יום שלישי , 23 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> מנסים לחלץ את המשבר בחבל

מנסים לחלץ את המשבר בחבל

מנסים לחלץ את המשבר בחבל ראשי הממשלות של בריטניה ושל אירלנד נפגשים במאמץ לפתור את המשבר בתהליך בצפון-אירלנד מאמץ נוסף להציל את השלום בחבל המסוכסך: ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, וראש המשלה האירי, ברטי אהרן, פותחים היום שלושה ימים של שיחות אינטנסיביות בסקוטלנד עם נציגי המפלגות הקתוליות והפרוטסטנטיות במטרה לקדם את העברת הסמכויות בצפון-אירלנד. שתי הממשלות הציבו למפלגות בצפון-אירלנד עד ...

מנסים לחלץ את המשבר בחבל

ראשי הממשלות של בריטניה ושל אירלנד נפגשים במאמץ לפתור את המשבר בתהליך בצפון-אירלנד

מאמץ נוסף להציל את השלום בחבל המסוכסך: ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, וראש המשלה האירי, ברטי אהרן, פותחים היום שלושה ימים של שיחות אינטנסיביות בסקוטלנד עם נציגי המפלגות הקתוליות והפרוטסטנטיות במטרה לקדם את העברת הסמכויות בצפון-אירלנד.

שתי הממשלות הציבו למפלגות בצפון-אירלנד עד ל-24 בנובמבר להגיע להסכם על חלוקת הכוח בממשלה של החבל, אחרת תוקפא פעילות הפרלמנט הצפון-אירי. השר לענייני צפון-אירלנד בממשלה הבריטית, פיטר היין, אמר כי "על השיחות להניב 100 אחוז הצלחה".

מנהיג השין-פיין, הזרוע הפוליטית של המחתרת האירית, ג'רי אדמס, אמר כי אין שאלה לגבי כך שאיאן פייזלי, מנהיג המפלגה היוניוניסטית-דמוקרטית הפרוטסטנטית, יגיע להסכם איתו, אם כי השאלה שנותרה פתוחה היא מתי הדבר יקרה.

בלייר: הזדמנות ייחודית לסיום המשבר

השיחות בסקוטלנד מתחילות שבוע לאחר שהוועדה העצמאית למעקב אחרי הפסקת האשקבעה כי הצבא האירי הרפובליקני (IRA), הזרוע הצבאית של הקתולים בצפון אירלנד, עזב את דרך הטרור.

לפי הדוח, המחתרת האירית פירקה את התשתית הצבאית שלה ואינה מעורבת יותר "בטרור, אימון, גיוס, פגיעה במטרות, רכישת

נשק או ייצורו", אלא מתמקדת יותר בפעילות הפוליטית בעזרת השין-פיין.

בלייר אמר בעקבות מסקנות הוועדה כי בשלב זה אכן הסתיימה פעילותה של המחתרת וכי ישנה הזדמנות ייחודית להגיע להסכם סופי בצפון-אירלנד.

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


חמש × 9 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com