יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "ניתן לעצור את הקטסטרופה"

"ניתן לעצור את הקטסטרופה"

"ניתן לעצור את הקטסטרופה" ממחקר חדש עולה כי הסיבה הסמויה להתחממות הגלובלית היא כריתת היערות, שניתן עוד לעצור הסיבה הסמויה להתחממות הגלובלית היא חטיבת עצים וכריתת יערות, כך עולה ממחקר חדש שמתפרסם היום. המחקר מספק מבט חדש על הסיבות להתחממות הגלובלית, והיכולת לעצירת הקטסטרופה הצפויה. ב-24 השעות הבאות, כך נטען במחקר, כריתת היערות תשחרר לאטמוספרה את אותה כמות של דו-תחמוצת ...

"ניתן לעצור את הקטסטרופה"

ממחקר חדש עולה כי הסיבה הסמויה להתחממות הגלובלית היא כריתת היערות, שניתן עוד לעצור

הסיבה הסמויה להתחממות הגלובלית היא חטיבת עצים וכריתת יערות, כך עולה ממחקר חדש שמתפרסם היום. המחקר מספק מבט חדש על הסיבות להתחממות הגלובלית, והיכולת לעצירת הקטסטרופה הצפויה. ב-24 השעות הבאות, כך נטען במחקר, כריתת היערות תשחרר לאטמוספרה את אותה כמות של דו-תחמוצת הפחמן שנפלטת מטיסות של שמונה מיליון בני אדם שטסים מלונדון לניו-יורק. אז מה צריך לעשות? על פי המחקר, הפסקת חטיבת עצים היא הפתרון הזול והמהיר ביותר לבעיית שינויי האקלים.

איך זה שהמנהיגים  עוצמים עין? שואל הבוקר בכתבת השער שלו עיתון ה"אינדיפנדנט" הבריטי שמפרסם את המחקר של מדעני יערות הגשם, ממכון המחקר "אוקספורד גלובל", ממנו עולה כי שריפות היערות שמשתוללות ומכלות את היערות הטרופים ויערות הגשם, הם הסיבה השנייה להתחממות כדור הארץ, לאחר תחנות האנרגיה, המחוללת שינויים קיצוניים באקלים בשל  שחרור הגז שעולה מהן.

על פי המחקר הפחתה בפליטה יכולה להיות מושגת די בקלות, כשהדרך המהירה והזולה ביותר לעשות זאת היא עצירת חטיבת העצים בברזיל, אינדונזיה, בקונגו ובמקומות אחרים. לשם כך העולם אינו נדרש לטכנולוגיה חדשה, אלא רק לרצון פוליטי, שיטת אכיפה ומתן תמריצים שיהפכו את העצים לשווים יותר עבור ממשלות ואנשים.

אינדונזיה – עקפה בפליטה את הודו ורוסיה

בשבוע שעבר הפכה אינדונזיה למדינה השלישית בעולם בפליטת גזים. לא רחוק אחריה ניצבת ברזיל, כשלאף אחת מהמדינות האלה אין תעשייה כבדה בהשוואה לאיחוד האירופאי, הודו או רוסיה, ועדיין, הן עוקפות בפליטת הגזים את כל המדינות האחרות, פרט לארה"ב וסין.

מה שמשותף לשתי המדינות הוא היערות הטרופיים שלהן שנכרתים בזריזות מזעזעת. תמרות עשן מטפסות אל השמים מעל שתי המדינות האלה, ותמונות לוויין תעדו הרס דומה גם בקונגו, מעל מרכז הרפובליקה האפריקנית והרפובליקה של קונגו.

השבוע

נפגשו מומחי יערות ומחוקקי מדיניות בבון שבגרמניה, בניסיון להציב את נושא כריתת העצים בראש סדר היום של האו"ם. מדינות עניות כמו פאפואה, וגינאה החדשה, הן בין המדינות העניות  בעולם שהצהירו בשנה שעברה שלא תהיה להן ברירה אלא להמשיך בכריתת היערות, אלא אם יימצא להם תמריץ פיננסי אחר.

ולמרות שמדינות עשירות כבר הכירו בערך שיש לאדמה לא מעובדת. והאיחוד האירופאי הציע  לחקלאים שלו מענק כספי בתנאי שישאיר את האדמה לא מעובדת, טרם הושג הסכם שכזה בארצות המתפתחות.

 

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שמונה + = 17

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com