יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> 'עוד שבוע לפוצץ את חיזבאללה'

'עוד שבוע לפוצץ את חיזבאללה'

'עוד שבוע לפוצץ את חיזבאללה' עיתון הגרדיאן מדווח כי ארה"ב נתנה לישראל חופש פעולה מוחלט בלבנון, אבל רק למשך שבוע ימים חלון הזמנים מצטמצם: בניגוד להתבטאויות הישראליות הפומביות על מבצע בלתי מוגבל בזמן, מדווח הבוקר ה"גרדיאן" הבריטי כי ארצות הברית נתנה לישראל חופש פעולה מוחלט בלבנון, למשך שבוע בלבד. על פי הדיווח, בשבעת הימים הקרובים תוכל ישראל להמשיך לפעול ולנסות ...

'עוד שבוע לפוצץ את חיזבאללה'

עיתון הגרדיאן מדווח כי ארה"ב נתנה לישראל חופש פעולה מוחלט בלבנון, אבל רק למשך שבוע ימים

חלון הזמנים מצטמצם: בניגוד להתבטאויות הישראליות הפומביות על מבצע בלתי מוגבל בזמן, מדווח הבוקר ה"גרדיאן" הבריטי כי ארצות הברית נתנה לישראל חופש פעולה מוחלט בלבנון, למשך שבוע בלבד. על פי הדיווח, בשבעת הימים הקרובים תוכל ישראל להמשיך לפעול ולנסות להסב כמה שיותר נזק לחיזבאללה, בטרם יגבר הלחץ הבינלאומי להפסקת המבצע. אחת המטרות האמריקניות: לשלוח מסר מאיים לסוריה ולאיראן.

–  מלחמה בצפון – סיקור מיוחד ב-nrg מעריב

על פי הדיווח הבוקר, הבהיר הממשל האמריקני לישראל, שחור על גבי לבן, כי נותר לה כשבוע להשלים המבצע. הדיווח מסתמך על מי שהוגדרו "מקורות ישראלים ובריטים". עוד נכתב בעיתון כי נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, נתן לישראל "אור ירוק" להתקפה, וכי ארה"ב מקנה לצורך המשך הפעולה חלון זמנים של שבוע. בזמן הזה, תנסה ישראל להסב מקסימום נזק לחיזבאללה, לפני שהקהילה הבינלאומית תקרא להפסקת אש בלבנון.

מקורות דיפלומטיים אמרו שנקבעה מסגרת זמן ברורה לפעולה הישראלית, וכי חלון הזמנים מושפע גם מהחשש שקונפליקט מתמשך יוכל לצאת מכלל שליטה. בגרדיאן מצוטטים בכירים אירופים שאומרים כי "ברור שהאמריקנים נתנו לישראלים את ה'אור הירוק'. הישראלים קיבלו אישור להמשיך לתקוף, אולי לעוד שבוע". גורמים בריטים אישרו שהתקפת צה"ל תוכל להמשך עד שארצות הברית תשוכנע שתשתיות החיזבאללה נהרסו".

מסר לאיראן ולסוריה

לפי העיתון הבריטי, ארצות הברית מכחישה שהיא זו שקובעת את לוח הזמנים של ההתקפות הישראליות. "הרמיזה שיש תוכנית פעולה צבאית, שיתוף פעולה או קנוניה בין ארצות הברית לישראל פשוט לא נכונה", השיב אתמול לטענות דובר הבית הלבן, טוני סנו."ארה"ב הובילה את המאמצים הדיפלומטים, ויצאה בקריאות חוזרות ונשנות לאיפוק. צריך לזכור מי התחיל בכל – חיזבאללה".

העיתון מזכיר כי ממשל בוש, בגיבוי בריטניה, חסם מאמצים בינלאומיים להפסקת הלחימה, במועצת הביטחון של האו"ם, בוועידתG8 , ובוועידת שרי החוץ האירופאים

בבריסל. לאסטרטגיה האמריקנית, שמאפשרת חופש פעולה, יש מספר מטרות, נכתב. אחת מהן היא העברת מסר ברור לסוריה ולאיראן, שעומדות, על פי התפיסה האמריקנית, מאחורי חמאס וחיזבאללה.

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, תמך אתמול בגישה האמריקנית, לפיה ישראל לא צריכה להפסיק את ההפצצות עד שחיזבאללה  ישחרר את השבויים ויפסיק את ירי הטילים. "כמובן שכולנו רוצים שהאלימות תיפסק, ומיד,", אמר בלייר בנאום בפני הפרלמנט. "אבל הגענו להכרה שהדרך היחידה להשיג הפסקת אש היא לטפל בסיבות להתפרצות האלימות".

 

"אין לנו מגבלת זמן"

בביקור בצפון אמר אתמול ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי המבצע הצבאי לא יסתיים במהירות. הוא הבהיר כי הוא לא מתנגד למהלכים מדיניים, אבל פעולת צה"ל תיפסק רק לאחר שחרור החיילים החטופים ויישום החלטה 1559. "לא נפסיק את המבצע כדי להתחיל אותו שוב בעוד חודשיים", אמר והדגיש כי לישראל אין מגבלת זמן.

"לצערי, הטריק של איראן הצליח", אמר אולמרט בפגישה עם שגרירי ישראל ועם ראשי נציגויות  שיוצאים לשליחות דיפלומטית. "כולם זוכרים את ההחלטה של המדינות המתועשות בנושא לבנון, ולא עוסקים בנושא האיראני". ראש הממשלה גם חזר על עמדתו שישראל לא תפסיק את הלחימה בלבנון עד שיוחזרו החיילים החטופים, וייושמו העקרונות שפירטו שמונה המדינות המתועשות: שחרור מיידי של החיילים החטופים ללא תנאי, הפסקת הירי על צפון ישראל ופריסת צבא לבנון בדרום המדינה, תוך פירוק חיזבאללה מנשקו.

מההתקפות הישראליות  אתמול נהרגו 31 אנשים, ביניהם תשעה בני משפחה אחת. יותר מ-230 אזרחים נהרגו בלבנון מאז תחילת המבצע.כ-500 אלף לבנונים נטשו את בתיהם, וכ-20 אלף אנשים חוסים במבנים ציבוריים.

בישראל נהרג אתמול אדם מפגיעת קטיושה בנהריה. בכך עלה מספר הקורבנות האזרחים הישראלים ל-13. 50 קטיושות נורו אתמול לעבר צפון הארץ ופצעו לפחות 14 אנשים.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


חמש − 4 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com