יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> מכחיש השואה חזר לבריטניה

מכחיש השואה חזר לבריטניה

מכחיש השואה חזר לבריטניה לאחר ששוחרר במפתיע ממאסרו באוסטריה שב מכחיש השואה, ההיסטוריון דיוויד אירווינג, לארצו מכחיש השואה, ההיסטוריון הבריטי דויד אירווינג, הגיע הלילה לבריטניה לאחר שהוגלה מאוסטריה, שם נשפט וריצה מאסר, בגין הכחשת השואה. אירווינג נחת בשדה התעופה הית'רו שבלונדון, סמוך לחצות, והוא מעתה מנוע מלחזור לאוסטריה. על אירווינג נגזרו 3 שנות מאסר, אך למרות זאת, הוא שוחרר ביום רביעי האחרון ...

מכחיש השואה חזר לבריטניה

לאחר ששוחרר במפתיע ממאסרו באוסטריה שב מכחיש השואה, ההיסטוריון דיוויד אירווינג, לארצו

מכחיש השואה, ההיסטוריון הבריטי דויד אירווינג, הגיע הלילה לבריטניה לאחר שהוגלה מאוסטריה, שם נשפט וריצה מאסר, בגין הכחשת השואה. אירווינג נחת בשדה התעופה הית'רו שבלונדון, סמוך לחצות, והוא מעתה מנוע מלחזור לאוסטריה.

על אירווינג נגזרו 3 שנות מאסר, אך למרות זאת, הוא שוחרר ביום רביעי האחרון באופן מפתיע, לאחר שריצה רק שליש מעונשו, וכעת הוא יימצא תחת תקופת מבחן.

בחודש פברואר השנה, הורשע אירווינג בתיק משפטי שהצית דיון בינלאומי בסוגיית גבולות הזכות לחופש הביטוי. זאת לאחר שבשנת 89', במהלך נאום שנשא באוסטריה, הוא הכחיש את קיומם של תאי הגז באושוויץ,  ומאוחר יותר אמר כי "טעה". שלוש שנים לאחר התבטאותו, יצא במדינה חוק שכוון, נגד מכחישי שואה, ונגד אלו שניסו להצדיק את רצח העם של הסוציאליסטים.

השלטונות האוסטרים קבעו איסור מוחלט על כניסתו למדינה. בשדה התעופה האוסטרי, דקות לפני שעזב, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית, בתגובה: "אין לי שום עניין לחזור לכאן בחזרה".

ביום רביעי האחרון, בעת שנודע על שחרורו, קרא אירווינג לחרם אקדמי על היסטוריונים מגרמניה ואוסטריה, עד אשר המדינות שלהם תפסקנה לאסור היסטוריונים. "אני הוכנסתי לכלא לשלוש שנים, על שהבעתי דעה לפני 17 שנים", אמר. בת זוגו, בנט הוג', אמרה לסוכנויות הידיעות כי "הוא נשמע במצב טוב, ברור שהוא מאוד מרוצה להיות חופשי".

צילום: רויטרס

אירווינג הלילה עם נחיתתו בלונדון צילום: רויטרס
נעצר בדרכו להרצאה באוסטריה

שחרורו של אירווינג, "מפחיד" קבוצות יהודיות. הלורד ג'אנר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי, והעומד בראש הקהיליות היהודית, אמר הלילה "אני מצטער שהוא לא ריצה את העונש שנקבע לו במלואו".

כשנתבקש להגיב על דבריו של ההיסטוריון (לפיהם נכנס לכלא בשל דעותיו כהיסטוריון) אמר לורד ג'אנר "אני לא מאמין שהוא נכנס לכלא בגלל שהוא היסטוריון. היסטוריון צריך לקבל יחס זהה לזה של כל אדם אחר". קארן פולוק, העוסקת בלימודי השואה חיוותה את דעתה המקצועית על האיש. "המוניטין של אירייווינג, כהיסטוריון מהימן, הרוס", אמרה.

אירווינג נעצר בחודש נובמבר בשנה שעברה, בכביש המהיר בדרום אוסטריה, בעת שהגיע למדינה כדי להרצות

בפני חברי אגודה ימנית קיצונית. כתב האישום נגדו עורר דיון מאסיבי, כאשר התומכים טוענים כי הוא מוצדק לחלוטין והמתנגדים טענו כי האישום  מערער את זכותו לחופש הביטוי.

במשפטו טען אירווינג, כי זה "מגוחך" שהוא נשפט על כך שהביע דעה, וכי מאז שינה את דעתו על השואה. עוד יצויין, כי החוק הבריטי לא היה מאפשר להעמיד אותו למשפט, אלא אם היה מוכח כי הוא מפיץ שנאה וגזענות.

אך באוסטריה וגרמניה כאמור, החוקים נוקשים יותר בכל הנוגע להכחשת שואה והתעוררות ניאו-נאצית. בין המדינות הנוספות בהם הכחשת השואה היא עבירה על החוק ניתן למנות את: ישראל, בלגיה, צ'כיה, צרפת, פולניה, רומניה, סלובקיה ושוויצריה.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


9 − שלוש =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com