יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> לונדון לא מחכה לנו ומפגינה נגד ישראל

לונדון לא מחכה לנו ומפגינה נגד ישראל

לונדון לא מחכה לנו ומפגינה נגד ישראל גל הפגנות אנטי-ישראליות פקד את הבירה הבריטית. אלפים האשימו את ישראל בהחרבת לבנון, ואמרו שהחטופים לא ישובו הביתה על ידי שימוש בכוח בבריטניה התקיימו היום הפגנות המוניות נגד ישראל במספר מוקדים שונים, בהם קראו אלפי בני אדם להפסיק את הפעולה בלבנון ובעזה. "שימוש בכוח לא יהפוך את ישראל לבטוחה ולא יחזיר את החיילים ...

לונדון לא מחכה לנו ומפגינה נגד ישראל

גל הפגנות אנטי-ישראליות פקד את הבירה הבריטית. אלפים האשימו את ישראל בהחרבת לבנון, ואמרו שהחטופים לא ישובו הביתה על ידי שימוש בכוח

בבריטניה התקיימו היום הפגנות המוניות נגד ישראל במספר מוקדים שונים, בהם קראו אלפי בני אדם להפסיק את הפעולה בלבנון ובעזה. "שימוש בכוח לא יהפוך את ישראל לבטוחה ולא יחזיר את החיילים החטופים", אמר פעיל בליגה המוסלמית הלבנונית.

– ישראל נלחמת – סיקור מיוחד ב-nrg מעריב

אלפי המפגינים צעדו ברחובותיה הראשיים של לונדון, כשהם מניפים דגלים של פלשתין ולבנון, ומוחים על הפעולות הישראליות של צה"ל בלבנון ובעזה. ההפגנה היום היוותה תזכורת להפגנת הענק נגד המלחמה בעיראק, ששיתקה את הבירה הבריטית.

הצועדים הניפו כרזות רבות, תחת הכיתוב: "עצרו את הברבריזם הישראלי", "שחררו את לבנון" ו-"אל תתקפו את סוריה ואיראן". את ההפגנה ארגנו מספר ארגונים בהם: המועצה המוסלמית הבריטית, הארגון לסולידריות עם פלשתין, ארגון יהודים למען צדק לפלשתינים, ארגון 'עצרו את המלחמה' ו'הליגה המוסלמית הלבנונית'.

רויטרס

המפגינים בכיכר פיקדילי בלונדון רויטרס
"שהעולם ידע מה באמת קורה שם"

במקביל למצעד שהתקיים בלב לונדון, התקיימו הפגנות גם בערים ברמינגהאם ובארדפורק, בהן מרוכזת רוב האוכלוסיה המוסלמית בבריטניה.

המפגינים בלונדון טענו כי הפצצות ישראל על לבנון אינן מידתיות באופן מוחלט. לדבריהם לעולם יש סטנדרטים מוסריים כפולים ביחס לאזור. המפגינים רוצים שהעולם יידע "מה

באמת קורה שם", ולהביע סולידריות עם העם הלבנוני.

"אנחנו רוצים להפסיק את הטבח בלבנון", אמר מוחמד קוזאר, מהליגה המוסלמית הלבנונית. "הרבה אנשים נהרגים, רובם נשים וילדים, יש במקום חצי מיליון פליטים ועכשיו הם נואשים, אנו רוצים להביע סולידריות ולהצביע על המוסר הכפול בו העולם נוהג".

 

"למען השם, צריך להפסיק את זה"

קוזאר מתנער מהרעיון שחיזבאללה החל במתקפה הנוכחית. "גם אם העולם מאמין שהחיזבאללה התחיל  בכך, זה לא הולם להרוג מאות אנשים ולהפוך חצי מיליון איש לפליטים בגלל ששני חיילים נחטפו", אמר. קוזאר סבור כי "זו לא הדרך הנכונה לפעול. זה לא מה שיהפוך את ישראל לבטוחה".

"לכל אחד יש את הזכות להגן על ארצו", הוא אומר שנשאל לגבי זכותה של ישראל להגן על עצמה. "אבל ישראל מחריבה את לבנון, הורסת את התשתיות של לבנון, ומבצעת הרג ברוטלי של אנשים. למען השם אנחנו צריכים להפסיק את זה".

לדברי קוזאר רק משא ומתן על שחרור החטופים יפתור את הבעיה. "ישראל לא רוצה לשבת ולנהל מו"מ", הוא אומר, "כוח לא יהפוך את ישראל בטוחה, ולא יחזיר את שני החיילים".

בין המשתתפים בהפגנה ניתן היה לראות צעירים ומבוגרים, ואף משפחות עם ילדים קטנים. אך למרות שרוב המשתתפים נראו כבעלי חזות מזרח-תיכונית, יכלו חדי לאתר גם מספר לא מבוטל של בריטים מקומיים, שמשתתפים במפגן המחאה האנטי ישראלי.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שש − 2 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com