יום רביעי , 24 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> מדינת אל-קאעידה בעיראק?

מדינת אל-קאעידה בעיראק?

מדינת אל-קאעידה בעיראק? המודיעין האמריקני חושף כי ארגון הטרור שואף להשתלט על אזורים שלמים בעיראק: "זו קטסטרופה" מדינת טרור? ה"טיימס" הלונדוני מדווח כי ארגון הטרור הסוני הרצחני אל-קאעידה, פועל להשגת אוטונומיה בתוך עיראק, שתשמש כמדינה לכל דבר. לפי ניתוח מודיעיני בארצות הברית, אנשיו של בין-לאדן מחכים לנסיגת הכוחות כדי להשתלט על כפרים שיעים ולהקים מובלעות בכל המדינה. גורם אמריקני: זו ...

מדינת אל-קאעידה בעיראק?

המודיעין האמריקני חושף כי ארגון הטרור שואף להשתלט על אזורים שלמים בעיראק: "זו קטסטרופה"

מדינת טרור? ה"טיימס" הלונדוני מדווח כי ארגון הטרור הסוני הרצחני אל-קאעידה, פועל להשגת אוטונומיה בתוך עיראק, שתשמש כמדינה לכל דבר. לפי ניתוח מודיעיני בארצות הברית, אנשיו של בין-לאדן מחכים לנסיגת הכוחות כדי להשתלט על כפרים שיעים ולהקים מובלעות בכל המדינה. גורם אמריקני: זו תהיה קטסטרופה, ירדן וסעודיה יסבלו ראשונות.

דוח המודיעין מסתמך, בין היתר, על פרסום באתר אינטרנט הקשור לארגון, בו פורסמו שמות של עשרה שרים, בהם "שר מלחמה", הוא אבו-חמזה אל מוהאג'ר, שנחשב למפקד אל-קאעידה בעיראק. הארגון שם לו למטרה להילחם בכוחות המערביים במדינה, וכן בכוחות העיראקיים הנאמנים לראש הממשלה, נורי אל-מליקי.

אנשי ה"מדינה המוסלמית" אחראיים לפעילות נגד חיילי צבא ארצות הברית, אשר גובה קורבנות רבים. אולם הארגון נלחם גם עם זרמים מתונים יותר בקרב הסונים, אשר לא מסכימים עם ההרג השיטתי של שוטרים וחיילים עיראקיים.

גורם אמריקני רשמי הביע דאגה ממהלך שמתכננים בארגון המוסלמי הקיצוני. "זהו ניסיון ראשון של אל-קאעידה לשלוט על ריבונות במזרח התיכון, וזו תהיה קטסטרופה אם הם יצליחו", אמר. "הראשונות שייסבלו מכך יהיו ירדן וסעודיה". גורמים דיפלומטים בארצות הברית אף מספרים כי אחד הנושאים שעלו בביקוריו של סגן הנשיא האמריקני, דיק צ'ייני, במפרץ הפרסי בדגש על סעודיה, הוא התעצמות אל-קאעידה בעיראק.

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× חמש = 40

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com