יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "מצטערים על ההרוגים בפוקלנד"

"מצטערים על ההרוגים בפוקלנד"

"מצטערים על ההרוגים בפוקלנד" שרת החוץ הבריטית הביעה צער על האבידות הקשות במלחמה מול ארגנטינה, 25 שנה אחרי שהחלה עם הפלישה לאיים. 900 איש נהרגו ב-74 ימי הלחימה בריטניה מציינת 25 שנה לפרוץ מלחמת פוקלנד מול ארגנטינה ולציון האירוע פרסם משרד החוץ הבריטי הודעה המבטאת "צער מתמשך" על המתים בשני הצדדים. שרת החוץ הבריטית, מרגרט בקט, אמרה שאירועי הזיכרון בבריטניה ...

"מצטערים על ההרוגים בפוקלנד"

שרת החוץ הבריטית הביעה צער על האבידות הקשות במלחמה מול ארגנטינה, 25 שנה אחרי שהחלה עם הפלישה לאיים. 900 איש נהרגו ב-74 ימי הלחימה

בריטניה מציינת 25 שנה לפרוץ מלחמת פוקלנד מול ארגנטינה ולציון האירוע פרסם משרד החוץ הבריטי הודעה המבטאת "צער מתמשך" על המתים בשני הצדדים.

שרת החוץ הבריטית, מרגרט בקט, אמרה שאירועי הזיכרון בבריטניה ובאיי פוקלנד "הם הוקרה לאלה שנהרגו". "בריטניה מעוניינת לכונן יחסים קונסטרוקטיביים עם ארגנטינה, ולקדם שיתוף פעולה מעשי בדרום האוקיינוס האטלנטי ובגבולות הבינלאומיים", מסרה בקט.

השרה גם ציינה כי לבריטניה יש הסכם עם ממשלת איי פוקלנד המציע למשפחות של חיילים ארגנטינאים שנפלו ב-1982 להגיע אל האיים, הנמצאים בשליטה בריטית, עד סוף 2007 ולקיים טכסי זיכרון פרטיים בבית הקברות הארגנטינאי "דרוואין".

900 איש איבדו את חייהם

מלחמת פוקלנד החלה ב-2 באפריל 1982 עם פלישת כוחות הצבא של ארגנטינה לאיים בניסיון להחזיר את השליטה על האיים, שהיו תחת שלטון בריטי מזה 150 שנה מאז החלה המחלוקת בין המדינות על האיים בשנת 1833.

במהלך המלחמה, שארכה 74 יום, איבדו

את חייהם 900 איש, בהם 655 ארגנטינאים ו-255 בריטים. המלחמה הסתיימה עם כניעת הכוחות הארגנטינאים ב-14 ביוני 1982.

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, אמר שיציאה למלחמה על איי פוקלנד הצריכה "אומץ פוליטי" והיתה "הדבר הנכון לעשותו".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


7 − אחד =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com