יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> מאסר עולם לטרוריסט הבריטי

מאסר עולם לטרוריסט הבריטי

מאסר עולם לטרוריסט הבריטי בית משפט בלונדון גזר מאסר עולם על פעיל אל-קאעידה שתכנן לבצע פיגועי תופת בבריטניה ובארה"ב בית משפט בלונדון גזר היום מאסר עולם על טרוריסט מוסלמי בריטי , פעיל אל-קאעידה, שתכנן לבצע מתקפת טרור בלונדון ובארה"ב. במהלך משפטו נחשף כי הוא ניסה לחקות את מתקפת ה-11 בספטמבר ואת פיגועי התופת ברכבות במדריד, כדי לגרום למותם של אלפי ...

מאסר עולם לטרוריסט הבריטי

בית משפט בלונדון גזר מאסר עולם על פעיל אל-קאעידה שתכנן לבצע פיגועי תופת בבריטניה ובארה"ב

בית משפט בלונדון גזר היום מאסר עולם על טרוריסט מוסלמי בריטי , פעיל אל-קאעידה, שתכנן לבצע מתקפת טרור בלונדון ובארה"ב. במהלך משפטו נחשף כי הוא ניסה לחקות את מתקפת ה-11 בספטמבר ואת פיגועי התופת ברכבות במדריד, כדי לגרום למותם של אלפי בני אדם.

השופט ניל בטרפילד קבע כי הנאשם, דארן ברוט, מוסלמי מומר בן 34, ירצה לפחות 40 שנה בכלא. "בחרת להשתמש בחייך כדי להביא מוות והרס לעולם המערבי", אמר השופט בגזר הדין.

ברוט נעצר באוגוסט 2004 במספרה בצפון-מערב לונדון במהלך פעולה מיוחדת של כוחות הביטחון הבריטים. בחודש שעבר הוא הודה בתכנון פיגועי תופת. אתמול הוצגו בפני בית המשפט בבריטניה כל ממצאי החקירה נגד ברוט, והיום השופט צפוי לחרוץ את דינו.

מכתב האישום עולה כי ברוט תכנן להשתמש ב"פצצה מלוכלכת" ובחומרי נפץ נוספים, כדי להוציא לפועל מתקפה משולבת על בתי מלון יוקרתיים בבירה הבריטית ויעדים נוספים, בהם מנהרות של הרכבת התחתית.

במקביל ערך הנאשם ביקור בארצות הברית כחמישה חודשים לפני פיגועי 11 בספטמבר. באחד מקטעי הווידאו שצילם נראה מרכז הסחר העולמי, כשברקע נשמע אדם המחקה קולות נפץ. אולם, לא הוכח כי ברוט היה מעורב בתכנון פיגועי ההתאבדות במגדלי התאומים. התביעה טענה כי במהלך ביקורו בארצות הברית אסף הנאשם מידע על מרכזים עסקיים ומבני ציבור בבירה וושינגטון ובניו-יורק.

המטרה: מלונות, תחנות מרכזיות ומרכזי עסקים

בנוסף ביקר ברוט בפקיסטן, שם נפגש עם בכיר באל-קאעידה שעודד אותו להוציא לפועל פיגוע בחניון של הרכבת התחתית בלונדון. המזימה סוכלה לאחר שמחשב שהכיל מידע בעניין נתפס בפשיטה שערכו הרשויות בפקיסטן ביולי 2004.

התביעה טענה בבית המשפט כי במחשב נמצאו מסמכים אחרים, המכילים פרטים מדוייקים אודות כמה מלונות יוקרתיים וסידורי החנייה בשלוש התחנות המרכזיות ביותר בלונדון – ווטרלו, פדינגטון וקינג'ס קרוס – שהיוו מטרות אפשריות למתקפת הטרור. במקביל נמצאו מסמכים המעידים על יעדים אפשריים בארצות הברית, בהם מבנה קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי בוושינגטון, וכן

הבורסה בניו-יורק ומבני ציבור נוספים בעיר.

"התוכנית היתה להוציא לפועל פיגוע מאסיבי בלונדון ובארצות הברית", אמר אדמונד לווסון, התובע הראשי במשפט. "הרעיון העיקרי היה להרוג מאות אם לא אלפים של אזרחים חפים מפשע. "התכנון היה להשתמש ב'פצצה מלוכלכת', לפוצץ מיכלית דלק וכן לפוצץ את מסילת הרכבת התחתית בלונדון במנהרה מתחת לנהר התמזה".

התביעה הציגה מסמך בו הביע ברוט את רצונו לבצע פיגועים. "דמיינו את הכאוס שייגרם אם יתרחש בלונדון פיצוץ רב עוצמה שייקרע את הנהר", כתב ברוט. "זה יגרום למהומה אדירה". באפריל ייפתח משפטם של שבעה חשודים אחרים בפרשה.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


8 × שתיים =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com