יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> מדוע הילל הסטודנט הישראלי את היטלר?

מדוע הילל הסטודנט הישראלי את היטלר?

מדוע הילל הסטודנט הישראלי את היטלר? בראיון ל-nrg מספר צעיר ישראלי כיצד חדר למפלגה ניאו-נאצית בריטית כי היה לו חשוב שיידעו עליהם. כדי להגן על זהותו נאלץ לכנות יהודים "עכברושים" "רציתי להראות שדור 2006 יראה להם מה אנחנו שווים. אנחנו לא נלך למשרפות כמו הסבים והסבתות שלנו. יש לנו מדינה חזקה וצבא חזק ואנחנו לא אנשים שנעמוד בצד ונסתכל על ...

מדוע הילל הסטודנט הישראלי את היטלר?

בראיון ל-nrg מספר צעיר ישראלי כיצד חדר למפלגה ניאו-נאצית בריטית כי היה לו חשוב שיידעו עליהם. כדי להגן על זהותו נאלץ לכנות יהודים "עכברושים"

"רציתי להראות שדור 2006 יראה להם מה אנחנו שווים. אנחנו לא נלך למשרפות כמו הסבים והסבתות שלנו. יש לנו מדינה חזקה וצבא חזק ואנחנו לא אנשים שנעמוד בצד ונסתכל על מה שהם עושים" – כך מסביר דן (שם בדוי) את הסיבה לחדירתו לאחת ממפלגות הימין הקיצוני הבולטות בבריטניה המחזיקה באידיאולוגיה גזענית.

בסוף השבוע התפרסם בעיתון היהודי בבריטניה "ג'ואיש כרוניקל" סיפורה של הקבוצה S9N, אליה חדר דן. כעת בראיון בלעדי עם nrg מעריב, הוא מספר על חוויותיו כ"פעיל" של המפלגה הקיצונית.

דן הוא צעיר ישראלי בשנות העשרים לחייו, בוגר יחידה מובחרת בצנחנים שלומד תקשורת בבריטניה. את ההחלטה לחקור את S9N, שרשומה כמפלגה פוליטית חוקית מאז 1977 קיבל חודש ינואר אחרי שקרא עליה כתבה בעיתון.

"נתקלתי בכתבה בעיתון של הקהילה השחורה בבריטניה והרגשתי שיש לי פה שליחות", הוא מספר. "גדלתי על ליל הבדולח, 12 אחיו ואחיותיו של סבא שלי מצאו את מותם במשרפות ובתאי הגזים. כסטודנט לתקשורת ידעתי שיש כאן סיפור עיתונאי טוב. כישראלי ויהודי הרגשתי שהעולם צריך לדעת על זה! הנאציזם לא נגמר!".

דן הרגיש שיש פה הזדמנות להראות כי מה שהיה לפני יותר מ-60 שנה לא יחזור יותר. "לא ניתן לזה לקרות שוב. אנחנו אנשים שהיינו בצבא, יש לנו מדינה חזקה צבא חזק ואנחנו לא אנשים שנעמוד בצד ונסתכל על מה שהם עושים. מ-1938 עברו הרבה מים".

האנשים המסוכנים בבריטניה

את הקשר עם הקבוצה יצר דן באתר האינטרנט שלה. "בפורום דיברתי עם כמה מהחברים, שיש להם כינויים נאציים כמו 'גאווה לבנה', 'הכוח הלבן', '88 – הפתרון הסופי'". 88 הוא הקיצור של "הייל היטלר".

כדי לשכנע את חברי הקבוצה שהוא חלק מהם, היה צריך דן להשתמש בטרמינולוגיה שלהם, אותה למד, לא בשמחה רבה, כמו "אני נגעל מזה שכשאני הולך ברחבי לונדון, ויש בה כל כך הרבה זרים, ששחורים יוצאים  עם לבנות". "אבל הייתי חייב להגיד להם את זה", הוא אומר.

במהלך השיחות השתמש דן בשלוש זהויות שונות. "בכולן עודדתי גזענות ודיבורים על תורת הגזע, היטלר ודרוויניזם", הוא מספר. "עד שקבלתי אישור בתור אחת מהזהויות להיכנס  לפורום המאובטח לחברים. פה הם מתבטאים חופשי על השמדת ישראל ויהודים, בהם הם רואים אויב. היהודי בשבילם  הוא עכברוש, מקק, תת אדם".

