לתוקף עוד שבעה שבועות. הממלכה כמרקחה הרגע לו ציפתה בריטניה הגיע: לאחר עשור שהחל בתרועה ונמשך בבושת פנים, ראש הממשלה טוני בלייר הגיש מכתב התפטרות. למרות שציפו לבוקר הזה רבות, נדמה שבממלכה לא יודעים איך לקבל אותו ויש התרגשות באוויר. מהפוליטיקאים, דרך הכתבים ועד לאזרחים הקטנים, ...

עכשיו זה רשמי: בלייר הודיע על התפטרותו

ראש ממשלת בריטניה הגיש את התפטרותו, שתיכנס לתוקף עוד שבעה שבועות. הממלכה כמרקחה

הרגע לו ציפתה בריטניה הגיע: לאחר עשור שהחל בתרועה ונמשך בבושת פנים, ראש הממשלה טוני בלייר הגיש מכתב התפטרות. למרות שציפו לבוקר הזה רבות, נדמה שבממלכה לא יודעים איך לקבל אותו ויש התרגשות באוויר. מהפוליטיקאים, דרך הכתבים ועד לאזרחים הקטנים, כולם מדברים על טוני.

לבוש בחליפה ומלווה באשתו שרי קיבל ראש הממשלה את חברי הקבינט כאשר הודיע על התפטרותו לאחר עשור בתפקיד ושלושה ניצחונות רצופים בבחירות. הקבינט הבריטי התכנס לישיבת בוקר מוקדמת, וקיבל את התפטרותו של ראש הממשלה, ואחד הפוליטיקאים המשפיעים בעולם בעשור האחרון.

בכך גם נורתה הבוקר יריית הפתיחה למירוץ על ראשות הממשלה והמפלגה בעוד שבעה שבועות, כאשר פרישתו של בלייר תיכנס לתוקף.

הסיקור לאירוע היה גרנדיוזי במיוחד. 25 מצלמות טלוויזיה ארבו לראש הממשלה ולחברי הממשלה היוצאים ובאים ברחוב דאונינג 10 – לשכת ראש הממשלה. כתבי הטלוויזיה שניסו לקבל "תגובות חיות" מהמקורבים זכו רק לחיוכים פה ושם.

מקורות שנכחו בחדר, תיארו בהמשך פגישה קצרה באווירה נעימה, בה הרבה בלייר להתבדח לאחר שפירט את תוכניותיו הקרובות. שר האוצר, גורדון בראון, שעומד להתמודד על הירושה שמשאיר בלייר, הוקיר את פועלו במשך עשר השנים בהן כיהן כראש הממשלה.

בתנאים שלו

לאחר הישיבה החל בלייר בדרכו לעיר הצפונית דורהם, במחוז הבחירה שלו, סגפילד. שם נתן הצהרה פומבית על התפטרותו, כשהוא ממלא אחר הבטחה ישנה לבוחריו, לפיה הם יהיו הראשונים לדעת על תוכניותיו.

סמוך לשעה 11:15 (שעון לונדון) הגיע בלייר למחוז סגפילד, שם זכה לקבלת פנים חמה מהתושבים ומתומכים רבים, שקיבלו אותו בתשואות. "חזרתי לסגפילד, למחוז הבחירה שלי, במקום בו החל המסע הפוליטי שלי, ובמקום שמתאים שבו הוא יסתיים", אמר בלייר. "היום אני מצהיר על החלטתי לפרוש מהנהגת מפלגת הלייבור, והמפלגה תבחר כעת מנהיג חדש".

ראש הממשלה הבריטי הוסיף וציין כי התפטרותו תיכנס לתוקפה ב-27 ביוני, "אז אגיש למלכה את התפטרותי ממשרד ראש הממשלה". בלייר, שכיהן במשך עשור כראש ממשלה, ביקש מקהל הנוכחים

להיזכר בשנת 1997, כאשר מפלגת הלייבור בראשותו זכתה לניצחון הסוחף. "הציפיות היו כה גבוהות. יותר מדי גבוהות בשבילנו, כנראה", אמר. "אני מודה לכם, העם הבריטי, על הפעמים בהן הצלחתי, ומתנצל על הפעמים בהן כשלתי".

למרות הביקורת העזה שהוטחה בו באחרונה, זוכה היום בלייר במחוזו להערכה רבה, כאשר התושבים משבחים אותו על הישגו כראש הממשלה וכחבר פרלמנט. "לפני עשר שנים היו פה אחוזי אבטלה הרבה יותר גבוהים, עכשיו בתי הספר טובים יותר, הדברים במחוז הזה השתפרו באופן דרמטי", אמר בהתרגשות אחד מהם.

ואילו חבר מפלגת הלייבור במחוז, ג'ון ברטון, כבר מייעד לבלייר את התפקיד הבא: "מה שהכי מעניין זה מה שהוא יעשה בעתיד, הייתי רוצה לראות אותו כמו קלינטון, שליח מיוחד למזרח התיכון".

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


5 × = עשרים

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com