יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "לשוחח עם סוריה ועם איראן"

"לשוחח עם סוריה ועם איראן"

"לשוחח עם סוריה ועם איראן" ממשלת בריטניה מציגה יוזמה של הידברות עם המדינות כדי לסייע לתהליך השלום ולמצב בעיראק כבר לא "ציר הרשע"? ממשלת בריטניה מובילה מהלך בינלאומי להידברות עם איראן ועם סוריה במטרה להסתייע בהן כדי לפתור את הסכסוך בין ישראל לבין הפלשתינים וכדי לשקם את עיראק. ראש הממשלה, טוני בלייר, שיישא הערב נאום חשוב בנושא מדיניות החוץ, צפוי ...

"לשוחח עם סוריה ועם איראן"

ממשלת בריטניה מציגה יוזמה של הידברות עם המדינות כדי לסייע לתהליך השלום ולמצב בעיראק

כבר לא "ציר הרשע"? ממשלת בריטניה מובילה מהלך בינלאומי להידברות עם איראן ועם סוריה במטרה להסתייע בהן כדי לפתור את הסכסוך בין ישראל לבין הפלשתינים וכדי לשקם את עיראק.

ראש הממשלה, טוני בלייר, שיישא הערב נאום חשוב בנושא מדיניות החוץ, צפוי לקרוא הערב לפתוח בדיאלוג עם שתי המדינות. בלייר סבור שאיראן ושסוריה צריכות להיות מוזהרות מההשלכות שיגרמו להן אם לא יסייעו למרות היותן חלק מהאזור.

לדברי יועץ לראש הממשלה, בלייר "יבהיר לסוריה ולאיראן מה הבסיס שבעזרתו הן יכולות לעזור לקדם שלום במזרח התיכון במקום לעכב אותו, ומה תהיינה ההשלכות אם הן לא יעזרו".

שרת החוץ, מרגרט בקט, המשתתפת בפגישת שרי החוץ של האיחוד האירופי בבריסל, הכריזה היום כי יש צורך לפתוח בהידברות. "השאלה היא 'האם איראן או סוריה או שתיהן יחליטו לסיים את הבידוד שכפו על עצמן ויתחילו לשתף פעולה עם הקהילה הבינלאומית", אמרה בקט, שהוסיפה כי שתי המדינות צריכות להיות "חלק מהפתרון במקום חלק מהבעיה".

"האסטרטגיה השתנתה לאורך זמן"

שר האוצר, גורדון בראון, המיועד להחליף את בלייר בתפקיד ראש הממשלה, אמר כי לא מדובר בתגובה לבחירות בארה"ב אלא בשינוי שכבר מתחולל בתקופה האחרונה. "האסטרטגיה שלנו השתנתה במשך הזמן כי היא כוללת גם ביטחון וגם פוליטיקה והסכמים פוליטיים הם חלק מהשינוי בעיראק", אמר.

בראון הוסיף כי "כולם מסכימים שאי אפשר לפעול באמצעים צבאיים בלבד".

לדבריו, בריטניה קראה לשתי המדינות למנוע כניסת פעילי טרור ותחמושת משטחן לתוך עיראק.

ההצהרות של בכירי הממשלה מצטרפות לשורה של מגעים סודיים שניהלה בריטניה בסוריה. נייג'ל שינווילד, יועץ בכיר לענייני חוץ של בלייר, ביקר בסוריה, שם נפגש עם הנשיא בשאר אסד ועם שר החוץ ואליד אל-מועלם במטרה לבדוק אפשרויות לפתיחת  מו"מ.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× 9 = שמונה עשרה

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com