יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> מאות אלפי השתתפו במצעד הגאווה בלונדון

מאות אלפי השתתפו במצעד הגאווה בלונדון

מאות אלפי השתתפו במצעד הגאווה בלונדון בשבת נערך בלונדון מצעד הגאווה הגדול בתולדותיה בהשתתפות מאות אלפי בני אדם. תושבי לונדון הריעו לצועדים – וראש העיר, קן ליוינגסטון, בירך את הקהילה הגאה למרות המונדיאל שהשתלט על מיליונים, מצעד גאווה מרהיב שיתק ביום שבת את רחובותיה הראשיים של לונדון וזוכה לתשואות ההמונים כשהוא חולף על פניהם. מאות אלפים צעדו ברחובותיה הראשיים של ...

מאות אלפי השתתפו במצעד הגאווה בלונדון

בשבת נערך בלונדון מצעד הגאווה הגדול בתולדותיה בהשתתפות מאות אלפי בני אדם. תושבי לונדון הריעו לצועדים – וראש העיר, קן ליוינגסטון, בירך את הקהילה הגאה

למרות המונדיאל שהשתלט על מיליונים, מצעד גאווה מרהיב שיתק ביום שבת את רחובותיה הראשיים של לונדון וזוכה לתשואות ההמונים כשהוא חולף על פניהם.

מאות אלפים צעדו ברחובותיה הראשיים של בירת הממלכה הבריטית במצעד גאווה מרהיב שיצא לפני שעות אחדות לדרכו, לציון סיום פסטיבל גאווה אירופאי שהתקיים בשבועיים האחרונים בלונדון.

ראש העיר קן לוינגסטון שפסע בראש המצעד אמר שזו הזדמנות לחגוג את תרומתם של הקהילה

ההומו-לסבית, הבי והטרנס לעיר.

המונים הריעו במסלול בו הפסטיבל עובר, ברחובות החשובים ביותר בלונדון – רחובות בייקר ואוקספורד, כשהצועדים חלפו על פני ככר טרפגלר המפורסם עם דגל ענק בצבעי הקשת. ליוו אותם תשואות רמות.

אחד ממארגני הפסטיבל, ג'ייסון פולווק, אמר כי "לונדון מראה לעולם שהיא העיר הכי מגוונת ועיר ידידותית לגייז". פולוק הוסיף: "750 אלף איש הגיעו להשתתף במצעד, בבירה הבריטית".

 

"המצעד הגדול בלונדון"

 

השנה זו גם הפעם הראשונה בה חיילים המשרתים בצי הבריטי קבלו אישור להשתתף במצעד לבושים במדיהם. חיל האוויר הבריטי לא אישר לצעוד במדיו השנה. ארבעים מהגברים המשרתים בצי השתתפו בו.

 

ראש העיר לוינגסטון ציין כי "המצעד שעובר בעיר מוכיח שלונדון היא העיר מהטובות על פני כדור הארץ, עיר שנפלא לחיות בה לכל הדתות, לכל הגזעים ולכל העדפות המיניות".

 

יצוין שכל שנה מארחת עיר אירופאית אחרת את פסטיבל הגאווה האירופאי שנחשב החשוב ביותר לקהילה. השנה לונדון הייתה המארחת. במשך שבועיים הציג הפסטיבל את תרבות הגייז: במופעים, תערוכות, סרטים, משחקים ספורטיביים, מוזיקה והצגות.

סיום אירועי הגאווה בלונדון צוין באווירה קרנבלית כשהמצעד עובר ברחובותיה של העיר. "זהו המצעד הגדול ביותר שנראה אי פעם בלונדון", טוענים המארגנים.

ג'יימס בידוול ממשרד התיירות בעיר הוסיף כי "האורחים מקהילת הגייז מאוד חשובים ללונדון ולכלכלתה, והשנה מצעד הגאווה יראה את לונדון כאחד היעדים הידידותיים ביותר בעולם לקהילת הגייז".

 

 

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× תשע = 18

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com