דן מספר כי מרבית פעילי הקבוצה אינם בעלי השכלה, אך הם מאמינים כי הם הגזע העליון ומתנהגים בצורה

אלימה. אולם חמשת מנהיגי הארגון מחזיקים במקצועות מכובדים. כך למשל מנהיג המפלגה, קווין קווין, הוא אח פסיכיאטרי במקצועו, בעוד פיטר איטון, האחראי על ארגון האירועים, הוא עורך דין.

"האנשים האלה הם בין המסוכנים בבריטניה", מתרעם דן. "טרי פלין, שייסד את הקבוצה ועכשיו אחראי על הפרופוגנדה שלה, חי נאציזם על בסיס יומיומי. אנחנו הולכים למכולת וחושבים על מחיר החלב והוא עומד וחושב למה אני צריך לעמוד בתור לצד שחור, וזה מה שהוא מעביר לילדים שלו, לשכנים שלו ולכל מי שסובב אותו".

לדברי דן, בשנתיים שקווין מנהיג את המפלגה היא מיליטנטית ואקטיבית יותר. התנועה מחזיקה סניפים בכל רחבי בריטניה ואפילו תנועת נוער בה חברים ילדים מגיל 12. "קווין משדר ברדיו פיראטי תעמולה ניאו-נאצית ומתכנן גם לפתוח ערוץ טלוויזיה כזה", הוא מספר. "החברים אמרו לי 'אנו רואים בהיטלר המנהיג הרוחני שלנו ובקווין קווין המנהיג של המאה העשרים ואחת'".

 

פחד ברחוב התיירים

לאחר חודשיים של התכתבויות מסיביות הוזמן דן  להוכיח את מחויבותו לאידיאלים של חברי הקבוצה. "זו היתה קריאת תיגר עלי וידעתי שזה רגע האמת", הוא אומר. "כבר גיבשתי דעות עליהם וידעתי ממי עליי להיזהר, מה התפקידים שלהם ומהי ההיררכיה החברתית הפנימית שלהם".

דן קבע להיפגש עם שבעה מחברי המפלגה בתחנת רכבת. לבוש בנעלים צבאיות שחורות, דגמ"ח שחור ומעיל צבאי ירוק הוא צעד אל הקבוצה שכבר עמדה שם. "הם קיבלו אותי בהרבה חשדנות. כשעצרתי לידם ואמרתי שלום, כולם התנפלו עלי בצעקות 'מה אתה רוצה? מה אתה מחפש?'", משחזר דן. "בלעתי את הרוק מפחד והזדהיתי בכינויי מהפורום. פיטר (איטון) אמר 'אה, זה אתה', וקווין אמר לי שבמשך חודשיים הוא חשד שאני עיתונאי. אמרתי לו שאני לא.  בתגובה קווין אמר לי 'בוא נראה אותך היום. איך אתה משתלב, נבחן אותך, אנחנו מפלגה אקטיבית ולא פסיבית ויש ניסיונות הסתננות מהמשטרה והעיתונות'".

מבחן הכניסה למפלגה אינו שונה מהנהוג בכנופיות גנגסטרים הבודקות את אמינות המצטרף החדש והנאמנות שלו. "קווין הטיל עלי לחלק אלף עלונים, שהם חומרי הסתה ואסורים להפצה על פי החוק הבריטי. הטקסטים שלהם קוראים לבניית חומות וסגירת הגבולות של אנגליה כדי שרק אנשים לבנים, מגזע הארי, יחיו בבריטניה", מספר דן שמוסיף כי תמונה של היטלר עיטרה את הפלייר לצד הכיתוב "לעולם לא נפסיק את המאבק ותמיד נמשיך להאמין בפיהרר".

ערב קיץ אחד בלונדון, בעודו מחלק פליירים, הבין דן כי המשימה לא כה פשוטה. "הסתובבנו באחד הרחובות הכי תיירותיים בעיר. ופתאום, בבום, הכה בי הפחד. מה יקרה אם מישהו יזהה אותי? אם מישהו שאני מכיר יעבור פה עכשיו במקרה, ייתן לי טפיחה על השכם ויקרא לי בשמי האמיתי, ישאל 'מה שלומך' בעברית, כשאני בחברת שבעה גלוחי ראש".

