יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> מיישר קו עם ישראל

מיישר קו עם ישראל

מיישר קו עם ישראל בלייר הביע תמיכה בהתקפת צה"ל על החיזבאללה והגדיר את הטרור הערבי כאיום על הדמוקרטיה באזור מיישר קו: בדיווחו היום לפרלמנט הבריטי בנוגע לוועידת המדינות המתועשות הקדיש ראש-הממשלה הבריטי, טוני בלייר, חלק ניכר למצב הלחימה בישראל ובלבנון. את האשמה לפרוץ האירועים תלה בלייר בפעילות ארגוני הטרור, וסיפר כי הוא מסרב לקרוא לישראל להפסיק את האש, "מבלי שישראל ...

מיישר קו עם ישראל

בלייר הביע תמיכה בהתקפת צה"ל על החיזבאללה והגדיר את הטרור הערבי כאיום על הדמוקרטיה באזור

מיישר קו: בדיווחו היום לפרלמנט הבריטי בנוגע לוועידת המדינות המתועשות הקדיש ראש-הממשלה הבריטי, טוני בלייר, חלק ניכר למצב הלחימה בישראל ובלבנון. את האשמה לפרוץ האירועים תלה בלייר בפעילות ארגוני הטרור, וסיפר כי הוא מסרב לקרוא לישראל להפסיק את האש, "מבלי שישראל תטפל בסיבות שהביאו לפרוץ האלימות הזו". בנוסף הדגיש בלייר בדבריו את הקשר שבין ארגון החיזבאללה לאיראן ולסוריה, קשר שלדבריו מהווה איום גם על בריטניה עצמה.

מלחמה בצפון – סיקור מיוחד ב- nrg מעריב

בנאום נחרץ, מהיר ותקיף דיבר בלייר על המצב בצפון ישראל ולבנון. "במשך ימים אנו רואים  אזרחים  ישראלים חפים מפשע  שמתים בפעולות טרור המכוונות להרוג אזרחים על ידי החיזבאללה ואזרחים שמתים  מתגובת ישראל  בלבנון", אמר בלייר. "מעל 1600 טילים נפלו על צפון ישראל באופן מכוון לפגוע באזרחים" הדגיש ומיהר לאזן מייד את דבריו ולספר על  "יותר מ-230 אנשים שנהרגו בלבנון,  רובם המכריע  אזרחים."

יחד עם זאת ועל אף הרצון לשמור על איזון בדבריו הדגיש בלייר את הגורם לפרוץ הלחימה בחזית הצפון ובחזית הדרומית. "זה התחיל עם חטיפת החייל הישראלי בעזה ופעולות ישראל נגד החמאס בצד הפלשתיני" אמר בלייר. "ואז, ללא שום פרובוקציה, חצו החיזבאללה את הקו הכחול, הרגו שמונה חיילים ישראלים וחטפו עוד שניים, מי שהתחיל את המצב הן קבוצות קיצונים  מיליטנטים", הדיש ראש הממשלה הבריטי.

בלייר הדגיש בדבריו את הקשר שבין ארגון החיזבאללה לתמיכה שהוא מקבל מסוריה ומאיראן ובמיוחד לסיוע בנשק שמעניקות המדינות לארגון. "נשק שאגב, מאוד דומה אם לא זהה לנשק בו השתמשו נגד הכוחות הבריטים  בבצרה", אמר. בלייר גם התייחס לסוריה, אשר לדבריו, תומכת בחיזבאלה בדרכים רבות ומגוונות, ובעיקר מבחינה כספית.

"עלינו להכיר בטבעו  הבסיסי של המאבק באזור. בכל המזה"ת יש מדינות הרוצות לחדש את ארצותיהם, שמאמינים כמונו בדמוקרטיה, חרות וסובלנות", אמר בלייר. "אך מולם יש קיצוניים שמאמינים בהפך הגמור. הם מאמינים במדינות קיצוניות ונמצאות במלחמה לא נגד הפעולות של ישראל אלא נגד קיומה".

ראש הממשלה הבריטי הוסיף כי "רבים רצו שהוועידה תקרא להפסקת אש מיידית מצד ישראל, אבל הגענו להכרה שהדרך היחידה להשיג הפסקת אש תהיה הדרך שתטפל בסיבות המונחות ביסוד ההתפרצות האלימה הזו", אמר בלייר ורמז כי מאחורי המשבר עומדים גורמים פונדמנטליסטים במזרח התיכון.

הצורך לטפל ביסוד האלימות

נקודה שמטרידה את הבריטים בימים אלו היא פינויים של אזרחי המדינה הנמצאים בלבנון. בדבריו התייחס בלייר לפינויים של הבריטים הלכודים באיזור שהגדיר כ"באזור המלחמה". לדברי בלייר שישה הליקופטרים צבאיים עושים את דרכם לבסיס הבריטי בקפריסין, וכשיגיעו לשם יקבלו הוראות נוספות בקשר לפינוי הבריטים מלבנון. במקביל לכך ציין בלייר כי שש ספינות בריטיות כבר הגיעו לאזור, וכי לאחר תיאומים עם ישראל עגנה ספינה בריטית בנמל ביירות. לדבריו 180 בריטים כבר עשו את דרכם לקפריסין בדרכם חזרה לבריטניה.

בלייר סיפר גם על המעורבות והלחץ הבינלאומי להפסקת הלחימה,

לחץ ממנו חוששים כל כך בישראל. "רבים רצו שהוועידה תקרא להפסקת אש מיידית מצד ישראל" אמר בלייר, שהוסיף כי הצעה זו ירדה מהפרק. "הגענו להכרה שהדרך היחידה להשיג הפסקת אש  תהיה הדרך שתטפל בסיבות המונחות ביסוד ההתפרצות האלימה הזו", אמר בלייר.

בסיום דבריו קשר בלייר בין הטרור במזרח התיכון לטרור העולמי תוך שהוא מבהיר כי למצב באזור יש השפעות מרחיקות לכת שמגיעות גם למדינות רחוקות כמו בריטניה. "עלינו להכיר בטבעו  הבסיסי של המאבק באזור. כמו שאנחנו מאמינים בדמוקרטיה, חרות וסובלנות, ישנן קיצוניים במזרח התיכון שמאמינים בהפך מכך".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שתיים − = 0

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com