יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> סימני השאלה מאחורי פרשיית החטופים

סימני השאלה מאחורי פרשיית החטופים

סימני השאלה מאחורי פרשיית החטופים בבריטניה אמנם שמחים על שחרור החיילים שנחטפו באיראן, אך גם מוטרדים מאוד מהשאלה האם הושפלו ע"י אחמדינג'אד, ומה בעצם קרה שם מאחורי הקלעים מספרים שהם צעקו משמחה כששמעו את החדשות על שחרורם בשעה שצפו במסיבת העיתונאים בטלוויזה, ממש כמו כולם. לאחר הדממה שהשתררה בין החטופים, החלו מחיאות הכפיים וחיבוקים של שמחה על ההצהרה כי הם חוזרים ...

סימני השאלה מאחורי פרשיית החטופים

בבריטניה אמנם שמחים על שחרור החיילים שנחטפו באיראן, אך גם מוטרדים מאוד מהשאלה האם הושפלו ע"י אחמדינג'אד, ומה בעצם קרה שם מאחורי הקלעים

מספרים שהם צעקו משמחה כששמעו את החדשות על שחרורם בשעה שצפו במסיבת העיתונאים בטלוויזה, ממש כמו כולם. לאחר הדממה שהשתררה בין החטופים, החלו מחיאות הכפיים וחיבוקים של שמחה על ההצהרה כי הם חוזרים הביתה. כותרות עיתוני הבוקר בבריטניה ממשיכות להנפיק סיפורים קטנים מאחורי הסיפור הפוליטי הזה, שפרשנים מנסים להבין כיצד הגיע לסיומו המפתיע. ובעיקר, מתעסקים בשאלה האם מדובר בניצחון של הממלכה, או שדווקא איראן היא זו שיצאה כשידה על העליונה.

האם היה הסכם סודי בין בריטניה לאיראן? מי הן המדינות הערביות שבלייר הודה להן בהצהרה שנתן? ואיזה מהלך נקטה עיראק במשחק השח הרטורי הזה? הדעות חלוקות.

מה שידוע הוא שבמהלך עשרת הימים הראשונים למשבר, נערכו שמונה מפגשים עם השגריר האיראני בבריטניה, וכי אתמול נשלח יועצו הבכיר של בלייר, נייג'ל שיינוועלד, לטהרן, שם הוא נפגש עם הממונה האיראני על שיחות הגרעין, עלי לאריג'אני. באיראן זה התקבל בכבוד.

מגעים דיפלומטיים התרחשו כל התקופה, ויש כבר מי ששואלים האם הם התקיימו מוקדם מספיק. "על זה יצטרכו לענות למשפחות", אומרים המקטרגים.

צילום: רויטרס

נשיא איראן מחמוד אחמדיניג'אד לוחץ את ידי החטופים הבריטים צילום: רויטרס
"מושפלים"

המערכת הפוליטית הבריטית שמרה על ארשת מאופקת ולא יצאה עד עתה בהצהרות נגד הממשלה. אפילו יו"ר האופוזיציה, שבדרך כלל לא מפספס שום הזדמנות להתנגח בבלייר, אמר שזהו יום לשמוח על שחרור החטופים, וש"את השיעור שיש ללמוד מהאירוע עוד ילמדו".

סביר להניח כי התגובות המאופקות נובעות מהעובדה שהחיילים עוד לא בבית, והיום הזה בממלכה הוקדש לצד הרגשני בסיפור, והתמקד בבני המשפחות והחברים שהביעו שמחה אדירה על ההחלטה לשחררם.

כותרות הבוקר של העיתונים בבריטניה

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

מגלמות את דו-המשמות שחשים שם כלפי הסיפור: ב"סאן" התייחסו בגישה הומוריסטית לפרשה, כאשר הכותרת שבחרו לתת היא: "הגעתי לאיראן, וכל מה שיצא לי מזה זאת החליפה העלובה הזאת".

ה"דיילי אקספרס" בחר בכותרת הצינית "מושפלים". ב"גארדיאן" התייחסו בצורה אינפורמטיבית יותר, כאשר כתבו: "שוחררו בלחיצת יד ומחילה מהנשיא". בעיתונים אחרים שואלים האם עסקה סודית שנרקמה בין שתי המדינות, היא שהביאה לשחרורם. התשובות – אולי בימים הקרובים, ואולי לא.

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× 1 = שתיים

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com