יום חמישי , 25 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> למרות החרם: פגישה עם הנייה

למרות החרם: פגישה עם הנייה

למרות החרם: פגישה עם הנייה דיפלומט בריטי ייפגש עם רה"מ הפלשתיני. "זה לא שינוי במדיניות, הם ישוחחו על העיתונאי החטוף" למרות שבריטניה דוגלת בהמשך מדיניות ההחרמה של שרי החמאס, צפוי דיפלומט בריטי להיפגש עם ראש הממשלה הפלשתיני, איסמעיל הנייה, על מנת לדון במאמצים לשחרור העיתונאי הבריטי החטוף. "נעשה זאת אך ורק כדי לדון בחטיפה", הבהיר דיפלומט בריטי בהודעתו, בנוגע לשיחות ...

למרות החרם: פגישה עם הנייה

דיפלומט בריטי ייפגש עם רה"מ הפלשתיני. "זה לא שינוי במדיניות, הם ישוחחו על העיתונאי החטוף"

למרות שבריטניה דוגלת בהמשך מדיניות ההחרמה של שרי החמאס, צפוי דיפלומט בריטי להיפגש עם ראש הממשלה הפלשתיני, איסמעיל הנייה, על מנת לדון במאמצים לשחרור העיתונאי הבריטי החטוף.

"נעשה זאת אך ורק כדי לדון בחטיפה", הבהיר דיפלומט בריטי בהודעתו, בנוגע לשיחות שיקיים הקונסול ריצ'רד מייקפיס עם הנייה בעזה.

ממשרד החוץ הבריטי נמסר ל-nrg מעריב כי "מדובר בפגישה יוצאת דופן כדי לדון בנושא הומניטרי. המדיניות שלנו לגבי קשרים על חמאס לא השתנתה".

השיחה תתקיים כמעט חודש לאחר שב-12 במרס נחטף כתב ה-BBC אלאן ג'ונסטון. מדובר בפגישה ראשונה בין נציג של הממשלה הבריטית לבין חבר ממשלת האחדות הפלשתינית מטעם החמאס.

ג'ונסטון שימש ככתב מטעם ה-BBC ברשות הפלשתינית בשלוש השנים האחרונות, והוא אחד הכתבים הזרים היחידים שמתגוררים בעזה, והוא אף שולט בשפה הערבית ומקושר לרבים מהתושבים בעיר. שלשום הפנה יו"ר אונסק"ו קריאה לשחרורו של העיתונאי החטוף, והצהיר: "כשעיתונאי נחטף, כל החברה נלקחת כבת ערובה".

שרשרת חטיפות

לפני כשבוע התקיימה עצרת במקביל בלונדון, בגלאזגו ובעזה. את העצרת בלונדון פתח ראש דסק החדשות בתחנה, אשר סיפר לנוכחים את פרטי האירוע החמור. על מסכי ענק ברחבת ה-BBC שודרו תמונות שהועברו בשידור חי מעזה, ובהן נראו עיתונאים המביעים סולידריות עם החטוף ומחזיקים את תמונתו. העיתונאים הביעו תקווה וציפייה לשיחרורו המהיר של ג'ונסטון, ובשלושת אתרי העצרת עמדו קולגות, חברים ובני משפחה דקת דומיה.

העצרת היא חוליה נוספת בשרשרת של אירועים דומים שנועדו להביע הזדהות עם החטוף. מעל למאה עיתונאים, פוליטיקאים ואישי ציבור נטלו חלק בצעדה, ועיתונאים פלשתינים שבתו במטרה להפגין את תמיכתם במאמצי השיחרור.

סיימון ווילסון, ראש הדסק של ה-BBC

בירושלים, הביע את הכרת הטובה למאמצים הבינלאומיים והפציר בכל האנשים שיכולים להשפיע לעבוד "באופן בלתי נלאה", ולהביא לשחרורו של ג'ונסטון.

אין זו הפעם הראשונה שאנשי תקשורת נחטפים ברצועה. לפני כשנה וחצי נחטף עיתונאי איטלקי על ידי רעולי פנים חמושים בעיר דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה. החוטפים היו פעילי פת"ח, שדרשו מהרשות הפלשתינית כי תספק להם עבודה.

גורמים פלשתינים דווחו כי אחרי תיווך של ראשי חמולות בדיר אל-בלח ומגעים בין גורמים בפת"ח, שוחרר העיתונאי האיטלקי, כתב העיתון "הקורירה דלה סרה". הוא נחטף בעת שעשה את דרכו מדרום רצועת צפונה, בחזרה לעזה, ובשעת החטיפה היו עמו מתורגמן ונהג פלשתינים.

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


6 + = עשר

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com