בו במקום החליט דן על דרך לצאת מסיטואציה כזו אם תתרחש. "אני אחבוט בו בפרצוף, אגרש אותו ואצעק לו באנגלית 'יהודי מסריח לך מפה'. רק ככה לא תיחשף זהותי. אחר כך אני אסביר לו…".

הזמנה של המפלגה ליום הולדתו של היטלר

הזמנה של המפלגה ליום הולדתו של היטלר

 

"מורשת קרב" על כוס בירה

לאחר שעמד במשימה הצטרף דן לחבורה שהלכה לפאב. "מהצד הסתכלו עלינו כמו על אנשים שלא היית רוצה להתעסק אתם. אם אני הייתי רואה אותם בפאב, הייתי פוחד להיכנס".

על כוסות הבירה סיפרו "החברים" החדשים של דן על "הישגיהם". "הם מספרים לי, מתגאים, על המכות שהחטיפו לשחורים בלונדון. על חילול בתי הקברות היהודים בווסטהאם, על תקיפת בתי כנסת ויהודים, על התארגנויות של תקיפות ספונטאניות – מחליטים תוך דקות, לצאת להרביץ, להפחיד כמה יהודים ולשתות כמה בירות. זה הבילוי שלהם".

כעת נחשב דן לפעיל של המפלגה והוא נפגש עם חברי הארגון עוד כמה פעמים. אחת מהן היתה ההפגנה לשחרורו של מכחיש השואה דיוויד אירווינג, שמרצה מאסר באוסטריה. "בהפגנה קרא קווין לשחרורו וקרא סלוגנים במשך ארבע שעות לתוך המגפון. בין השאר הוא קרא שלא להאמין לשקר הישראלי על השואה".

דן מספר שהטכניקות בהן עובדת הקבוצה גורמות לשטיפת מוח, עד כדי כך שבמשך שבועיים לאחר ההפגנה, הסלוגנים ששמע הדהדו בראשו. "חשבתי על גרמניה הנאצית ואיך שטיפת המוח, הפרופגנדה עבדה שם, כשכל היום שמעו את הסלוגנים ברמקולים והם הופצו בכרזות. זה עובד , זה חזק וזה באמת משפיע".

רוצים להרוס את הפרלמנט

בפעם אחרת שנפגש אתם, אמרו לו חברי הקבוצה כי היהודים הם עכברושים וחזירים מלוכלכים שמנסים להשתלט על העולם. "הדבר היחיד שיכולתי לעשות הוא להרים במועל יד  'הייל היטלר' כמו עוד 15 גלוחי ראש וחשבתי בלבי 'אתם לא יודעים מה מצפה לכם, מי אני בכלל. אני רואה את החיוך שלכם מלא ברוע. שטני, אבל אני עוד אראה לכם'".

כשיצאו מהפאב, קצת שתויים, הם החליטו לחפש "כמה יהודונים". "הלכנו ברחוב ופיטר הצביע על בחורה לבנה שהיתה עם שני שחורים שיצאו ממועדון. הוא תפס את הלבנה היהודייה בחולצה ואמר לה בגרמנית 'יהודים החוצה!'. אני תפסתי את אחד השחורים ואמרתי לו 'אתה זוהמה. קח את היהודייה שלך ותצאו מהמדינה הזאת!'.  הרבצנו להם. גם אני השתתפתי במהומה".

לדברי דן, הוא עבר אימונים לשליטה בשפת גוף במצבי לחץ. "זה עזר לי להתמודד עם החוויה הזו,עם העמדת הפנים , ולעורר אמון".

אחרי כמה חודשים בחברת פעילי הארגון החליט דן כי הגיע הזמן לחשוף את סיפורם. הוא גם הרגיש כי אם ימשיך, הוא יתחיל לסכן את עצמו, אבל הוא מרגיש שלם עם המשימה שהציב לעצמו.

"סיכנתי את עצמי כי היה לי חשוב שיידעו עליהם",הוא אומר. "רק במשטרה הכירו אותם, הציבור לא מודע לקיומם והיה לי חשוב לחשוף אותם לפני שם נכנסים לפרלמנט 'בחליפות  המהוגנות שלהם' בזמן שהם בעצם נאצים. קווין אמר לי שהוא בעצם לא רוצה להיכנס לפרלמנט אלא להפיל אותו, להרוס אותו".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− 5 = שלוש

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com